Qua voetbalteams tot dusver gezien hebben
Sterkste:
1. Duitsland (maar moeilijk te beoordelen door niveauverschil) 2. Marokko (1ste helft) 3. Uruguay (2e helft) 4. Nederland (2e helft, minus Koeman's slechte ingrepen), 5. Ivoorkust 6. Brazilië (2e helft vooral) 7. VS* (1ste helft, moet mss hoger maar match niet gezien dus ik weet het niet)
Goed
Zweden*, Zuid-Korea*, Egypte,
Teleurstellend:
Zwitserland, Mexico, België (1ste helft), Japan (had iets meer verwacht, maar ik ben wel streng), Spanje (meer risico in het spel en meer infriltraties nodig en slechte afwerking), Iran (verdediging te zwak, te wisselvallig), Turkije*, Paraguay* en Ecuador (streng maar ik had iets meer verwacht)
Saai voetbal maar doen wel hun ding:
Tsjechië*, Bosnië, Kaapverdië, Australië* en Schotland (voorwaardelijk wel, maar grenst toch aan zwak aan)
Beter dan verwacht:
Nieuw-Zeeland, Saudi Arabië (1ste helft vooral) en Haïti (maar nog steeds wel zwak, moeilijk te beoordelen door non-match wel)
Zwakste:
Zuid-Afrika (nog steeds allerslechtste prestatie wat mij betreft, de rode kaarten alleen al) Qatar, Curaçao (opnieuw wel moeilijk te beoordelen want je speelt tegen het meest aanvallende team op het toernooi met zo een groot niveauverschil) en Tunesië*
*= enkel samenvatting gezien