The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Ziezo: daarnet met veel gesukkel Calamity Ganon en Dark Beast Ganon verslagen in BotW na 135 uren gameplay. :) Morgen eindelijk starten met TotK.

Leukste game in jaren, intussen al 35 shrines gedaan en één van de vier hoofdquests, een boel sidequests...
Te veel leuke dingen om op te noemen, maar wil niet te veel spoilers posten. Eén minispoiler waar hopelijk niemand kwaad van is (met betrekking tot je paarden):
maar zo tof dat je tenminste nog wel je paarden uit Breath of the Wild kan terugkrijgen bij de stallen.

Eénmaal je voldoende gespeeld hebt, zeker de 2 videos met 15 beginner tips en 15 additional tips van Zeltik op YouTube opzoeken, echt aanraders.

Mijn zoon en ik (hebben elk ons exemplaar) genieten met volle teugen. Moeilijk het spel aan kant te leggen. De main quest ben ik begonnen maar er valt altijd wel wat anders te beleven.

Enig nadeel voor mij is Hestu vinden, had daar met BOTW ook moeite mee. Ik heb dringend meer slots nodig. :)

Ondertussen een 30 tal shrines en 5 tal torens vrijgespeeld.

Mijn zoon en ik (hebben elk ons exemplaar) genieten met volle teugen. Moeilijk het spel aan kant te leggen. De main quest ben ik begonnen maar er valt altijd wel wat anders te beleven.

Enig nadeel voor mij is Hestu vinden, had daar met BOTW ook moeite mee. Ik heb dringend meer slots nodig. :)

Ondertussen een 30 tal shrines en 5 tal torens vrijgespeeld.

Bij mij staat die na één locatie onderweg naar de eerste locatie van de main quest (nu ja, de meest logische van de 4, maar niet verplicht) steevast op één plaats hoor, waar je in het begin van het spel normaal gezien ook als eerste "landt".

zeer toffe game, maar die euforie van de reviews snap ik niet zo goed.
voor mij valt deze onder 'even tof als' Jedi Survivor , god of war Ragnarok en alle degelijke sequels van de laatste jaren.
de combat vind ik ook wat teleurstellend, maar het verkennen, de puzzels en meer maken dat goed.

Ik kan er geen exacte regel over vinden, dus als ik in fout ben, mogen mods me natuurlijk op de vingers tikken, maarre

Zijn er mensen die het spel emuleren op pc? Ik zal uiteraard niet vragen hoe/wat, maar misschien is er iemand hier die het zo aan het spelen is en zijn pc specs wilt delen. :)

Ben er vrijdag ook mee begonnen nu Jedi er op zit.

TotK grijpt mij wel veel sneller vast dan dat BotW dat deed destijds. Da abilities en vrijheid hier zijne echt een pak beter nog en maken het zo veel leuker.

Tot nu toe vind ik het echt een leuk spel, zoals gehoopt natuurlijk. Zeker het geld waard en ik kan me vinden in de reviewed grotendeels.

Toch vond ik BOTW beter. Ik kan er moeilijk de vinger op leggen maar Totk is zo… “druk”? Langs een kant vind ik dat goed want de voorloper was soms wel erg leeg, maar nu vind ik het wel erg rommelig ogen soms hoeveel er wel niet tegelijk gebeurt. Dikke afknapper vond ik bijvoorbeeld hoe Hateno Village erbij ligt en die hele questline errond. Echt m’n ding niet en vloekt voor mij met her concept maar dat is echt persoonlijk.

Ik vind het vooral raar dat er in de wereld van TOTK eigenlijk veel meer te merken is van de aanwezigheid van Gloom/bad guys in general maar dat de wereld wel veel meer doordraait dan in BOTW. Het is mierenneuken maar het stoort me toch beetje.

Voor de rest miste ik eerst de abilities van BOTW maar de nieuwe abilities zijn groter opgezet en na wat aanpassen zijn ze wel echt geweldig leuk. Enige kritiek daar is dat het fusen van pijlen best clunky is en minder handig dan het oude pijlensysteem. Er is wel veel meer mogelijk nu dus dat is op zich een objectieve verbetering.

Oh en de nieuwe hoofdquests zijn echt veel leuker dan de divine beasts! Vooral de wegen er naar toe. Hopelijk heb ik hiermee niks gespoild :)

zeer toffe game, maar die euforie van de reviews snap ik niet zo goed.
voor mij valt deze onder 'even tof als' Jedi Survivor , god of war Ragnarok en alle degelijke sequels van de laatste jaren.
de combat vind ik ook wat teleurstellend, maar het verkennen, de puzzels en meer maken dat goed.
Met Botw vond ik het een leuke en goede game, werd ook de hemel in geprezen maar voor mij was het gewoon een goede game.

Al kan ik er wel inkomen dat de reviews zo goed waren voor iemand die dit zijn meug is is dit echt wel top

Big screen all the way. De switch ligt echt niet goed in men handen. Speel dan ook enkel met de pro controller. Op handheld modus kan mij geen enkel spel mee trekken daar ik steeds het gevoel tussendoortje krijg.
Maar wat een top game ! Zit begot nog hellemaal niet ver ! Ik blijf maar afdwalen door het avontuur die je maakt onderweg.

spelen de meeste in handheld of op tv?
Meestal tafelstand. Ofwel handheld. En sporadisch op de QHD-monitor op mijn bureau.

Ik ben alleszins wel heel blij dat ik een upgrade heb gedaan van Switch Lite naar Switch OLED (voor TotK).

Ik zit nog maar pas in de 3de shrine op Great Sky Island. :) Vind het tot nu toe zalige game.

Laatst bewerkt:
Vandaag eens handheld geprobeerd, dat was rap gedaan. Grafisch iets scherper, maar ik mis gewoon veel van wat je in de verte kan zien met dat klein scherpje. Als ook combat is echt zo veel makkelijker met een gewone controller, handheld voelde het alsof ik met een handicap speelde.

Kudos aan degene die dit doen en bij wie dit goed gaat, voor mij is het in elk geval niet.

Ik heb er nu toch ook al een 20-tal uren opzitten ongeveer en ik geniet er toch van.
Heb nog niet al te veel main missies gedaan maar vooral wat shrines gedaan en op ontdekking gegaan.
Gisteren voor de eerste keer in de depths geweest maar dat vind ik precies iets minder aangenaam.
Voor mij moet Zelda het hebben van zijn felle kleuren en uitgestrekte landschappen of die ene berg die je wilt beklimmen.
In de the depths mis ik deze zaken een beetje want ik zie geen reet :)
Mss moet ik er even inkomen omdat het wel wat moeilijker aanvoelde en ik ook geen pro ben in Zelda.

Ik speel ook altijd wel op monitor of tv want op de switch verlies ik toch een pak van de sfeer eerlijk gezegd. De controls zijn ook gewoon een pak minder en dan kan ik niet met mijn coole nieuwe zelda controller spelen :) (had geluk dat ik hem nog ergens gevonden had want was overal uitverkocht).
Binnekort heb ik ook de complete guide collectors edition. Die ga ik wel even doornemen want ik voel wel het gebrek aan kennis van de mechanics in Zelda.

In ieder geval is het voor mij een zeer leuke game waar ik wel even zoet mee ga zijn.
Het was grafisch inderdaad even aanpassen gezien ik meestal op de PS5 speel.
Maar het spel maakt dat op vele andere manieren wel terug goed vind ik.

Terug
Bovenaan