The Odyssey

@the_fox

Die quote die je blijft delen gaat in zijn volledige context over production choices en dus over set en costume design en niet over casting choices.

"explanations for every production choice, from the boats to the weapons, all of which draw on both the Bronze Age and Homer’s era, hundreds of years later. “The oldest depictions of Homeric characters tend to be depicted in the manner of people living in Homer’s time,” he says. “So there’s a pretty strong case there for portraying things that way because that’s the way the first audience received the story.”

Bovendien zegt hij zelfs daarover slechts dat je er een sterkte case voor kan maken wat dus niet wil zeggen dat er geen ruimte is om daar van af te wijken.

In datzelfde interview dat je daar deelde zegt hij over personages het volgende; "He has also studied the text and made several striking adaptation choices. Argos, Odysseus’ loyal dog, has been promoted from a cameo to a bit player. Odysseus and his son Telemachus (Tom Holland)—burdened by the legend of a father he doesn’t remember—are given more time together. Circe, an archetype in Homer’s version, gets a humanizing update thanks to Samantha Morton’s unsettling yet sympathetic performance. And the reunion between Odysseus’ fellow king Menelaus (Jon Bernthal) and his wife Helen (Lupita Nyong’o)—the most beautiful woman in the world, blamed for starting the war after a Trojan prince spirited her away—has always felt too neatly resolved in the poem. Nolan complicates it. And in a twist, Nyong’o also plays Helen’s sister, Clytemnestra, whose marriage to Menelaus’ brother Agamemnon (Benny Safdie) is, to put it mildly, acrimonious."

Hij geeft er vrij duidelijk een eigen twist aan dus dan kan je moeilijk hard maken dat hij verkeerde verwachtingen schept.

@the_fox

Die quote die je blijft delen gaat in zijn volledige context over production choices en dus over set en costume design en niet over casting choices.
Gaat over allez, zoals ik hiervoor al gezegd heb:
Maar de quote die ik ondertussen al tweemaal geplaatst heb, gaat wel onder andere over hoe de personages afgebeeld worden 🤷‍♂️
Merk de vette tekst op. Maar ik ga mijzelf niet blijven herhalen dus ik ga het hierbij laten.

Casting is deel van pre-production en daar werd dus al over nagedacht reeds maanden voor ze aan die production choices toekwamen.

Ik ga hem bekijken in de cinema. Heb recent de boek gelezen en ben benieuwd naar hoe het eruit gaat zien.

Het enige wat ik wat raar is hoe ze 30tal men in dat paard van Troy gaan krijgen.
Moest het nu op zijn 4 poten staan zoals in de film Troy, zou dat gekund hebben. Maar in een rechtopstaand paard....

Ocharme degene die onderaan zit, die krijgt al het gewicht van de andere soldaten op hem.

Ondertussen zijn de Vlaamse recensies uit, ze zijn positief met een 4/5. Engelstalige reviews laten nog op zich wachten.

Ik zal hem in 70mm IMAX zien maar die tickets vlogen precies de deur uit voor Kinepolis Brussel als enige 70mm IMAX in een zeer wijde omgeving en dan nog een hoofdprijs van €31, da's niet voor een wekelijks filmbezoek.

Veel goesting om vanavond naar de film te gaan zien, maar bij Project Hail Mary had ik echt na 2uur veel rugpijn :p

Deze film duurt ongeveer even lang

edit: fuck it, vanavond om 19:30 gaan zien! Benieuwd :love:

Laatst bewerkt:
Ik ga hem bekijken in de cinema. Heb recent de boek gelezen en ben benieuwd naar hoe het eruit gaat zien.

Het enige wat ik wat raar is hoe ze 30tal men in dat paard van Troy gaan krijgen.
Moest het nu op zijn 4 poten staan zoals in de film Troy, zou dat gekund hebben. Maar in een rechtopstaand paard....

Ocharme degene die onderaan zit, die krijgt al het gewicht van de andere soldaten op hem.
Welk boek exact?

De eerste keer dat ik hier zo een hoge score uitdeel denk ik :)

Terug
Bovenaan