Gisteren gezien in "gewoon" imax formaat in Hasselt. Zoveel uitstekende vertolkingen in één film. De hele zeikmachine die op gang werd gezet om proberen de film te vergallen nog voor hij uitkwamt, was -zoals verwacht- compleet irrelevant aan het verhaal en de kwaliteit van de film. Als er één negatief punt is te noemen onder de acteerprestaties, dan zou het Zendaya zijn voor mij... Niet dat ze slecht speelt per se, maar ze komt zo herkenbaar over in elke film en ik zie zelden een personage, maar gewoon Zendaya.
Tevens mag het ook gezegd worden dat dit echt nog eens een spektakel-film is die effectief gevoelens losmaakt en duidelijk een boodschap heeft zonder ooit prekerig over te komen. Er zijn zoveel momenten tijdens de film waarbij twee mensen aan het praten zijn en je gewoon even op pauze zou willen drukken om echt na te denken bij wat juist gezegd werd.
Ik vrees dat ik nog een kameraad ga moeten zoeken om een rewatch te doen terwijl de film int cinema draait... Ik denk dat na Nosferatu en The holdovers dit mijn favoriete cinema-ervaring van de afgelopen 5 jaar moet zijn. Een film die verkocht wordt als een epos en de belofte ook waar maakt met spektakel, filosofische diepgang, een ijzersterke cast en zeer knappe cinematografie.