Multiboxer
Well-known member
Ik vraag me af dit probleem dan ook voor pakjes besteld via ali express/etc. telt?
Die leveren alles via de gewone post en daar zit er precies nooit tijdsdruk achter.
Ik heb heel wat kleine elektrische en mechanische speciale tools/parts al aangekocht via Ali express en het prijsverschil is echt immens.
Bijvoorbeeld RJ45/MC4 solar/whatever connector perser met diversen erbij :
Gamma/Elektro klein/groothandel : €60 - Onmiddelijk in handen
Bol.com/ebay/Amazon : €30 - Binnen de week in handen
Ali express : €13
- binnen 3 weken in handen
Dus afhankelijk van hoe snel ik het nodig heb kies ik de leveringsmethode.
Fysieke winkels bezoek ik wel steeds minder en minder. Ze zijn gewoon véééél te duur.
Dingen waar ik een garantie op wil komen van BE & NL webshops.
Ik zou niet graag werken voor zo'n bedrijf die pakjes moet ronddragen, de competitie is moordend want iedereen die met een auto kan rijden kan ervoor werken.
De overheid moet die illegale praktijken stoppen natuurlijk en die bedrijven moeten gewoon hun werkelijke kosten kunnen doorrekenen.
Dit is zo een beetje hetzelfde verhaal als de vrachtwagenchauffeurs uit Oost EU.
Race to the bottom.
Die leveren alles via de gewone post en daar zit er precies nooit tijdsdruk achter.
Ik heb heel wat kleine elektrische en mechanische speciale tools/parts al aangekocht via Ali express en het prijsverschil is echt immens.
Bijvoorbeeld RJ45/MC4 solar/whatever connector perser met diversen erbij :
Gamma/Elektro klein/groothandel : €60 - Onmiddelijk in handen
Bol.com/ebay/Amazon : €30 - Binnen de week in handen
Ali express : €13
- binnen 3 weken in handenDus afhankelijk van hoe snel ik het nodig heb kies ik de leveringsmethode.
Fysieke winkels bezoek ik wel steeds minder en minder. Ze zijn gewoon véééél te duur.
Dingen waar ik een garantie op wil komen van BE & NL webshops.
Ik zou niet graag werken voor zo'n bedrijf die pakjes moet ronddragen, de competitie is moordend want iedereen die met een auto kan rijden kan ervoor werken.
De overheid moet die illegale praktijken stoppen natuurlijk en die bedrijven moeten gewoon hun werkelijke kosten kunnen doorrekenen.
Dit is zo een beetje hetzelfde verhaal als de vrachtwagenchauffeurs uit Oost EU.
Race to the bottom.

. Degene helemaal onderaan de ketting zit int zwart te werken.