Netflix The Sandman

Eerste 2 afleveringen gezien, maar verbaas me toch wel wat over de lovende kritieken.
Idem hier, ook wel nog maar twee afleveringen ver maar het acteren is toch wel zeer brak imo. Hoofdpersonage is precies ook een teen angst emo kid.

Toegegeven, de comics (boeken?) niet gelezen dus geen idee of dit ook de vibe moet zijn
 
Ik vind het stilistisch wel homogeen, en de verhaallijnen komen volgens wat ik hoor recht uit de comics, maar voor een serie geeft dat wel een nogal losse verzameling verhalen. Uiteindelijk zou je er twee "delen" in kunnen zien: het verzamelen van zijn drie objecten (dat eigenlijk toch snel wordt afgehandeld) en het verhaal rond "the vortex". Het lijkt allemaal vooral een grote inleiding, met een hoop interessante personages waar we meer over willen weten (de andere endless, Lucifer, ...)

Nu goed, heb er wel van genoten, al geeft het mij heden ook niet de "wow" factor die enkele eenzame toppers me gaven (ik denk spontaan aan The Wire, wel heel ander genre).

Dit komt er het dichtste bij. The Sandman comics zijn voor het grootste deel losse verhalen die experimenteren met grafische en literaire stijlen die los sameen hangen met Morpheus als bindmiddel. Het lijkt erop dat ze gaan afwijken in S2 als de voorzet van Lucifer iets is waar ze op verder gaan. Dat is allsinds helemaal niet zoals de comic.

De serie was voor mij, als grote fan, heel goed met als absolute uitschieter de verhaallijnen die de sfeer van de comic bezielen: Death, kerel die niet wil sterven en de extra aflevering. Het verzamelen van de drie macguffins was uiteindelijk maar een poging om te beginnen met een nieuwe (oude) DC superhero totdat Gaiman echt zijn ding vond met The Endless.

Mensen die de laatste (extra) aflevering goed vonden, tijd om te investeren in de comics :) Het is allesinds niet voor iedereen.
 
Kvond het wel goed, maar ook niet meer. Buiten de aparte paar afleveringen zoals de kerel dat niet dood wou waar je dan echt een soort topaflevering krijgt. Kweet niet of ik na een jaar wachten deze terug ga kunnen oppikken.
 
Ben er nu ook aan begonnen en ik vind er eigenlijk best weinig aan.
Acteren valt tegen, CGI is niet van de beste, precies met een vreemde camera gefilmd (vind iedereen er uit proportie uitzien). Vreemd.
 
Terug
Bovenaan