The Masked Singer

The Masked Singer

Oprechte vraag: hebben jullie zo'n "catharsis"/apotheose moment als de BV in kwestie bekend gemaakt wordt? Mij maakt het persoonlijk weinig uit of een Lieven Scheire/Jamie-Lee Six/Loic Nottet uit zo'n pak komt gerold, omdat ik met geen van de hier al opgesomde BV's echt affiniteit heb. Een Kevin De Bruyne of zo, dat zou ik nog straf vinden, omdat je weet dat die er zelf absoluut niets bij te winnen heeft. Maar nu zie ik toch vooral een hoop A- listers (A-, vandaar de spatie) die zichzelf relevant proberen houden (het moet wel gezegd dat het tenminste al geen B of C BV's zijn zoals in andere formats wel vaker het geval is en ook niet allemaal uit de VTM vijver). Ik weet niet waarom maar mij geeft het nooit zo'n verzadigend gevoel als ze uit dat pak komen, maar lijk er aan de populariteit van het programma precies alleen in te staan.

Format of doel van het programma is me ook niet duidelijk. Mocht het nu een echte wedstrijd zijn met een mooie prijs en enkel niet-professionele zangers zou ik het nog begrijpen, maar nu kabbelt het precies wat voort zonder doel. Geen kritiek op wie kijkt ofzo, ik kijk zelf ook wel eens omdat ik het wel een mooie show vind, maar ik care gewoon totaal niet over welke BV er al of niet in het pak zit.

ik denk dat de format vrij simpel is: de beste act (zang + performance) wint en wordt als laatste ontmaskerd. het is op zich een gewone zangwedstrijd voor BV's, met als twist dat hun identiteit onbekend is, en naar geraden mag worden. (uiteindelijk is dat ook de beter manier om dat de toen met tele-voting, zonder dat het op een populariteitswedstrijd wordt)

Veel hangt er ook van af in welke mate je zelf mee wil speuren. Vorig seizoen had ik dat zelf veel meer, en dan is de show ook spannender, let je veel meer op de tips/filmpjes, en is de ontmaskering het toppunt van de show. Dit seizoen speur ik eigenlijk niet mee, wegens minder interesse, en ik merk dat de show zelf dan ook een pak minder interessant wordt.

Veel hangt er ook van af in welke mate je zelf mee wil speuren. Vorig seizoen had ik dat zelf veel meer, en dan is de show ook spannender, let je veel meer op de tips/filmpjes, en is de ontmaskering het toppunt van de show. Dit seizoen speur ik eigenlijk niet mee, wegens minder interesse, en ik merk dat de show zelf dan ook een pak minder interessant wordt.
Is zoals fanatiek punten geven bij Eurosong omdat de partner per se wil kijken en ik het voor mezelf ook interessant wil maken. Uiteindelijk ligt zij te slapen na een uur en blijf ik in spanning op.

Vorige edities was ik voor TMS ook mee aan het speuren. Maar die tips zijn zo waardeloos dat ik ermee gestopt ben. De rest boeit me ook nog nauwelijks.

Beetje Off-topic maar hoorde daarnet een stukje van eerste Nederlandstalige single van Anouk Matton. What the fuck is da zeg, precies K3 van den Aldi, zo slecht.

Laatst bewerkt:
Ze zat gisteren ook in De Tafel Van Vier. Dat ze ook in The Masked Singer zat is duidelijk weer het werk van haar manager die een promocampagne heeft opgezet om haar relevant te houden met het oog op de release van haar single.

Je ziet dat patroon bij enorm veel (wannabe) BV's.

Ja dat ophemelen van de zangprestaties begint wel afgezaagd te worden. Kosmos zingt helemaal niet fantastisch maar doet het gewoon OK voor iemand die geen zangeres is. Na vandaag, 100% Siska Schoeters voor mij.

Ook nu weer, zelfs als ze spreekt is haar stem toch anders dan normaal? Komt soms in de ideale wereld en klinkt daar echt anders imo.
De autotune/bewerking tijdens liedjes is er helemaal over dit seizoen.

Terug
Bovenaan