The Star Wars Universe

Eerder een slechte Star Trek dan, want Star Trek had soms heel goede plots en sterk uitgewerkte personages ...
Ep2 ... mèh, zelfs Sol is zo saai geschreven.

Acolyte lijkt een verhaal waar je best zonder kunt. Er zijn fans die heel kleine details opmerken die niet kloppen, maar wie niet in de lore zit zal ook niet echt enthousiast worden van een gezapig kat-en-muisspel. Het eindigt wss in een of andere big reveal maar om voor die laatste 15 seconden al die afleveringen uit te zitten... Je zal wss zelfs het einde kunnen kijken zonder de rest eerst te zien, wat nogmaals het overbodige zal benadrukken.

Ik was mss indd wat harsh met mijn vergelijking van The Acolyte en '90 Star Trek. Star Trek is indd veel beter en vooral interessanter om volgen als dit vehicle.

Ondertussen heeft The Critical Drinker episode 2 netjes ontleed en hij legt het veel beter uit als ik zou kunnen

Don't diss 90's Star Trek!

Ik vind het voorlopig ook maar matig. Er lijkt wel een deftig verhaaltje van gemaakt te kunnen worden, en ik vind het wel een interessante setting. Maar veel zaken lijken (WEER) zo cheap en ondoordacht.

Ze beginnen meteen met een stevig gevecht waarmee de producers denken een soort 'wow' factor te creëren. Maar als je die personages nog nooit gezien hebt, lijkt dat wat overkill. Who are we supposed to give a fuck about? Het is in beeld gebracht als een verwachte confrontatie tussen 2 personages waarmee we al ruim kennis gemaakt hebben. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Het komt, net zoals bij Ahsoka, weer neer op 'style over substance' vrees ik.

'I have to face her alone..'
Dus Osha staat daar in een gangetje wat lullig te wachten, terwijl haar aanwezigheid bij de confrontatie net heel nuttig zou kunnen zijn. Naar wat er verteld wordt (Mae dacht dat ze dood was) zelfs héél nuttig. Het lijkt me niet veel extra schrijfskills nodig te hebben om iets te verzinnen waardoor Osha daar niet bij kan zijn ipv een lame 'I have to face her alone' cliché.

Dan nog iets dat eigenlijk toch ook heel simpel beter had gekund: waarom hebben de tweelingzussen, die al 16 jaar van elkaar geloven dat de andere dood is, exact hetzelfde kapsel? Wederom, net zoals veel stuff bij Ahsoka, is daar dan niet ff bij stilgestaan of zoiets wel een beetje geloofwaardig overkomt?

En wat met die rare 'tik-tok short attention span' cliffhangers op 't einde. Zowel bij Afl 1 als 2 zijn die er zo abrupt achter gemonteerd dat het lijkt alsof je plots naar iets compleet anders aan 't kijken bent.
''wette wa, smijt er gwn ff ne Wookie-Jedi in en iedereen gaat z'n shit verliezen! '' - end credits.

Oh well.

Ik heb na die eerste twee afleveringen van The Acolyte toch echt het idee van: ja, nu is het vet echt overduidelijk van de soep. Star Wars is compleet uitgemolken.

De derde aflevering heb ik ook achter de kiezen, maar het verhaal daarvan is toch van een twijfelachtig niveau, om niet te zeggen dat het lachwekkend is. Het is een allegaartje van ideeën om het nodige drama te creëren maar overtuigen doet het me niet. Ik vrees dat deze serie nadien vergeten wordt wegens te onopvallend.

De eerste twee afleveringen vond ik nog ça va, maar deze derde…
Daar gebeurde nu echt niks dat mij kon boeien.

Wat een ongelofelijk saaie aflevering was me dat zeg. Niets kon me overtuigen, de personages, de locatie, het scenario allemaal zo flets en spanningsloos. Maar de acteerprestaties spannen toch de kroon hoor, niemand maar dan ook niemand zet hier een deftige acteerprestatie neer, Sol als absolute dieptepunt.

Als Star Wars liefhebber heb ik al vaak door moeten bijten bij een middelmatige reeks maar ik weet niet of ik aflevering 4 nog ga kijken. :headshake:

The Acolyte Ep3 ... het absoluut dieptepunt van SW tot nu toe, cringe eigenlijk.

Enigste goed heksen covenant plot in SW was in The Clone Wars met the night sisters... met een uitstekende karakter arc van Ventress.
Ahsoka sloeg de bal hier ook wat mis.

Laatst bewerkt:
Het slechtse wat ik al gezien heb. De muziek,sfeer, het woke gedoe, de acteerprestaties.
Hoe kan dit door quality control komen?

Kunnen ze gewoon aub gewoon een copy paste doen van kotor?
Zal veel beter zijn en geen 22 mil. Per aflevering kosten

Normaal hecht ik niet zoveel belang aan IMDB-scores maar deze scoort extreem laag met 3,7/10. Zelfs Boba Fett en Obi-Wan Kenobi halen 7/10 en daar is ook veel over geklaagd. Niemand vindt het echt leuk.

Sommige kijkers denken dat volgende week de flashback voort gaat. Het zal de score niet echt helpen.

Qua verhaallijn is Star Wars in het algemeen geen hoogvlieger, maar Acolyte is gewoon rotslecht. Met het oud werk weet je dat je een ouderwets cliché good vs bad verhaal in space krijgt. Maar dit, pffft. Het is ook allemaal zo braafjes, je zit precies naar een kinderserie op Ketnet te kijken.

Waarom weer een nieuwe serie (3 afleveringen gezien en vind deze matig).
Kunnen ze geen vervolg maken op the mandolarian e.a.?

Aflevering 1 en 2 vond ik eigenlijk wel leuk, maar aflevering 3 was echt puur tijdverlies. Jammer :(
Trok op niet veel. Die heksen liggen daar plots ook allemaal dood op een hoopje. Ongeveer 10 minuten na dat die deur in brand geschoten is. Maar hoe dan? Zijn die dan allemaal gestikt zonder dat ze doorhadden dat het brandde ofzo? :unsure:

Ik snap het schuldgevoel van die Tjorben dan ook niet zo goed. In de tweede aflevering deden ze het uitschijnen dat de jedi iets met die brand te maken hadden. Maar is het gwn letterlijk Mae die alles in de fik steekt :unsure:

Het is toch duidelijk dat het hele verhaal nog niet is verteld in aflevering 3? Er is veel meer gebeurd die avond dan dat we enkel vanuit de POV van Osha hebben gezien.

Het is toch duidelijk dat het hele verhaal nog niet is verteld in aflevering 3? Er is veel meer gebeurd die avond dan dat we enkel vanuit de POV van Osha hebben gezien.
Het zal zo iets moeten zijn, of het houdt idd geen steek. Eén duidelijke flashback episode maken was te moeilijk zeker ...
Gans dat script (en ditto acteerprestaties) trekken gewoon op niet veel tot nu toe.

ps. @Fabke The Mandalorian krijgt wel nog een S4
Er komt ook een film: The Mandalorian and Grogu

Eerder liefst minder content en meer kwaliteit hoor. Te veel crappy SW nu.

Laatst bewerkt:
Trekt toch op de bok zijn kloten. Heeft ook helemaal niet te maken met 'anti-woke' dat fans zo reageren. Dit is gewoon van start tot einde een kutserie door de bad-story writing, slechte acteerprestaties en het compleet negeren van de lore. Het is zo slecht dat het grappig begint te worden, precies of het doel was een parodie ervan maken. Star Wars is dood voor mij, ik koester de vroegere herinneringen nog en wil die niet vervuilen met wat ze er nu mee aan het doen zijn.

Terug
Bovenaan