Thuis

Thuis

En hopelijk zien we die Maithé (de actrice) nooit meer terug op het scherm.

Behoort in de krochten van het Thuis acteurniveau dal thuis, waar ze samen met Youssef, Willy Plaisier en de directeur van Winterlicht kan wegkwijnen.

Bob mag idd wel vertrekken... Acteert altijd een beetje te gemaakt zo ook. Tis nie realistisch genoeg.
Maar die spreekt zo in het echte leven hè. Is vreemd genoeg net heel realistisch.

Personage trekt ook op niets. Was eerst een autist, maar daar was na een paar seizoenen niets meer van terug te vinden.

Tom is nu ook niet echt een rasacteur.
Tom is voor mij een enigma, heeft als acteur maar 2 gezichtsuitdrukkingen en gebruikt die ook voor de volledige range van emoties te spelen.

En toch erger ik mij er nooit aan, terwijl de reeks van acteurs waar ik in Thuis mij wel aan erger of geërgerd heb enorm lang is.

Personage trekt ook op niets. Was eerst een autist, maar daar was na een paar seizoenen niets meer van terug te vinden.
Jij denkt dat heel die situatie van freaken door een onstabiele gezinssituatie, het uit paniek verhuizen en het continue refereren naar de gemaakte afspraken, het totale gebrek aan enige emotie of affectie naar Tamara, het veel te snel super droog komen opdraven met echtscheidingspapieren, dat dat allemaal niks met autisme te maken heeft?

Ben wel eens benieuwd hoe men nu Ilias gaat verwerken met een geamputeerd been. Zou die er nog lang in blijven op die manier. Zou die in een rolstoel belanden en miserabel verdwijnen, of zouden ze hem gewoon na een half jaar met een prothese laten rondlopen waar iedereen binnen een jaar al niet meer weet dat die eigenlijk maar 1 been heeft.

Was er zo ook niet een ander personage dat een oog verloren heeft maar waar ook niks meer van gezegd wordt. Aja das juist: Lowieke.
Die startte zelfs een VR bedrijf terwijl die 1 glazen oog heeft.

Laatst bewerkt:
Jij denkt dat heel die situatie van freaken door een onstabiele gezinssituatie, het uit paniek verhuizen en het continue refereren naar de gemaakte afspraken, het totale gebrek aan enige emotie of affectie naar Tamara, het veel te snel super droog komen opdraven met echtscheidingspapieren, dat dat allemaal niks met autisme te maken heeft?

Euhm, neen. :unsure:

Je kan toch moeilijk gaan beweren dat Bob zijn autisme in al die jaren dat hij meedeed rechtlijnig en consequent aan het personage is verbonden geweest. Begon als autistische rij instructeur. Maar de jaren erna was daar toch nog weinig autisme in te bespeuren, in die avonturen van Bob.

Tenzij autisten allemaal spreken alsof ze constant in een musical meedoen natuurlijk. Dan was het wel heeeel consequent.

Ik heb hem niet gekend toen de verhaallijn "Bob is de rijinstructeur met autisme" zich blijkbaar voor deed, maar wel daar na en ik heb hem altijd iemand met autisme gevonden uit mezelf, en al zeker met hetgeen zich nu allemaal afspeelt. Dat moet gij toch ook zien, toen Tamara ongepland zwanger bleek heeft hij zelfs uit de relatie gevlucht niet omdat hij niet van hun hield maar puur omdat dat niet in zijn systeem van voorspelbaarheid regels en routine paste. Toen hij kanker had heeft hij speciaal een andere dokter gevraagd die minder met emoties werkte en alles puur rationeel met regels bekeek. Bij Bowie moest het ook altijd perfectionistisch en voorspelbaar zijn of hij zou helemaal opnieuw beginnen. En nu de laatste weken is het al helemaal een kluwen van nood aan structuur, sociaal incapabel, gebrek aan empathie enz. Dat autisme is nooit weggeweest. Misschien dat dat oorspronkelijk wel op een andere manier werd neergezet.

Dus dat Tamara die Bob gewoon weken lang heeft laten wegkwijnen met haar Polly-Lowie-Vita-gedrag, Bob die 3-4x heeft aangegeven dat dit echt niet meer lukt voor hem, Tamara die dan ineens verrast is over wat Bob nu doet verhuizen en echtscheiding, is vreemd want Bob is gewoon altijd zo geweest dit was perfect voorspelbaar. Hij heeft Tamara al voor minder laten stikken dan een kind baren voor en het kind bemoederen van de buurman.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan