MMORPG PC The Lord Of The Rings Online

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
lotro.png


release: 24 april 2007
genre: MMORPG
dev: Turbine, Standing Stone Games

The Lord Of The Rings MMORPG.

In The Lord of the Rings Online™, join the world’s greatest fellowship of players in the faithful online re-creation of J. R. R. Tolkien’s legendary Middle-earth. From the crumbling, shadowed ruins of Weathertop to the ageless, golden wood of Lothlórien, immerse yourself in Middle-earth as you have never seen it before. Visit the peaceful, verdant fields of the Shire, brave the dark depths of the Mines of Moria, and raise a pint at the Prancing Pony in Bree!

 
Laatst bewerkt:
Deze MMO is gebaseerd op de boeken en dus niet de filmreeks. Als gevolg beperkt de wereld zich niet enkel tot de locaties van de films, maar zijn er ook zones die enkel voorkomen in het literaire universum. Er wordt dus ook geput uit andere boeken van Tolkien en dat voel je. Alhoewel het spel uit 2007 dateert -en de graphics in zekere zin gedateerd zijn- heeft dit spel nog een enorme charme. Loop bv maar eens rond in The Shire.
Sinds 2011 is dit spel Free to Play. Het heeft niet de spelersaantallen van een WoW, maar er is nog wel zeker activiteit.
Vorig jaar is er zelfs nog een nieuwe uitbreiding gelanceerd wat het aantal uitbreidingen op negen brengt.

Net deze week viert het spel zijn vijftiende verjaardag. Om dit te vieren en nieuwe spelers aan te trekken, heeft het team een grote update gebracht in de zaken die volledig gratis te spelen zijn. Alle content die tot 2017 is gemaakt, is nu volledig gratis te spelen. Dat wil zeggen, alle gebieden, alle quests tot L95 zijn permanent volledig gratis te spelen. Voorheen was dit alleen beperkt tot de startersgebieden.

Om de vijftiende verjaardag extra luister bij te zetten is er nu nog een in de tijd beperkte promotie; al wie inlogt tussen 20 april en 11 mei, en een personage heeft dat minstens level2 is krijgt de Collectors Editie van alle uitbreidingen die na 2017 uitgebracht zijn buiten de allerlaatste- er ook nog eens gratis bij.
Als je dit alles een week geleden had moeten kopen, zou dit honderden euro's gekost hebben. Nu is dit allemaal gratis. De volledige lijst van wat je krijgt voor de verjaardag, kan je hier vinden:


Ik heb het spel zelf in 2011 en 2012 maandenlang (solo) gespeeld en was echt onder de indruk van de prachtige wereld. Ik heb geen ervaring met andere MMO's, dus vergelijken kan ik niet, maar het kan zijn dat de gameplay wel wat gedateerd is. Als je geen hardcore MMO'er bent zal dit misschien niet 100% je ding zijn, maar verder is dit echt wel de moeite om eens gespeeld te hebben. Zeker als je wat bekend bent met het werk van Tolkien.
Dankzij de hoeveelheid content die nu beschikbaar is, is dit wel een topmoment om het spel uit te proberen. Hier kan je wel lang zoet mee zijn.

Ben zelf nog eens helemaal opnieuw begonnen als een Champion op de Evernight server.

Pluspunten

Minpunten
  • Grafisch kan het wat gedateerd zijn
  • Misschien niet de meest moderne MMO qua gameplay
 
Had het hier onlangs ook nog eens gespeeld. Er was toen promotie voor de quest packs.

Heb een lifetime sub dus na jaren niet te spelen wel genoeg extra om alles te kopen.

Maar kon er niet echt opnieuw inkomen. Moet het nog eens opnieuw proberen maar het voelt echt oud aan
 
Man dat is al lang geleden. Ik denk dat ik het enkel heb gespeeld toen het pas uitkwam, nog eens inspringen en zien of ik het nog tof vind!
 
Misschien nog eens proberen. Leuk spel, maar was zowel grafisch als qua gameplay eigenlijk al gedateerd van bij launch :unsure:.
 
Ben er opnieuw in begonnen. Echt wel toe om dit eens terug te spelen voor een uurtje per dag ofzo.
 
Ik weet niet of het aan mijn laptop, mijn internetverbinding of de servers ligt, maar ik heb echt vreselijke lag iedere keer dat ik het probeer te spelen...
 
Ik weet niet of het aan mijn laptop, mijn internetverbinding of de servers ligt, maar ik heb echt vreselijke lag iedere keer dat ik het probeer te spelen...
Je bent zeker niet de enige. Door het feit dat nu een hoop content gratis is, zijn er een hoop nieuwe of terugkerende spelers. Hierdoor is het in de hubs en sommige low-level area's té druk. Heb er ook af en toe last van. De servers kunnen niet volgen. Vooral in en rond Bree-town is het enorm druk.
 
Nog tot eind oktober:


Speel het spel nog steeds een avond of twee/drie per week. Gewoon op het gemak alle gebieden grondig verkennen. Ideaal om dit wat casual te spelen. Ben nog maar L63 en zit nu ergens in Mirkwood, maar ik speel bijna heel de tijd met een XP-disabler omdat ik anders te snel overlevelled ben. :unsure:
 
In zijn begin jaren gespeeld, ik was toen blij dat ik met een paard in plaats te voet naar de gewenste gebieden kon gaan. Ik vond alleen dat het zeer veel grind was? Ga naar ruine en dood rondom de orcs of iets anders. Volgende quest, ga naar ruine (zelfde) en zoek ... enzovoort.

Denk dat dit de redenen was dat ik ermee gestopt was.
 
In zijn begin jaren gespeeld, ik was toen blij dat ik met een paard in plaats te voet naar de gewenste gebieden kon gaan. Ik vond alleen dat het zeer veel grind was? Ga naar ruine en dood rondom de orcs of iets anders. Volgende quest, ga naar ruine (zelfde) en zoek ... enzovoort.

Denk dat dit de redenen was dat ik ermee gestopt was.
Dat klopt wel maar het verschilt enorm per gebied. Bij sommige is het queesten echt beter uitgewerkt dan bij andere. Nu zelf level 81 en in Rohan aanbeland. Wel een paar queesten moeten laten liggen bij gebrek aan team.
 
Dat klopt wel maar het verschilt enorm per gebied. Bij sommige is het queesten echt beter uitgewerkt dan bij andere. Nu zelf level 81 en in Rohan aanbeland. Wel een paar queesten moeten laten liggen bij gebrek aan team.
Ik ga wel binnenkort het spel nog eens een kans geven. Nu bezig met SWTOR de verhaallijnen te spelen (class story) en erna is WOW F2P.
 
Terug
Bovenaan