The Masked Singer

The Masked Singer

Robotvrouw lijkt me Ingeborg, robotman is haar zoon Robin.

Tips:
-In het voorfilmpje: "het geeft niet als er een paar vijsjes los zitten" (Ingeborg)
-Ik ben een ochtendmens (Robin presenteert een ochtendprogramma op de radio)
-"we zingen nog niet zo lang samen" => in Het Huis van Eric Goens zeiden ze iets gelijkaardigs toen ze daar samen zongen, dat ze dat eigenlijk nog nooit gedaan hadden of zoiets
- Beide robots kunnen duidelijk goed zingen, ze hebben dan ook beiden kleinkunst gestudeerd (stond ooit in Humo)
- Ik weet niet in hoeverre Ingeborg echt een vtm-gezicht is, maar ze duikt toch wel vaak op in dit soort programma's.

Robotvrouw lijkt me Ingeborg, robotman is haar zoon Robin.

Tips:
-In het voorfilmpje: "het geeft niet als er een paar vijsjes los zitten" (Ingeborg)
-Ik ben een ochtendmens (Robin presenteert een ochtendprogramma op de radio)
-"we zingen nog niet zo lang samen" => in Het Huis van Eric Goens zeiden ze iets gelijkaardigs toen ze daar samen zongen, dat ze dat eigenlijk nog nooit gedaan hadden of zoiets
- Beide robots kunnen duidelijk goed zingen, ze hebben dan ook beiden kleinkunst gestudeerd (stond ooit in Humo)
- Ik weet niet in hoeverre Ingeborg echt een vtm-gezicht is, maar ze duikt toch wel vaak op in dit soort programma's.
En nu even door de wind door de regen opzetten. Dat is zeker niet Ingeborg toch?

Ik stel me toch wel serieus vragen over hoe 'eerlijk' er gestemd wordt, door zowel jury als publiek. Edelhert was overduidelijk een pak beter dan Radijsje, maar toch is het Radijsje die door mag, maar ok dat kan je nog aan de onkunde van het publiek wijten. Jury zat wel te gokken dat Edelhert volgens hen Helmut Lotti is, maar als ze dan uit de 4 verliezers 2 overblijvers moeten kiezen, kiezen ze zelf ook weer niet voor Edelhert. Als Edelhert dan effectief Johnny Logan is, had je dus op dit moment al het risico dat ook het publiek niet voor Edelhert ging kiezen (want datzelfde publiek had uiteindelijk ook al de voorkeur aan Radijsje gegeven) en in aflevering 1 Johnny Logan er al zou uit liggen. Wat voor een affront zou dat niet geweest zijn ?

Da's ook mijn gevoel, als ik die in het publiek Radijsje zag klikken wtf.... Dit kunt ge toch niet serieus nemen ?

Ik denk dat er nog een verschil is in de publieksvoting. Ik dacht dat bij de duels het enkel het publiek ter plaatse is dat stemt, terwijl bij de finale beslissing er ook dat publiek thuis bij komt die het dan als live stream volgen, denk ik.

Verbaast me overigens hoe lang dat publiek (én kandidaten, jury...) alles moet geheim houden. Opnames dateerden precies kort van na de bevalling van Yanina Wickmayer, en dat was blijkbaar al in april vorig jaar !

Niels zal dat wel net op voorhand te weten krijgen. Waarschijnlijk letterlijk 5 minuten voor de opname van de ontmaskering.

Ze teasen tussen de programma's door al de nieuwkomer voor vrijdag.
Iets met vuur, en een stem die zegt "Bonjour, ik brand van verlangen om aan de masked singer te beginnen". Met een duidelijk franstalig accent

Tips voor robots:
Ik ben een echte ochtendrobot en ga elke avond vroeg slapen
Ik ben al een tijdje gelukkig getrouwd
Ik mocht onverwacht snel meespelen op het hoogste niveau
Omgewoon aan te geven, met die tips kan je niet per definitie veel doen, ik zou bij een duo onmiddellijk aan Nicole en Hugo denken met die tips (maar dat zijn ze niet). Gewoon om maar aan te geven...

Ik stel me toch wel serieus vragen over hoe 'eerlijk' er gestemd wordt, door zowel jury als publiek. Edelhert was overduidelijk een pak beter dan Radijsje, maar toch is het Radijsje die door mag, maar ok dat kan je nog aan de onkunde van het publiek wijten. Jury zat wel te gokken dat Edelhert volgens hen Helmut Lotti is, maar als ze dan uit de 4 verliezers 2 overblijvers moeten kiezen, kiezen ze zelf ook weer niet voor Edelhert. Als Edelhert dan effectief Johnny Logan is, had je dus op dit moment al het risico dat ook het publiek niet voor Edelhert ging kiezen (want datzelfde publiek had uiteindelijk ook al de voorkeur aan Radijsje gegeven) en in aflevering 1 Johnny Logan er al zou uit liggen. Wat voor een affront zou dat niet geweest zijn ?
Er wordt gestemd op de beste act, niet op de beste zangprestatie.

Er wordt gestemd op de beste act, niet op de beste zangprestatie.

Bwa…. Vorig seizoen was het toch duidelijk wel de beste zangprestaties die wonnen? Heel de top 5 bvb is toch van beste zanger tot minst goede.

Als het puur om act zou moeten gaan had Duiker dan wel moeten winnen.

Bwa…. Vorig seizoen was het toch duidelijk wel de beste zangprestaties die wonnen? Heel de top 5 bvb is toch van beste zanger tot minst goede.

Als het puur om act zou moeten gaan had Duiker dan wel moeten winnen.
Zal een combinatie van beiden zijn zeker? Denk dat ze ook toen moeilijk konden inschatten wie zou/zal scoren bij de kijker. Maar het mysterie lijkt me toch ook een belangrijke aspect.

Vandaar dat ik radijsje niet snap: Iedereen weet wie het is, niet zo goed gezongen en act was ook niets speciaals. Deze zou toch nooit langer dan 2 afleveringen mogen meedoen?

Tenzij ze daar redeneren: Erik is toch gegarandeerd een succes.. Nu we hem op vtm hebben zullen we die houden ook.

Terwijl ik net een overdosis-gevoel heb van 'den Erik' die zichzelf de max vind en zich waarschijnlijk zelf een goeie zanger vind. Zucht

Terwijl ik net een overdosis-gevoel heb van 'den Erik' die zichzelf de max vind en zich waarschijnlijk zelf een goeie zanger vind. Zucht
Waar haalt ge die onzin?
Hij vond zichzelf helemaal niet "de max" en hij heeft al meermaals in verschillende programma's gezegd dat hij niet kan zingen.

Ik denk dat de mensen zoiets hadden van: "we weten dat het Van Looy is, ik wil gewoon weten wie die Roos is. Dus stemmen we op Radijsje en dan weten we er al ineens 2."

1,4mil "live" kijkers, +400k uitgesteld
Op zich een straf cijfer. De vergelijking die het NIeuwsblad maakt met vorig jaar, toen de cijfers week na week bleven stijgen, zal echter toch ook wel wat genuanceerd moeten worden aangezien het toen nog om om een nieuw programma ging en de hype nog moest groeien. Nu was de hyper er natuurlijk al meteen bij aanvang van het seizoen dus is de vraag hoeveel groeimarge er nog is.

Op zich een straf cijfer. De vergelijking die het NIeuwsblad maakt met vorig jaar, toen de cijfers week na week bleven stijgen, zal echter toch ook wel wat genuanceerd moeten worden aangezien het toen nog om om een nieuw programma ging en de hype nog moest groeien. Nu was de hyper er natuurlijk al meteen bij aanvang van het seizoen dus is de vraag hoeveel groeimarge er nog is.
wrs zal het wel wat afzwakken denk ik, ik meen me nog te herinneren van vorig seizoen dat het op het einde wat tegenstak (langdradig)

wrs zal het wel wat afzwakken denk ik, ik meen me nog te herinneren van vorig seizoen dat het op het einde wat tegenstak (langdradig)
De finale haalde alvast wel records (enige programma dat op VTM ooit beter scoorde, dateert al weer van 1989, een héél ander tv-tijdperk) en staat in de Top20 meest bekeken programma's ooit in Vlaanderen. Een top 20 waarvan het merendeel matchen van de Rode Duivels zijn en de enige "echte programma'"s dus kleppers zoals De Schalkse Ruiters en De Slimste Mens Ter Wereld zijn.

Maar bon, toen vorig jaar zaten we wel in volle lockdown dus ik betwijfel of VTM die cijfers gaat kunnen evenaren, al hebben ze (en vooral de sponsors) wellicht niet te klagen.

Ik denk dat de mensen zoiets hadden van: "we weten dat het Van Looy is, ik wil gewoon weten wie die Roos is. Dus stemmen we op Radijsje en dan weten we er al ineens 2."
Klein detail, dat publiek in de studio dat dus kan stemmen, moet de studio uit voor de ontmaskering, dus ze weten dan nog niet wie dat is in dat pak (tot de uitzending op tv).

Terug
Bovenaan