The Lord Of The Rings The card game

Hunt85

Active member
Hey iedereen,

Ik dacht dat er nog geen topic was over Lord Of The Rings The card game maar mss heb ik erover gekeken.
Ik heb een paar dagen geleden de Rivised Core set gekocht en tot hier toe ben ik er vol lof over.
Ik heb het spel nog niet gespeeld maar ben volop bezig met de spelregels te leren.

Nu mijn eerste vraag momenteel is of er iemand ervaring heeft met het spel en ook sleeves gebruikt voor de cards.
Ik gebruikte nu voor mij Magic kaarten de Dragon Shield Perfect Fit Clear sleeves en die zitten echt perfect.
Nu zie ik dat wanneer ik hier een LOTR kaart in steek deze in de breedte toch wat overschot heeft.
Ik weet dat het aan mij ligt maar ik kan daar niet zo goed tegen dat die sleeves wat groter zijn :) .
Heeft er iemand ervaring en kan iemand mij vertellen welke sleeves wel perfect passen ?

Thx
Greetz
 
Voor Marvel Champions (ook FFG en ik gok dezelfde kaarten) gebruik ik Gamegenic Prime Sleeves.
Hey, Thx
Ja ik had de gamegenic sleeves al gezien.
Stond wel bij dat die 64 mm breed zijn. De sleeves die ik nu heb van Dragon Shield zijn ook 64 en daar hebben men kaarten dus redelijk wat overschot. De Magic kaarten zijn ook net 1 mm breder dan de LOTR kaarten.
Ga toch de Gamegenic eens proberen in ieder geval.
Thx
 
Ben gisteren de Gamegenic inner sleeves gaan halen maar deze zijn hetzelfde als men Dragon Schield inner sleeves.
Ook deze hebben wat veel over aan de zijkant.
De Prime sleeves hadden ze niet helaas.
Zou dit nog een groot verschil geven in de breedte ?
Die inner sleeves heb ik geen ervaring mee.
Ik vind dat nu persoonlijk niet erg dat dat iets te groot is, kaart is goed beschermd en handig voor het shuffelen imo.

Je kan misschien deze eens proberen: Mayday Green Premium. Die had ik vroeger, zijn iets smaller, maar zijn fel in prijs gestegen en niet altijd te verkrijgen.

Gamegenics kan ik om de hoek verkrijgen dus dat was redelijk snel beslist.
 
Die inner sleeves heb ik geen ervaring mee.
Ik vind dat nu persoonlijk niet erg dat dat iets te groot is, kaart is goed beschermd en handig voor het shuffelen imo.

Je kan misschien deze eens proberen: Mayday Green Premium. Die had ik vroeger, zijn iets smaller, maar zijn fel in prijs gestegen en niet altijd te verkrijgen.

Gamegenics kan ik om de hoek verkrijgen dus dat was redelijk snel beslist.
Ah ik ga eens naar die Mayday sleeves kijken dan.
Ken die wel maar wist niet dat die wat smaller waren.
Merci voor de feedback
 
Ik had nog eens een vraagje over de volgorde van spelen van LOTR TCG.
Ik lees her en der dat je beste volgens de cycles speelt maar ik lees dan ook weer dat er zijn die volgens de volgorde van de films / boeken spelen.
Kunnen jullie hier iets aanbevelen of speelt dat niet echt een rol ?
 
Je volgt best de volgorde van packs, startend met core, dan Dwarrowdelf, etc.

Als je niet te ver woont: ik zoek iemand om de volledige boekencampaign te spelen. Zijn 18 (!) missies naar zou zeer vet zijn.

Verder is er een conventie jaarlijks in Duitsland. Normaal ga ik ieder jaar. Zijn tegen de 200 man waarvan er toch quasi 80 (?) de Lcg spelen.
 
Je volgt best de volgorde van packs, startend met core, dan Dwarrowdelf, etc.

Als je niet te ver woont: ik zoek iemand om de volledige boekencampaign te spelen. Zijn 18 (!) missies naar zou zeer vet zijn.

Verder is er een conventie jaarlijks in Duitsland. Normaal ga ik ieder jaar. Zijn tegen de 200 man waarvan er toch quasi 80 (?) de Lcg spelen.
Ok, dan ga ik eens naar de packs zien. Ik wil het gerust spelen maar heb bijna geen tijd helaas. Ook wil ik proberen om het met men vrouw en kinderen te spelen. Maar ik hou het zeker in men achterhoofd :).
Thx
 
Tip: de core packs zijn niet goed. In wezen worden ze beter en de mechanics origineler met de tijd.

Ik wou enkel meegeven dat je zo best je decks opbouwd. Maar de quests van core cycle zijn saai en de kaarten slecht. Dys als je miet kiezen beter de latere.
 
Tip: de core packs zijn niet goed. In wezen worden ze beter en de mechanics origineler met de tijd.

Ik wou enkel meegeven dat je zo best je decks opbouwd. Maar de quests van core cycle zijn saai en de kaarten slecht. Dys als je miet kiezen beter de latere.
Ok, merci.
Ik ga binnekort eens verder zoeken se.
 
Hey!
Je gaat wel moeten kiezen wat je gaat doen - de oude cycles kopen of de nieuwe cycles kopen. Ze zijn momenteel met volledige refresh bezig.
De starter deck in de revisie box is al veel beter dan de originele ;-)

Deze zijn ook gekende sites die je kunnen helpen normaal
 
Je moet vooral kijken naar de story/missie. Een paar missende player cards kan je evt uitprinten. Maar idd releasen ze nu de kaarten en quests apart. Ik koop die momenteel ook voor Arkham horror.
 
Hey!
Je gaat wel moeten kiezen wat je gaat doen - de oude cycles kopen of de nieuwe cycles kopen. Ze zijn momenteel met volledige refresh bezig.
De starter deck in de revisie box is al veel beter dan de originele ;-)

Deze zijn ook gekende sites die je kunnen helpen normaal
Ja ik heb de nieuwe core set al gekocht maar wist niet dat ze nog gaan hermaken
 
Jawadde, The one ring card is blijkbaar verkocht voor 2.6M USD :eek:
Verkeerde thread denk ik. XD

Enige voordeel aan de revised is dat je kan kiezen tussen scenario en player cards, en dan bepaalde errata op de kaarten zullen staan. Maar eigenlijk kun je gewoon met de normale kaarten spelen. Die errata zijn er enkel voor de freaks die de kaarten echt "abusen". Een normale speler zoals ik ligt daar normaal niet van wakker.

Het is - als je alles koopt - ook iets goedkoper, en je moet natuurlijk niet eindeloos zoeken naar bepaalde packs die niet meer in stock zijn.
 
Terug
Bovenaan