The Road to the World Cup 2026

Gewoon niet meer de betere spelers zoals destijds, en dan een zwakke coach die vasthoudt aan namen ipv een werkend systeem uitdoktert. Maar bon, er zijn maar weinig bondscoaches die een werkend systeem uitwerken dat niet gebaseerd is op de bus parkeren.
De verdiensten van een Deschamps of een Scaloni lijken mij toch ook maar vrij beperkt te zijn eigenlijk.

Beetje vreemde fase in het internationale voetbal nu op dat vlak idd... De 2 absolute grootmachten uit de WK geschiedenis (Brazilië en Duitsland) met beiden een mindere generatie. Zal nog niet zo vaak zijn voorgevallen. Maar kan er over 10 jaar weer helemaal anders uitzien natuurlijk.

En ondertussen blijven de Fransen maar wereldtoppers produceren.

Nu, Duitsland heeft wel echt het materiaal om beter te kunnen. Brazilië zei ik op voorhand al dat ik het een van de minste lichtingen vind die ik al bewust heb meegemaakt.

Duitsland, Nederland, Italië. Toch al heel lang niet in hun beste periode ondertussen. Soms een kleine opflakkering (zoals Italië op het EK2020)

Ook al zit er nog wel wat kwaliteit, maar voor mij toch al heel lang niet meer de spelers met de uitstraling van weleer (maar dat is misschien deels ook wel met een nostalgische blik).

Duitsland, Brazilië, ... komen toch maar zwak voor de dag eigenlijk. Voor Duitsland draait het slecht uit, voor Brazilië loopt het uiteindelijk nog goed, tot nu toe, maar die zijn toch ook maar een schim van wat ze vroeger geweest zijn eigenlijk.
Portugal ook niet fantastisch, België ook niet, ze spelen alletwee 1 goede match tegen een veel zwakkere tegenstander.
Nederland was in feite goed bezig tot ze Marokko tegenkwamen. Een beetje een verrassing toch. Ik heb niet veel van die match gezien want ik lag nog te slapen (enkel de penalties gevolgd)

Frankrijk is torenhoog favoriet op dit moment. Gevolgd door Argentinië.

Duitsland, Nederland, Italië. Toch al heel lang niet in hun beste periode ondertussen. Soms een kleine opflakkering (zoals Italië op het EK2020)

Ook al zit er nog wel wat kwaliteit, maar voor mij toch al heel lang niet meer de spelers met de uitstraling van weleer (maar dat is misschien deels ook wel met een nostalgische blik).
Ik vond Italië in 2020 nochtans ook niet indrukwekkend. Maar ze wonnen wel.

Terug
Bovenaan