The Road to the World Cup 2026

ik ben het daar toch niet mee eens. het is een WK. de beste voetballanden ter wereld, die uit maken welk land er nu effectief het best is.
dat je daar bepaalde toppers niet hebt, maar ondertussen wel meer dan een paar folklore-landen, haalt dat principe toch onderuit.

net zoals die CL:
de hymne is letterlijk
Ils sont les meilleurs
Sie sind die Besten
These are the champions

Die Meister
Die Besten
Les grandes équipes
The champions

goed voor een Kairat, Pafos of Qarabag, maar dat zjin toch niet de ploegen die bij die tekst passen he. Tof voor die ploegen dat ze erbij zijn, maar ik wordt dan warmer van de twaalvendertigste City-Real dan van de allereerste Kairat - Pafos

voetbal is voor iedereen, maar ondertussen vinden velen hier dat de Pro League te veel clubs heeft, en dat er daar elk jaar ploegen zijn die "er niet thuis horen"

Tzijn net die headlines en de vreugde van de mensen daar (zowel in Curacao en Haïti maar ook in Schotland gisteren en Ierland zondag) dat zo'n WK plezant maken.
Ja Italië is beter dan al die landen maar als ze de pech hebben dat de loting wat tegenzat tja, so be it. Binnen 4 jaar zijn die hun kansen terug een pak hoger om erbij te zijn dan die van al die Caraïbische landen die nu profiteren van de afwezigheid van de VS, Canada en Mexico in hun voorrondes.

Allez my 2 cents he :)

goed voor een Kairat, Pafos of Qarabag, maar dat zjin toch niet de ploegen die bij die tekst passen he. Tof voor die ploegen dat ze erbij zijn, maar ik wordt dan warmer van de twaalvendertigste City-Real dan van de allereerste Kairat - Pafos
Nochtans zijn die 3 ploegen wel "Champions" vorig jaar. Iets wat van, op 1 na dan, die hele kruiwagen aan Spaanse en Engelse teams niet gezegd kan worden ;)

Ik weet ook dat het romantisch en, vooral, compleet onrealistisch klinkt maar een CL met effenaf de kampioenen van de 23/19/15 hoogst gerangschikte landen + de winnaar van vorig jaar zou ik persoonlijk enorm tof vinden. Als City en Real dan poen willen scheppen moeten ze maar maken dat ze hun competitie winnen.

Soit, hier gaan we het nooit over eens geraken en uiteraard kijk ik als voetballiefhebber liever naar Brazilië - Frankrijk (mochten die Deschamps al buiten gegooid hebben tenminste) dan naar Curacao - Kaapverdië maar het fijne aan een WK vind ik toch meer de folklore errond en al de mensen die het op de been brengt van over heel de wereld.

Je moet natuurlijk een goed evenwicht hebben tussen beiden, en niet doen alsof de toplanden het nu allemaal mislopen. Italië is gewoon een zielige nationale ploeg geworden en faalt keer op keer. Niet tegen Engeland of Spanje, maar ook maar gewoon tegen Noorwegen nu. Horen die daar dan echt thuis? Er is meer dan genoeg plaats voor de echte Europese toplanden me dunkt.

Je moet natuurlijk een goed evenwicht hebben tussen beiden, en niet doen alsof de toplanden het nu allemaal mislopen. Italië is gewoon een zielige nationale ploeg geworden en faalt keer op keer. Niet tegen Engeland of Spanje, maar ook maar gewoon tegen Noorwegen nu. Horen die daar dan echt thuis? Er is meer dan genoeg plaats voor de echte Europese toplanden me dunkt.
In de onderlinge duels zouden Italië wel winnen van die exotische landen dat is net mijn punt. En er mogen gerust wat verrassingen tussen zit maar nu zitten er gewoon teveel in. Just my 2 cents :)

En ivm de Champions League: geef mij ook maar de kampioenen van de landen ipv de huidige setup (y)

Ik begrijp de gedachtegang op zich wel en het is inderdaad wat absurd dat een Curaçao of Kaapverdië al zeker is van het WK en Italië niet, maar het is en blijft natuurlijk wel een WK met landen over de ganse wereld. De plaatsjes in Europa zijn nu eenmaal ook duurder.

Langs de andere kant zegt dit ook wel genoeg over landen als Italië zelfs. Die zijn recent al eens een tornooi misgelopen geloof ik en nu zitten ze weer in de problemen, tsja, dan moet je toch vooral hand in eigen boezem steken. Die kleine landen gaan uiteraard niet mee doen voor de medailles, maar zo'n Italië op deze manier ook niet.

Het is dat. Ook met 32 landen kan je een exotisch land krijgen uit Azië of Midden-Amerika, terwijl in Europa ook landen als Italië of Nederland er niet bij zijn.

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon de top 32 (of 48) van de FIFA ranking nemen natuurlijk :wink:
Je wil wel (zoveel mogelijk) de beste landen, maar op een WK wil je toch ook een breed deelnemersveld van over de hele wereld.

Zoals Pinkman ook zegt, als Europees land heb je kans genoeg om je te plaatsen. Italië heeft al de duimen moeten leggen in zijn groep. Als ze nu ook niet door de play-offs zouden geraken, hoe goed zijn ze dan eigenlijk? En verdienen ze het dan wel om op een WK te staan (ook al zouden ze daar bepaalde landen wel verslaan uiteraard)?

A-pad: Italië zou dit toch naar zich toe moeten kunnen trekken, anders verdienen ze het toch echt wel niet.

B- pad: Misschien we het spannendste pad. Albanië kan verrassen, waarom niet. Benieuwd of Zweden in maart toch helemaal anders voor de dag kan komen.

C- pad: In principe toch voor Turkije

D-pad: Kan toch ook wel alle kanten op volgens mij. In principe zou Denemarken - Tsjechië de finale moeten worden, maar je weet maar nooit.

DR Congo - Nieuw Caldonië/Jamaica --> dat mag Congo niet uit handen laten glippen

Irak - Bolivia/Suriname --> Zou Bolivia toch moeten kunnen afmaken, maar verrassingen niet uitgesloten

Irak - Bolivia/Suriname --> Zou Bolivia toch moeten kunnen afmaken, maar verrassingen niet uitgesloten
Ik zou Irak toch niet meteen afschrijven. Is toch een voetbalgek land, neen? Bolivië dat zijn eerder coureurs & volleyballers. Tenzij die match in La Paz gespeeld wordt. Dan worden de Irakezen genekt door een tekort aan zuurstof

dacht dat dat hele tornooi in Mexico plaats vond
Klopt. Ik dacht eerst dat Bolivia en Congo het thuisvoordeel kregen.

Irak is zeker niet kansloos. Afgaande op de uitslagen van de kwalificaties lijkt het mij een ploeg die weinig weggeeft, maar ook moeilijk scoort. Maar Bolivia heeft zich natuurlijk nog redelijk staande gehouden in een toch wel zware Zuid-Amerikaanse kwalificatie (vaak wel door het thuisvoordeel, dat wel).

Waarschijnlijk wordt dat gewoon een draak van een wedstrijd die op 0-0 eindigt en waar strafschoppen beslissen :tongue:

Ik vind er echt helemaal niets aan dat er dubbel zoveel schijtlanden meedoen aan het WK. 3/4 van die groepsmatchen zijn zuivere filler. Spanje een of andere voetbaldwerg zien ontmantelen met de vinegrs in de neus met 14-0. Ahja tof. Tenzij ge zelf tegen zo een kutploeg mag spelen en dus uw stats mag aandikken/vervalsen hebt ge daar echt helemaal niets aan.

Ik vind er echt helemaal niets aan dat er dubbel zoveel schijtlanden meedoen aan het WK. 3/4 van die groepsmatchen zijn zuivere filler. Spanje een of andere voetbaldwerg zien ontmantelen met de vinegrs in de neus met 14-0. Ahja tof. Tenzij ge zelf tegen zo een kutploeg mag spelen en dus uw stats mag aandikken/vervalsen hebt ge daar echt helemaal niets aan.
Misschien kan Haaland zo op één WK het totaal-record van 16 doelpunten van Klose verbreken? :unsure:

Dat er meer landen zijn die deelnemen tot daar aan toe. Dat zijn gewoon meer groepswedstrijden. Dat er daar schijtlanden zijn ook. Maar het is gewoon weer de hele opbouw van het tornooi waar ze in de fout mee gaan. Net als dat we vorig jaar in Duitsland gezien hebben de eerste 2 door en de beste X 3e's. Dat is de grootste fout toch? Waar je vroeger de helft van de landen kwijt was na de groepsfase is dat nu een derde van de landen. Haal er een ronde tussenuit en er gaat in de groepsfase beter gespeeld moeten worden om zekerheid te hebben om door te gaan. De opbouw met die X 3e's nu zorgt gewoon voor schijtmatchen, maar ja FIFA wil zoveel mogelijk wedstrijden.

Elk toernooi weer een "schijtploeg" die een niet-schijtploeg verslaat.

En miljarden mensen genieten van dat moment.

Arrogantie moet je afstraffen.

Terug
Bovenaan