The Masked Singer

The Masked Singer

De "tips" die gegeven worden wijzen totaal niet naar de persoon in kwestie. Bij zowel Herman als Marc zaten de tips zo subtiel weggestopt dat je die onmogelijk had kunnen vinden in de overvloed van tips.

En ook de stem valt mij dit jaar op dat er wel heel veel achtergrondstemmen bijgevoegd worden om de zang te maskeren.

Al bij al blijft het wel een tof programma, maar ze maken het wel heel moeilijk om de personen te kunnen herkennen.

Had ik hier nog niet voorbij zien komen, maar Foxy Lady: Linda van milk inc?

Inderdaad, de voor de hand liggende tips hebben amper iets te maken met de personen in kwestie. Zit allemaal in de details.

De "tips" die gegeven worden wijzen totaal niet naar de persoon in kwestie. Bij zowel Herman als Marc zaten de tips zo subtiel weggestopt dat je die onmogelijk had kunnen vinden in de overvloed van tips.

En ook de stem valt mij dit jaar op dat er wel heel veel achtergrondstemmen bijgevoegd worden om de zang te maskeren.

Al bij al blijft het wel een tof programma, maar ze maken het wel heel moeilijk om de personen te kunnen herkennen.

Had ik hier nog niet voorbij zien komen, maar Foxy Lady: Linda van milk inc?
Dit. Veel autotune en backings waardoor stem moeilijk te herkennen is. Die videos spoel ik door want da’s toch nutteloos en verwarrend als iets

Minotaurus lijkt me toch echt Alex Agnew te zijn. Klok van één stem en zelfs de manier van bewegen deed me aan hem denken. Hij verstaat ook Nederlands omdat hij meteen blij reageerde na commentaar van Tine. Geen international dus.
Voor mij is het net niet Agnew omdat z'n Engels 'slecht' is terwijl Alex toch perfect Engels spreekt.

Dit viel me toch ook veel harder op dan vorige jaren. Ook bij de reprise van Coucke leek het eerst zelfs alsof hij playbackte.
Ben het ook met de huisgenoten eens dat de pakken precies minder mooi afgewerkt zijn dan andere jaren. En Jens is toch ook dat niet, vind ik. Irritant overigens hoe hij bij 1 camera heel duidelijk naar boven keek voor zijn autocue.

Dit 100%. Ik snap het ergens wel, want de grote aantrekkingskracht van het programma is natuurlijk het mysterie rond de personages. Er is opvallend vaak ook geen consensus of het een man of vrouz is dit seizoen.

Dit viel me toch ook veel harder op dan vorige jaren. Ook bij de reprise van Coucke leek het eerst zelfs alsof hij playbackte.
Ben het ook met de huisgenoten eens dat de pakken precies minder mooi afgewerkt zijn dan andere jaren. En Jens is toch ook dat niet, vind ik. Irritant overigens hoe hij bij 1 camera heel duidelijk naar boven keek voor zijn autocue.
Hij doet het niet slecht imo, maar ik had veel liever Niels. Jens was veel leuker in de jury naar mijn mening.
De meeste pakken vind ik wel goed hoor (Raaf :love:), Skiwi bv. ook erg origineel en tof gedaan.

In behind the mask toch een paar screenshots genomen, je kan daar wel redelijk goed het gestalte van sommige andere deelnemers duidelijk zien.

- Hippo een redelijk stevig, groot persoon
- Kosmos relatief klein van gestalte
- Tovenaar iemand groter
- Vlinder: klein en dunne beentjes. Anouk Matton checks out
7cGRNSz.jpg

Q7mjNXT.jpg

9pIrJ7S.jpg

Ik denk zelfs dat ze dit seizoen de filmpjes niet laten inspreken door de personages zelf. Ik had er eentje (ik denk hippo?) waarbij ik door de vervorming precies Veerle Baetens herkende, maar intussen weten we nu ook al dat het absoluut niet Veerle Baetens is die onder dat pak zit.

Waarschijnlijk omdat Loredana vorig jaar te veel opviel met haar gezapig Limburgs accent in de videos?

En oh ja: dat sterkt mij in mijn idee dat Raaf Loïc Nottet is, want die kerel spreekt geen 3 woorden Nederlands, maar dat hoeft niet als hij zijn eigen filmpjes niet inspreekt.

Ik denk zelfs dat ze dit seizoen de filmpjes niet laten inspreken door de personages zelf. Ik had er eentje (ik denk hippo?) waarbij ik door de vervorming precies Veerle Baetens herkende, maar intussen weten we nu ook al dat het absoluut niet Veerle Baetens is die onder dat pak zit.

Waarschijnlijk omdat Loredana vorig jaar te veel opviel met haar gezapig Limburgs accent in de videos?

En oh ja: dat sterkt mij in mijn idee dat Raaf Loïc Nottet is, want die kerel spreekt geen 3 woorden Nederlands, maar dat hoeft niet als hij zijn eigen filmpjes niet inspreekt.
Ge hoorde toch heel duidelijk Marc Coucke zijn Limburgs accent in zijn filmpje:unsure:

Enige twee waar ik 99% zeker van ben zijn Loic Nottet (Raaf) en Aaron Blommaert (Tovenaar), al de rest wel wat ideetjes maar niets zeker.

Kameraad van mij had trouwens zowel Verbruggen als Coucke gegokt, straf.

Mijn gokjes:
- Hippo: ben ik nog niet uit - denk een man want platte schoenen
- Kosmos: Siska Schoeters
- Minotaurus: Rob Vanoudenhoven
- Vlinder: dunno
- Foxy Lady: Danira
- Tovenaar: Duncan Laurence

Zal hier nog ook het groepsnummer posten want ik vind weer dat de stemmen compleet anders klinken:

Hippo: Man of vrouw?? Met de tips zou ik denken aan Nina Derwael, maar de stem tijdens het zingen :S
Kosmos: Evy Gruyaert
Vlinder: Pommelien Thijs
Minotaurus: Die stem, Alex Agnew
Foxy Lady: Linda Mertens (zou het kunnen??)
Tovenaar: Jaap Reesma of Duncan Laurance

Kolonel mops: Dat de speurders daar Ben Weyts snap ik toch niet, daar hoorde je echt duidelijk Marc Coucke in. In tegenstelling tot Herman Verbruggen vorige week, die was totaal onherkenbaar.

Vlinder lijkt me toch echt Anouk Matton

Bij tovenaar dacht ik meteen aan Aaron Blommaert
In zoe Anouk Matton niet direct aan een programma als the masked singer meedoen, maar ja het zou wel eens kunnen.

Wat tovenaar betreft, ik hoor Aaron Blommaert daar echt niet in, maar wie weet, alles is mogelijk he.

Even out of the box denken voor Hippo, ik vind dat de stem wat op die van Mika lijkt.
Zou wel eens kunnen, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht.

Terug
Bovenaan