The Star Wars Universe

Het verhaal is redelijk slapjes, had in het begin van het seizoen al wel het vermoeden dat...

Osha en Mae van "kant" gingen wisselen

Maar de gevecht choreografie was wel dik in orde. En Manny Jacinto als Qimir is ook top, net als Lee Jung-jae als Master Sol.

De "cameo" van Darth Plagueis doet me als Star Wars fan toch ook wel uitkijken naar seizoen 2.

Het was zeker een van de minste series. de voorlaatste aflevering was bijna een herhaling.

Ik kijk sowieso uit naar hopelijk het volgende seizoen.

En Manny Jacinto als Qimir is ook top, net als Lee Jung-jae als Master Sol.

Daar ben ik het idd mee eens.

En zoals meestal vond ik de kostuums, special effects en sets ook goed. Ik vind het altijd jammer voor de departementen die hun shit wél together hebben, dat de schrijvers en producers het zo verkloten.

Ik moet de laatste aflevering nog steeds bekijken maar jongens toch wat een vreselijke plekken zijn de Star Wars reddits geworden zeg.

Iedereen daar krijgt een gouden medaille voor mental gymnastics en zij die wat kritiek durven te geven worden gedownvote into oblivion.

Eindelijk de laatste aflevering kunnen zien. De eerste 25 minuten dik in orde op vlak van entertainment met enkele goeie actiescènes. Eindelijk kregen we wat meer backstory maar dat had al veel vroeger moeten gebeuren.

Van zodra het verhaal weer opgepikt moest worden, liep het toch weer mis met enkele vreemde keuzes. En blijven we achter met meer vragen dan antwoorden.

Een interessante cameo zorgt er helaas wel voor dat ik een volgende seizoen ga moeten meepikken. Ik hoop wel dat ik die snuffelende hamster nooit meer hoef zien, irritanter en met nog minder belang voor het plot dan JJ Binks.

Laatst bewerkt:
Net 'ontdekt' dat er nieuwe films aankomen, inclusief Daisy Ridley.

Waarom toch,..laat da toch rusten en begin aan iets orgineel

Net 'ontdekt' dat er nieuwe films aankomen, inclusief Daisy Ridley.

Waarom toch,..laat da toch rusten en begin aan iets orgineel
The Mandalorian and Grogu wordt ook een film, hopelijk niveau eerste seizoenen van de serie.

Er is gewoon soms wat teveel star wars geweest, en dat merk je nu. Er zit niets fris meer in.

Ik ga die Skeleton crew aan mij voorbij laten gaan. Het zou plain good fun for kids gevoel moeten geven maar ik denk dat ik me eerder zou vervelen met het simpele plot en domme moppen. Zal mss leuk zijn om met de kindjes te zien en te lachen.

Heb eindelijk de acolyte gezien en honestly feels like i'm taking crazy pills als ik alle negatieve kritiek hier lees. Na Andor met ruime voorsprong de beste star wars show die disney tot hier toe heeft weten te realiseren. Akkoord, dat zegt niet veel want Obi Wan, Boba Fett, Ahsoka en dat vorige seizoen van Mando waren allemaal heel mager tot slecht maar deze voelt eindelijk eens als een star wars show die niet puur voor kinderen werd geschreven. Nu ja, niet dat deze veel verder geraakt dan "ok" maar toch heel wat om blij mee te zijn imo. Ze bewegen eindelijk wat weg van dat typische goed vs kwaad met veel meer grijstinten. Die "switch" van Osha naar Mae werd heel goed gebracht. Kwa kledij had dat wel iets subtieler gemogen 😅 want hun emoties spraken boekdelen. Ook de bodycount vond ik vrij surreel voor star wars disneyen kwam mede door de onverwachtheid behoorlijk binnen.
Vooral Jecki die door Daphne Keen gespeeld werd was een did that really just happen momentje.
Jammer dat ze er achteraf nogal losjes over gaan.

Heb mij wel meermaals gestoord aan het uitstellen van de reveal omdat er altijd iets tussen kwam. Dat had met een aflevering minder en zonder die fake outs beter geweest. Ook jammer van die twee klein mannen want die hun acteerwerk haalde het met momenten wel wat onderuit maar gelukkig nog niet zo erg als kleine anakin in episode 1. Als ze er mee verder gaan best benieuwd naar Vernestra.
Op het einde wanneer ze Sol opzet als fall guy komen de parallellen met haar eigen downfall al vrij duidelijk boven.

Laatst bewerkt:
ik heb nu ook the Acolyte gezien, en ik moet zeggen: ik vond dat zo slecht nog niet?
er zijn de voorbije jaren toch slechtere SW series uitgekomen (Kenobi, Bobba Fett, bvb)

ik vind dat jammer. sure, er waren werkpunten, maar meerdere verhaallijnen beginnen pas he. gaan we nu nooit een antwoord op krijgen.

maar dat is hoe het nu is zeker? vroeger was een eerste seizoen ook zelden meteen goed (hell, voor sommige "legendarische" series duurde het meerdere seizoenen voor die echt in gang schoten), maar toen werd met kritiek rekening gehouden om de shows te verbeteren.
nu is't eerste seizoen van een show tegenvallend, zijn de fans boos, en wordt het meteen geaxed voor een nieuwe reeks die bagger is.

om dan af en toe eens geluk te hebben met een serie als Andor oid.

Heb eindelijk de acolyte gezien en honestly feels like i'm taking crazy pills als ik alle negatieve kritiek hier lees. Na Andor met ruime voorsprong de beste star wars show die disney tot hier toe heeft weten te realiseren.

ik heb nu ook the Acolyte gezien, en ik moet zeggen: ik vond dat zo slecht nog niet?
er zijn de voorbije jaren toch slechtere SW series uitgekomen (Kenobi, Bobba Fett, bvb)

Ik denk toch eerder dat dat te maken heeft met dat jullie er nu pas ingesprongen zijn, NA al de backlash die je toch bijna niet hebt kunnen ontwijken.

Het ligt wat op hetzelfde teleurstellende niveau Kenobi en Bobba Fett, inderdaad. Maar omdat ze dezelfde fouten blijven maken vind ik niet dat de vele negatieve kritiek onverdiend was.

Ik weet niet of meerdere seizoenen een bevredigend antwoord zouden geven. Houterige dialogen en personages van bordkarton hielpen niet. Sommige motiveringen waren ook wat bij de haren getrokken, om nog niet te spreken van de "obstakels" die opvulling zijn van de zendtijd om het doel verder weg te rekken.

Ik weet niet of meerdere seizoenen een bevredigend antwoord zouden geven. Houterige dialogen en personages van bordkarton hielpen niet. Sommige motiveringen waren ook wat bij de haren getrokken, om nog niet te spreken van de "obstakels" die opvulling zijn van de zendtijd om het doel verder weg te rekken.
houterige dialogen zitten er toch al in sinds de eerste film? Mark Hamill zijn acteerprestatie was toen ook maar bedenkelijk imo. Om maar te zwijgen Hayden Christense, waar de fans tegenwoordig zot van komen bij zijn cameos in Ahsoka etc.
Ik denk toch eerder dat dat te maken heeft met dat jullie er nu pas ingesprongen zijn, NA al de backlash die je toch bijna niet hebt kunnen ontwijken.
of ik heb een eigen mening? ik heb de thread hier bvb niet echt gelezen tot ik zelf gekeken heb, want je hebt altijd wel spoilers.
Het ligt wat op hetzelfde teleurstellende niveau Kenobi en Bobba Fett, inderdaad. Maar omdat ze dezelfde fouten blijven maken vind ik niet dat de vele negatieve kritiek onverdiend was.
ik vind het béter dan Kenobi en Boba Fett he, die waren echt crap. meer op het niveau van Ahsoka, waar ook rare dingen in zaten, maar over het algemeen wel ok was.

allez, neem nu de veel terugkerende kritiek over dat "fire in space". dat komt vrij veel voor in SW (vernietiging van de 2de Death Star, Battle of Coruscant), maar hier is dat ineens een gigantisch probleem, want niet realistisch.

en die motieven... ik vind "de jedi hebben mij weggelokt van mijn familie, die uitgemoord, het op mijn zus gestoken, en mij half mijn leven voorgelogen" eigenlijk beter dan "de jedi willen mij geen master maken"

maar nu gaan ze dus weer iets nieuws SW related uit hun duim zuigen, wat ook weer kritiek gaat krijgen, en ook weer niet gaat mogen evolueren

Eerlijk, ik vond het niet best, maar er zaten zeker ook goede dingen in (vergelijkbaar imo met Ashoka en Obi Wan. Bobba Fett staat nog een trapje lager voor mij). Een tweede seizoen had zeker gemogen, mits ze het niveau van dialogen/acteren etc. wat konden opkrikken. Want an sich vond ik het een goed verhaal, maar helaas helemaal niet zo goed uitgewerkt.

De kritiek op dat vuur in de ruimte enzo vind ik ook lame, heb ik hier toen gepost. En die cameo in Ashoka bv. kan me worst wezen. Ik ben helemaal geen super SW fan ofzo, ik kijk gewoon graag goede SF series. Met een goed verhaal dat goed gebracht wordt. En dat tweede, daar schorde in deze serie toch vanalles aan.

Terug
Bovenaan