The Masked Singer

The Masked Singer

Eerste keer gekeken vandaag, de eerste twee seizoenen geskipt. Wou vanavond iets breinloos kijken en was nieuwsgierig. Heb me wel geamuseerd.

Eerste ideeën.
- Champignon: iemand van Thuis of Familie, mss die in beiden gespeeld heeft. Erik Goossens?
- Mummie: Barbara Sarafian
- Leeuw: Christophe, al die parfum doet me denken aan de VTM short bij huis gemaakt op bezoek bij bv's, heel veel parfum
- Groot Licht: Lieven Scheire
- Soaperstar: No clue voor't moment
- Raaf: Loïc Nottet

Zo iemand als Herman Verbruggen is dan ook quasi onmogelijk om na één aflevering al te raden imo. Beetje hetzelfde met Tommelein of Wickmayer in de vorige seizoenen. Kom daar maar eens op...
Tommelein hoorde je toch direct, zeker omdat die niet echt zong maar de teksten uitsprak.

Mummy = Tanja Dexters. Lichaamsbouw en stemgeluid (vooral te horen als ze uithaalde) kloppen. De tip met de verkeersboete ook.

Nu niet dat ze haar (Bart De Pauw-gewijs) vollédig zullen cancellen in de media dus ze zal hier of daar nog wel eens opduiken, maar de kans dat VTM haar aan zo een groots en drukbekeken familieprogramma laat meedoen, lijkt me wel zéér klein gezien het feit dat ze de laatste jaren zo vaak op een negatieve manier in het nieuws is geweest. En los van haar slechte reputatie, lijkt me die mentaal ook niet 100% stabiel, ze gaan dus echt niet het risico nemen dat die op een zot moment even alles gaat spoilen op social media ofzo :laugh:

Laatst bewerkt:
Leeuw is volgens mij Maksim Stojanak; Vince uit #likeme
Yep, hoge stukken halen hem eruit. Das ook echt geen slechte zanger trouwens. Vrij zeker.

Evi Hanssen is ook vrij duidelijk als mummy, of ze hebben heel erg hun best gedaan om de lach en bewegingen na te doen. Er zaten in het filmpje denk ik ook wat verwijzingen naar Mama Mia.

Groot licht: Henk Rijckaert?

Raaf: ik val van mijne stoel als het Loïs Nottet is. Ik zou die zijn stem er beter moeten uithalen, en persoonlijk denk ik dat die nog meer bereik heeft. Al is dit zo een personage dat het tot het einde uitzingt en dat er dus nog veel kansen zijn.

Dat van die verkeersboete kan wel kloppen met Tania Dexters, maar heel dat verhaal rond haar relatiestatus helemaal niet.
Die is niét single, en ook niet "complicated" of op zoek.

En Barbara Sarafian heeft er een nogal publieke break-up en (vecht)scheiding op zitten. Plus de Fokkof-hint en de foto die ze van haar toonden, was eentje met een pull van dat merk. Kan misschien misleiding zijn, maar de stem van Mummie leek ook op de hare, dusjah.

De bewegingen van Leeuw doen mij denken aan Sam Gooris op een podium, die heb ik nu al dikwijls zien optreden en heeft exact dezelfde moves.

Nogal gemakkelijk om iedereen die in dit topic post over dezelfde kam te scheren imo. Ik ben normaal ook allergisch aan dit soort entertainmentprogramma's, en ik deel je ergernissen i.v.m. de jury (al is het verbeterd want Karen Damen zit er niet meer in :clap:), maar The Masked Singer kijk ik nu eens wél graag met een half oog mee met de vriendin, omdat het gewoon leuk is om te proberen herkennen wie achter het masker zit, én de kostuums vaak leuk en mooi gemaakt zijn. De filmpjes en jurycommentaar skip ik dan ook meestal 🤷‍♂️.

Laatst bewerkt:
Heb eens een lijst gemaakt van de commenters zodat ik van hen toch zeker niet nog een post serieus neem hier. Dat zouden ze beter zelf ook niet doen, en eindelijk (nog) eens iets anders nemen.
Wow impressive, is vermoedelijk een goed gevoel jezelf zo superieur voelen tov je medemens?

Ik hoop oprecht dat jij een puber van 15 bent IRL want anders zou je onder de eerste beste steen mogen kruipen van schaamte voor zo'n post wat mij betreft

Altijd grappig zo'n figuren die een programma liggen af te kraken met een wall of text :laugh: Je kan een programma waardeloos vinden, maar waarom je dan nog tijd en moeite gaat steken in zo'n lange brok tekst is mij een raadsel.

Ik kwam is kijken of er een thread was hier om mijn commentaar na de aflevering van vrijdag gezien te hebben neer te komen schrijven. Had gedacht dat er nog wel enkelen zouden zijn die hier brandhout van maakten maar dan vind ik een thread van 57 pagina's.

Bijgevolg heb ik zopas uurtje moeten kokhalzen hierdoor. Bijna zo hard als van dat programma zelf. Wat een cringefest buchtprogramma zoals alleen VTM ze kan maken met de welgekende zelfverheerlijking van hetzelfde selecte clubje 'BVs' (fucking Andy -15 jobs 0 talenten- Peelman als uitschieter).

Dan nog het zingen zelf: wat heeft dit zelfs nog met zingen te maken? Autotune erop en bijna alles klinkt goed. Dan die idiote jury die tussendoor zever aan het brallen is (en ze mixen dit nog los door gezongen tekst door ook). Beginnen ze nadien compleet irrelevante namen op te noemen -hahahaha das een goeie bahaha Ben Weyts-. Fucking hell zeg.

Bon, op zich een slecht VTM programma is niets nieuws. Nu dat ik zie dat hier op 2(?) afleveringen 57 pagina's zijn, da's redelijk schokkend. Op het Flairforum verwacht ik dat, maar hier?

Conclusie is dat dit programma dient voor de fragiele ego'tjes van de Bv's nog wat op te smukken zodat ze op zichzelf kunnen blijven masturberen wanneer ze zichzelf nog eens op VTM zien. Ik zou gokken dat dit programma gemaakt zou zijn voor kinderzenders. Ik neem aan dat dit US import is, want zoiets slechts verzinnen de communicatiewetenschappers die hun stage bij VTM lopen zelfs niet. Bij deze is het ook duidelijkwaarom Lauren Versnick weg is van Jens Dendoncker namelijk een acuut gebrek aan ambitie en zelfrespect.

Dat de tiktoktieners hier graag naar kijken snap ik nog, die weten niet beter en worden dagelijks blootgesteld aan zo mogelijks nog groter vergif zijnde 'influencers' en anderen die denken dat ze uniek of origineel zijn. Maar blijkbaar valt het dus ook goed in de smaak bij mannen van 20+. Heb eens een lijst gemaakt van de commenters zodat ik van hen toch zeker niet nog een post serieus neem hier. Dat zouden ze beter zelf ook niet doen, en eindelijk (nog) eens iets anders nemen. Soit, ik begrijp weer waarom er zoveel shit op Netflix verschijnt.

0/10 en iedereen die dit een aanvaardbaar programma vindt een psychologisch examen voor ze zich in het verkeer begeven.

Enig gevoel voor ironie is noodzakelijk om deze post te kunnen plaatsen als fan.

Edit: zie nu dat het om een thread van vorig seizoen gaat ook. Soit punt/review blijft geldig. 50 pagina's teveel.

1,9 miljoen mensen zijn het alvast niet eens met je overbodige tirade.

Terug
Bovenaan