The Masked Singer

The Masked Singer

Kom hier nu voor het eerst in dit topic eens kijken.
Het programma is toch iets genietbaarder als je niet op Facebook, fora en Twitter de tips leest…(en de filmpjes ook maar half gezien)

Had ik zelf gevonden door gewoon naar het programma te zien en op basis van de stem:
Erik Van Looy
Bart Cannaerts
Johnny Logan (al van bij de eerste noten)
Tine Embrechts

Grootste verrassing: Conner (was er van overtuigd dat het Brahim was)
Grootste domper: Guga Baul (die kan zijn stem zowat in alles vervormen)

Eigenlijk ook gewoon pijnlijk voor VTM dat je 3 kandidaten (Tine, Loredana en Mathias) overduidelijk in 2 afleveringen van Behind The Mask kon zien.

Loredana is daar nooit in te zien geweest hoor.
Ik vermoed dat ge het over die roodharige hebt? Dat was iemand van de productie die meermaals in beeld is geweest.

Loredana is daar nooit in te zien geweest hoor.
Ik vermoed dat ge het over die roodharige hebt? Dat was iemand van de productie die meermaals in beeld is geweest.
Ik heb toch ooit duidelijk Loredana daarin gezien hoor. (Beelden aan mijn vrouw laten zien zonder iets te zeggen en die zei ook direct dat dat zonder twijfelen Loredana was.)
Dat was overuidelijk Loredana die toen slecht geblurred was.
Paar dagen later heb ik dat ook als vele reacties gezien op fb, dus ik ben niet de enige die dat gezien heeft.

Laatst bewerkt:
Dat zij nu de beste zangeres van Vlaanderen is komop zeg...
Dat zegt toch niemand?
Zij is duidelijk de betere van deze "wedstrijd" en bracht de mooiste zang. Is zij beter dan Loredana? Nee daarom is zij niet perse overall een betere zangeres. Maar we kunnen toch ook niet ontkennen dat Camille echt wel heel goed kan zingen, en dat is iets wat ik al langer wist.

Dat zegt toch niemand?
Zij is duidelijk de betere van deze "wedstrijd" en bracht de mooiste zang. Is zij beter dan Loredana? Nee daarom is zij niet perse overall een betere zangeres. Maar we kunnen toch ook niet ontkennen dat Camille echt wel heel goed kan zingen, en dat is iets wat ik al langer wist.
Nee maar is wel wat de jury (Ruth, Karen) een aantal keer zei. Denk dat er daar op gereageerd werd.

Again: dat zijn BV'S. Die moeten alles gewéldig vinden.

Gunther D heeft daar eens iets over gedaan op de radio. Had een paar BV's gebeld over de Code 37 film. On the record vonden ze dat allemaal een geweldige film, een van de beste Vlaamse producties ooit.
Maar hij had ook hun off-the-record gesprek opgenomen, en dan bleek dat ze die film allemaal kan vonden

Gunther D heeft daar eens iets over gedaan op de radio. Had een paar BV's gebeld over de Code 37 film. On the record vonden ze dat allemaal een geweldige film, een van de beste Vlaamse producties ooit.
Maar hij had ook hun off-the-record gesprek opgenomen, en dan bleek dat ze die film allemaal kan vonden
Kan waar zijn he, maar Gunther D zie ik nu niet bepaald als grootste bron van waarheid...

Algemene manier van communiceren in de (sociale) media. Al die artikels die ‘hilarisch’ en ‘ongezien’ zijn. Everything is awesome (nu zit dat nummer weer in mijn hoofd)

Bij Miss Poes hadden ze dus effectief dat pak aangepast, met fake heupen, om toch de indruk op te wekken dat het iemand anders ging zijn dan Camille

* Ik was eigenlijk nooit fan van Camille Dhondt, maar is bij deze compleet veranderd. Ik vond haar singles tot nu toe echt niet goed. Maar dat was eigenlijk vooral omdat het gewoon geen goede nummers zijn en de teksten qua metrum totaal niet passen met het ritme van de muziek (deze week nog Vechter gehoord en nu pas opgevallen hoe erg het daar is). Eigenlijk zou ze ook beter gewoon in het Engels zingen.

* Conner Rousseau is natuurlijk dé verrassing, zelfs al wisten we het eigenlijk al. Maar zelfs dan had ik echt moeite om daar CR in te zien. Was gewoon een complete transformatie. En qua zang was het toch helemaal niet zooo slecht als sommigen hier doen uitschijnen. Ja, je kon wel horen dat het niet iemand was die gewoon was van te zingen (en dan komt de jury af met namen als Ian Thomas of Brahim *facepalm*), maar dan nog was het toch best wel verdienstelijk, en bvb stukken beter dan pakweg Erik Van Looy.

* Eigenlijk enorm intrigerend hoe stomweg een pak en wat ingestudeerde moves, een totaal ander beeld kunnen scheppen van iemand. Ik kon me dus echt nauwelijks inbeelden dat Conner Rousseau bezig was toen ik Konijn zag optreden, en zo had ik dat nog wel met een paar kandidaten. Bvb hoe opvallend CR dan na de ontmaskering daar bijna verlegen stond rond te draaien. Maar anderzijds mag het ook niet verbazen, als ik kijk hoe zelfs bvb stomweg een mondmasker het (visueel) beeld van iemand totaal verandert, dat je die dan bijna niet herkent als je ze dan eens zonder mondmasker ziet (en ook bizar: dan blijken ze vaak een pak minder knap dan wat je eerst vond :D ).

* Hoe belachelijk was die Instagram foto van De Robots nu eigenlijk niet ? Verschillende keren zitten ze daar in de finale te zeggen dat wij kijkers beslist hebben dat ze terug moeten komen. Dan vraag ik me af of VTM zo zeker was van die 50k likes (zou eens moeten vergelijken met andere Instagram foto's) of dat ze eigenlijk al van plan waren genoeg likes te kopen (blijkbaar kan dat :p) zodat ze zeker waren dat ze überhaupt aan 50k zouden geraken. Als je de kijker dan toch in de waan wil laten dat het allemaal live is, moet je op andere momenten dan weer niet helemaal duidelijk zitten maken dat het vorige zomer al opgenomen is.

* Dit seizoen was dus best weer heel genietbaar. Enige domper was wel de jury, waar je je na een tijd gewoon steendood aan ergert. Gaande van belachelijke gokken, tot constant 'amai die kan zingen'.

Uiteindelijk 180.000 punten gehaald en de 179ste plek. de eerste aflevering niet meegedaan en ook paar keer de bonus niet geactiveerd. Maar hoe die eerste plaats zoveel punten kunnen halen..
Die Tom Traers (of zoiets) die gewonnen heeft, stond vanaf dag 1 al op kop. Die had na de eerste aflevering al 30.000 punten, wat belachelijk veel is. Als ik kijk in mijn puntenhistoriek, moet de juiste gok van Yanina Wickmayer 10.000 opgeleverd hebben en dan ook nog eens 20.000 punten voor de Superlock. Maar moet hij ook enorm veel andere gokken vroeg juist gehad hebben want elke week langer dat je het juist had, leverde 3000 punten op.
Zelf had ik ongeveer 186000 en plek 115. Kon nog wel een 900-tal punten meer gehad hebben, want bij 1 aflevering zat ik op restaurant en kon daarom mijn lock niet plaatsen aan het begin van de uitzending. Hoedanook toont het aan dat je zelf niet veel moet kunnen speuren maar gewoon de sociale media (twitter, hier...) wat lezen en zien welke tips/gokken duidelijk erop zitten :). Zelf ging er wellicht nog niet de helft geraden hebben: Erik Van Looy, Johnny Logan, Tine Embrechts en Loredana.

afgaande op zijn commentaar na de ontmaskering was't niet echt zijn vrije tijd (heeft enkele telefoontjes van zijn ministers moeten weigeren), maar bon.
Net zoals hij wellicht telefoontjes krijgt terwijl hij aan het padellen is, of in de cinema zit, of..of.. Trouwens werd er niet ergens gezegd (of geschreven?) dat de opnames telkens op zondag waren. De zanglessen waren wel in de week maar bij hem blijkbaar op vrijdagavond vrij laat tot middernacht of zo.
Hoe belachelijk overigens van Theo Franken die Konijn direct frontaal hierover aanvalt, maar effen vergeet in hoeveel programma's zijn eigen partij-voorzitter al opgetreden heeft (o.a. in een Panda-pak)...

Leuk programma, ware het niet van de jury. Dat maakt het voor mij helemaal ondraaglijk om de volle 2, 3(?) uur te kijken. Meestal keek ik gewoon de dag erna naar de optredens en tips van de kandidaten.

Voor volgend jaar moeten ze een random AI voicebox wat tekst laten spuien op een beeld van deepfake BV koppen. Dat zou een stuk grappiger zijn en véél minder vergezochte commentaar opleveren.

De “jury” is inderdaad een beetje overbodig. Maar het meeste stoorde ik aan de lengte van het programma daardoor en de vele reclameblokken.

Leuk programma, ware het niet van de jury. Dat maakt het voor mij helemaal ondraaglijk om de volle 2, 3(?) uur te kijken. Meestal keek ik gewoon de dag erna naar de optredens en tips van de kandidaten.

Voor volgend jaar moeten ze een random AI voicebox wat tekst laten spuien op een beeld van deepfake BV koppen. Dat zou een stuk grappiger zijn en véél minder vergezochte commentaar opleveren.

De typische VTM jury en omkadering, gecombineerd met de lengte van het programma zorgen er bij mij ook voor dat ik er niet naar kan kijken. Jammer, want anders vind ik het wel nog een leuk concept.

seizoen 1 heb ik elke aflevering van begin tot eind gekeken + die behind the mask. Nu al een pak minder, het is gewoon veel te langdradig. Paar minuten zingen, veelvoud daarvan aan filmpjes, introductie, jury, ... Best wel saai geworen.

Ik denk dat ik S3 gewoon helemaal links laat liggen en gwn op hln.be de optredens etc. ga checlen.

Over de lengte van het programma + de vele reclameblokken:

Waarom beginnen jullie niet later met kijken? Ik ben zo goed als elke aflevering pas beginnen met kijken na 21u. Zo kon ik elke reclameblok skippen en momenten doorspoelen die ik niet moest zien. Het optredens van de Robots gisteren heb ik bv. volledig geskipt alsook alle voorgaande filmpjes.

Aangenaam verrast door Loredana. Wist wel dat dat 2Fabiola was maar had ze nog niet echt horen zingen. Ook doen haar liedjes op Spotify haar onrecht aan want ze is beter als dat. Soit, had mogen winnen. Camille ken ik ook niet.

Hopelijk volgend jaar een andere jury en ik veronderstel sowieso een andere presentator want Niels gaat naar één. Hij begint ergerlijk te worden door te veel op tv te zijn.

Over de lengte van het programma + de vele reclameblokken:

Waarom beginnen jullie niet later met kijken? Ik ben zo goed als elke aflevering pas beginnen met kijken na 21u. Zo kon ik elke reclameblok skippen en momenten doorspoelen die ik niet moest zien. Het optredens van de Robots gisteren heb ik bv. volledig geskipt alsook alle voorgaande filmpjes.
zo doe ik het ook, gewoon reclame skippen.
maar ik kan mij vergissen, maar ik denk dat dat bij Telenet niet kan op de VTM zenders.

Aangenaam verrast door Loredana. Wist wel dat dat 2Fabiola was maar had ze nog niet echt horen zingen. Ook doen haar liedjes op Spotify haar onrecht aan want ze is beter als dat. Soit, had mogen winnen. Camille ken ik ook niet.

Hopelijk volgend jaar een andere jury en ik veronderstel sowieso een andere presentator want Niels gaat naar één. Hij begint ergerlijk te worden door te veel op tv te zijn.

Oei, wie gaan we dan als presentator krijgen? Sean Dhont? Kurt Rogiers? Andy Peelman himself?

zo doe ik het ook, gewoon reclame skippen.
maar ik kan mij vergissen, maar ik denk dat dat bij Telenet niet kan op de VTM zenders.
Ik heb nochtans Telenet en daar kan ik gewoon alles skippen of doorspoelen wat ik wil.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn TV op pauze zet vooraleer dat spel begint en dan ga ik een wandeling doen met de hond of zo en als ik terug kom begin ik te kijken. Misschien dat het anders is als je het effectief opneemt en via opname kijkt?

Ik heb nochtans Telenet en daar kan ik gewoon alles skippen of doorspoelen wat ik wil.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn TV op pauze zet vooraleer dat spel begint en dan ga ik een wandeling doen met de hond of zo en als ik terug kom begin ik te kijken. Misschien dat het anders is als je het effectief opneemt en via opname kijkt?
Dat werkt toch bij Telenet ook niet meer? Of toch niet volledig. Je moet sowieso x-aantal minuten reclame bekijken om de rest te kunnen doorspoelen.

Terug
Bovenaan