The Road to the World Cup 2026

Ik ben misschien inderdaad wat te streng voor Senegal, maar uiteindelijk moet je wel iets kunnen rapen natuurlijk. En in een groep met Noorwegen er ook nog bij zal dat niet zo eenvoudig zijn.

Ik ben het er mee eens dat ze het overwicht hadden in de eerste helft, maar dan moet je dan ook altijd op voorsprong staan en dat gebeurt niet.

Kom, winnen van Irak en je bent bijna verzekerd van de volgende ronde.

Kom, winnen van Irak en je bent bijna verzekerd van de volgende ronde.
Je hebt 2 doelpunten moeten slikken bij Frankrijk. Als je verliest van Noorwegen wordt het moeilijk, tenzij je gelooft dat Irak - Senegal een doelpuntenkermis wordt. En ik weet niet of Senegal de afwerkers heeft voorin om suprematie uit te buiten.

DS van -3 met 3 punten zou niet genoeg zijn. Zeker omdat veel teams wel al een punt hebben en bij een overwinning op 4 punten komen. 3 punten met een doelpuntensaldo van -2 of -3 gaat niet genoeg zijn.

Je hebt 2 doelpunten moeten slikken bij Frankrijk. Als je verliest van Noorwegen wordt het moeilijk, tenzij je gelooft dat Irak - Senegal een doelpuntenkermis wordt. En ik weet niet of Senegal de afwerkers heeft voorin om suprematie uit te buiten.

DS van -3 met 3 punten zou niet genoeg zijn. Zeker omdat veel teams wel al een punt hebben en bij een overwinning op 4 punten komen. 3 punten met een doelpuntensaldo van -2 of -3 gaat niet genoeg zijn.

Klopt, I stand corrected. Over het hoofd gezien dat met een nederlaag tegen Noorwegen het doelpuntensaldo erg negatief is. Maar als Noorwegen zo matig speelt als de eerste helft tegen Irak is alles mogelijk. Stonden precies met veel zenuwen te spelen.

HLCam1AXYAAgJ3n

Congo's puntje heel belangrijk. Kans dat iemand van die groep doorgaat dus de hoogte in.

De enigen die geen goede zaak deden waren Iran en Nieuw-Zeeland omdat ze allebei tegen de op papier zwakste tegenstander van hun groep niet kunnen winnen, en dus nu een winst nodig hebben tegen Egypte of België.

Algerije deed ook geen goede zaak door 3-0 te verliezen tegen Argentinië waardoor 3 punten waarschijnlijk niet voldoende zal zijn.

Ik ben misschien inderdaad wat te streng voor Senegal, maar uiteindelijk moet je wel iets kunnen rapen natuurlijk. En in een groep met Noorwegen er ook nog bij zal dat niet zo eenvoudig zijn.
Het resultaat is uiteraard niet wat ze nodig hadden, zeker niet in deze groeo, maar dat wil niet zeggen dat ze teleurstellend speelden. Zelfs onder de Senegalese supporters was er weinig hoop dat ze tegen Frankrijk punten zouden halen. Senegal heeft een prima match gespeeld, maar geklopt worden door de absolute topfavoriet was altijd het meest waarschijnlijke scenario. Het is natuurlijk wel teleurstellend dat ze na zo'n wedstrijd niet toch een punt konden scoren, maar dat is voetbal. Je verwart teleurstellend resultaat met teleurstellend spel.

Ik ben het er mee eens dat ze het overwicht hadden in de eerste helft, maar dan moet je dan ook altijd op voorsprong staan en dat gebeurt niet.
Dat ze het niet konden beslissen wil nog altijd niet zeggen dat ze niet goed, teleurstellend of onder verwachting presteerden hé. De Franse defensie is ook gewoon 1 van de sterkste dit toernooi ...

Senegal dat, ondanks een goede prestatie, een logische nederlaag lijdt tegen topfavoriet Frankrijk is een teleurstelling, maar langs de andere kant worden de critici wel de mond gesnoerd terwijl Irak verdiend en logisch op achterstand stond (en uiteindelijk zwaar verliest) tegen Noorwegen? :crazy:

Het resultaat is uiteraard niet wat ze nodig hadden, zeker niet in deze groeo, maar dat wil niet zeggen dat ze teleurstellend speelden. Zelfs onder de Senegalese supporters was er weinig hoop dat ze tegen Frankrijk punten zouden halen. Senegal heeft een prima match gespeeld, maar geklopt worden door de absolute topfavoriet was altijd het meest waarschijnlijke scenario. Het is natuurlijk wel teleurstellend dat ze na zo'n wedstrijd niet toch een punt konden scoren, maar dat is voetbal. Je verwart teleurstellend resultaat met teleurstellend spel.

Dat ze het niet konden beslissen wil nog altijd niet zeggen dat ze niet goed, teleurstellend of onder verwachting presteerden hé. De Franse defensie is ook gewoon 1 van de sterkste dit toernooi ...
Ja, je hebt gelijk. Ik zeg niet dat het extreem slecht is, maar als je wilt verrassen en ver wil geraken op een toernooi zal het toch beter moeten. Misschien dat dat nog zal gebeuren.

Maar ik heb Senegal wel als een potentiële kandidaat mits een gunstige loting om ver te geraken. Want als er een Afrikaans team ver zal geraken zal het toch van hun, Marokko of Ivoorkust moeten komen denk ik.

De eerste helft was goed. Maar de tweede helft moest beter. En het is jammer dat Senegal uiteindelijk niet op voorsprong komt in die eerste helft. En uiteindelijk moet je in dit spelletje nog steeds de bal in het netje krijgen.

Als Senegal een punt kan pakken tegen Noorwegen (of zelfs) winnen dan spreken we hier niet meer over, en dan is alles weer goed. En ik denk wel dat Noorwegen te pakken is, want ik vond ze tegen Irak in de eerste helft niet goed, wel efficiënt maar niet goed.

Senegal dat, ondanks een goede prestatie, een logische nederlaag lijdt tegen topfavoriet Frankrijk is een teleurstelling, maar langs de andere kant worden de critici wel de mond gesnoerd terwijl Irak verdiend en logisch op achterstand stond (en uiteindelijk zwaar verliest) tegen Noorwegen? :crazy:
Over Senegal heb ik al genoeg gezegd en toegegeven dat ik wat hard was. Dan moet jij dat niet op weer beginnen oprakelen en iets compleet irrelevant uit een andere context erbij gaan betrekken.

De comment van Irak werd gemaakt na de eerste helft. En op basis van de eerste helft verdiende Noorwegen het niet om voor te staan. Die kwam er door een blunder. Op papier was Noorwegen sterker dan Irak maar dat zag je niet op basis van de eerste helft. En ik weet niet of je de match gezien hebt (?) maar als je die gezien hebt zou je het wel moeten weten.

In de tweede helft was het vatje uit en diepte Noorwegen de score uit. Maar ik denk dat 1-4 niet de correcte uitslag was op basis van de hele wedstrijd. Al verdiende Noorwegen zeker de overwinning. Maar vooral het was een boeiende match - zeker in de eerste helft - en als je dat niet vond, dan moet je een andere hobby zoeken.

En ja de critici worden inderdaad de mond gesnoerd, want we hebben boeiend voetbal gezien. Uw argument (of van wie dan ook) dat het uitbreiden van het aantal teams naar 48 een flop was, is inderdaad belachelijk. Enige waar je gelijk in hebt is het systeem van beste derdes en dat heb ik ook al gezegd.

Dat sommige teams beter zijn dan andere, dat is logisch maar dat is op elk toernooi het geval. Als we zo redeneren dan hebben Tunesië en Algerije ook geen plaats op een WK. Ik heb veel liever ook een team dat probeert, dan een team dat de bus parkeert. En dat hebben we nog niet zo veel gezien eigenlijk. En de teams die het doen hebben dan wel vaak een resultaat te pakken. Het enige team dat ik echt zwaar zwaar ondermaats vond van de matchen die ik gezien heb en helemaal niets brachten is Zuid-Afrika en daar mag je Nigeria als schuldige aanwijzen van waarom zij op een WK zijn. Curacao misschien ook, maar zij kwamen tegen een sterk Duitsland wel soms aan de overkant en pakten een doelpuntje mee. Qatar misschien ook maar die scoren ook en hebben een punt gepakt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan