The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

Action SWITCH The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Geplooid en hem toch gekocht... Ook al was ik geen fan van Botw.
Net mijn switch vanonder het stof gehaald (was nodig).

Hopelijk gaat deze mij wel kunnen boeien!
 
Geplooid en hem toch gekocht... Ook al was ik geen fan van Botw.
Net mijn switch vanonder het stof gehaald (was nodig).

Hopelijk gaat deze mij wel kunnen boeien!
Als je gene fan was van BOTW vrees ik dat dit ook niets voor u gaat zijn.
Is op veel vlakken hetzelfde met een aantal verbeteringen / aanpassingen en wat complexer hier en daar.
Toch veel plezier zou ik zo zeggen.
 
Als je gene fan was van BOTW vrees ik dat dit ook niets voor u gaat zijn.
Is op veel vlakken hetzelfde met een aantal verbeteringen / aanpassingen en wat complexer hier en daar.
Toch veel plezier zou ik zo zeggen.
Uw beschrijving klopt perfect en het is net om die reden dat TotK wel meteen klikte en ik BotW nooit heb uitgespeeld.
 
Uw beschrijving klopt perfect en het is net om die reden dat TotK wel meteen klikte en ik BotW nooit heb uitgespeeld.
Ja, begrijp ik ergens wel. Heb BOTW zelf ook niet uitgespeeld maar dat had een andere reden.
na een 80-tal uren viel mijn switch kapot en blijkbaar had ik saves in de cloud niet ingeschakeld :) .
Had niet meer de moed om terug opnieuw te beginnen.
Klopt wel dat TOTK een stuk veelzijdiger is.
 
Als je gene fan was van BOTW vrees ik dat dit ook niets voor u gaat zijn.
Is op veel vlakken hetzelfde met een aantal verbeteringen / aanpassingen en wat complexer hier en daar.
Toch veel plezier zou ik zo zeggen.
Ik denk dat het probleem is dat de enige Zelda game die ik vroeger gespeeld heb het 2de deel was op de NES toen ik een jaar of 8, 9 was.
Sindsdien niets meer tot enkele jaren geleden BotW.
Ik verwachtte dat dit een RPG ging zijn maar dat was het totaal niet waardoor ik met het verkeerde beeld gestart was.

Ik ga deze beginnen met de mindset dat het een open world action game is, geen RPG.

Net even 5 minuten de intro begonnen en ik moet mij toch serieus aanpassen aan de graphics :).
Tegenwoordig gewoon om games in 120fps te spelen, dan oogt die 30fps wel traag in het begin.

Maar ik wil het zeker en vast een kans geven en ga eraan beginnen met een positieve ingesteldheid!
 
Ik denk dat het probleem is dat de enige Zelda game die ik vroeger gespeeld heb het 2de deel was op de NES toen ik een jaar of 8, 9 was.
Sindsdien niets meer tot enkele jaren geleden BotW.
Ik verwachtte dat dit een RPG ging zijn maar dat was het totaal niet waardoor ik met het verkeerde beeld gestart was.

Ik ga deze beginnen met de mindset dat het een open world action game is, geen RPG.

Net even 5 minuten de intro begonnen en ik moet mij toch serieus aanpassen aan de graphics :).
Tegenwoordig gewoon om games in 120fps te spelen, dan oogt die 30fps wel traag in het begin.

Maar ik wil het zeker en vast een kans geven en ga eraan beginnen met een positieve ingesteldheid!
anders moet je maar een message sturen en koop ik hem van je over :D
 
Als je gene fan was van BOTW vrees ik dat dit ook niets voor u gaat zijn.
Is op veel vlakken hetzelfde met een aantal verbeteringen / aanpassingen en wat complexer hier en daar.
Toch veel plezier zou ik zo zeggen.

Ik was geen fan van BOTW. Maar met dat splicing voelt het wel iets beter aan moet ik eerlijk zijn.

Al heb ik toch nog altijd liever een game zonder wapens die breken. Of zou ik er beter mee overweg kunnen indien ik dat wapen zou kunnen blijven repareren. Ik blijf toch regelmatig vloeken als mijn 24 of 26 boog stuk gaat en ik moet tevreden zijn met de 6 versie die ik gevonden heb. Of dat de 16 of het whatever zwaard stuk gaat. Maar bon, het is zelda dus ik ben overstag gegaan. Al hoop ik toch ooit echt op een nieuwe zelda zoals vroeger. Al is en blijft het natuurlijk een enorme zweem aan nostalgie.

Voor de rest moet je uw mindset gewoon zetten in de richting van een open world rpg ipv de traditionele zelda ervaring. En dan valt het wel te pruimen.

Enige nadeel is dat mijn backlog maar blijft groeien...
 
Ben ook een tijdje bezig. Toch idd een game die constant in je gedachten zit.
Er zit overal zoveel detail in en over alles is wel nagedacht. Voelt niet zo doods of steriel aan als de zoveelste AAA ps5/pc game.
Sommige cutscenes hebben wel wat anime vibes, hehe. Maar dat vind ik helemaal niet erg ;)
 
Ik neem terug wat ik eerder over de graphics gezegd heb.

Die art style... Wauw!
het enige dat je gezegd hebt gaat over 'even aanpassen'.
dat heb je net gedaan?

hier ook fan van de art style,
maar de art style staat ook los van graphics (textural details en rendering resolution) en performance (frame rate en loading screens).

de simplicity van de sound effects en de subtiele doch sublieme soundtrack is heerlijk.
 
Beste game in jaren wat mij betreft, maar ik ben als Zelda- & Nintendo-fan énorm biased natuurlijk.

De eerste quest van de regional phenomena gedaan, gekozen zoals de game het aanraadt voor de Rito, zuivere Wind Waker nostalgie: Rito Village, de Wind Temple en de baas ervan... Daarna vooral de wereld verkend, pony points gesprokkeld, tegen de 50 shrines gedaan, nog meerdere ontdekt maar niet aan begonnen.
Eénmaal ik de hele wereld volledig verkend heb (nog één Skyview Toren te gaan), misschien toch eerst wat verder gaan met de main quest...

Was bij de aankondiging sceptisch tegenover een game die zich afspeelt in dezelfde wereld, maar ik was duidelijk verkeerd, tof om te zien hoe elke regio op z'n eigen manier een "update", nu ja, verstoring heeft gekregen door de Upheaval.

De liefde van de makers schuilt in véél details, van de vele nieuwe kleine puzzels, nog méér shrines dan z'n voorganger, de reacties op dwaze fusies waar je zou op hopen (hint: shield + Tarrey Town) maar daarom niet zou durven verwachten, naakt rondlopen, de leuke constructies die je met je nieuwe abilities in elkaar kunt steken... kortom: dit spel gaat problematisch worden voor m'n backlog, in die mate dat ik Pikmin 4 er nog in zie belanden deze zomer, en ik ben ook een énorme Pikmin-fan... Advance Wars Re-bootcamp van vorige maand? Tja, jammer, maar dat zie ik mezelf ook niet snel nog verder uitspelen...

Enige probleem dat ik momenteel in dit spel ervaar, is dat ik er nog niet uit ben in welke richting ik eerst verder uitwil: richting de main quest van de Gerudo of die van de Gorons?
 
Ik ben momenteel vooral aan het rondlopen en aan het verkennen. Kan iemand mij aanbevelen welke hoofdmissies ik in het begin best kan doen ?
Ik neem aan dat ik via de hoofdmissies nog wel een aantal vaardigheden ga krijgen die ik nodig ga hebben ?
 
Ik ben momenteel vooral aan het rondlopen en aan het verkennen. Kan iemand mij aanbevelen welke hoofdmissies ik in het begin best kan doen ?
Ik neem aan dat ik via de hoofdmissies nog wel een aantal vaardigheden ga krijgen die ik nodig ga hebben ?

Je kan de eerste 4 hoofdmissies in elke volgorde doen die je wilt, maar ik zou je toch aanraden om zoals de game het ook suggereert, de Rito eerst te doen (Noord-Westelijke regio), want de vaardigheid je daar krijgt na het voltooien van de tempel maakt de rest van het spel een pak gemakkelijker en vooral leuker om de wereld te verkennen.
 
ik probeer de eerste 4 main quests zo snel mogelijk te doen (zonder haast, gewoon niet veel anders ertussen)
hier: gerudo -> rito -> die vulkaan -> nu bij die waterbeesten. ondertussen wel heel de map visible en 15 hartjes :unsure:
 
ik probeer de eerste 4 main quests zo snel mogelijk te doen (zonder haast, gewoon niet veel anders ertussen)
hier: gerudo -> rito -> die vulkaan -> nu bij die waterbeesten. ondertussen wel heel de map visible en 15 hartjes :unsure:
Ok, bedankt. Ja ik ven in het begin ineens naar de Zora's gegaan (of hoe noemen die waterwezens daar nu weer :) ).
Maar daar liep ik wat vast. Ben nu aan de linker kant van Hyrule Castle bezig :)
 
Ik ben ook eerst richting Rito gegaan, niet omdat het spel het me zei, want dat heb ik precies gemist xD
Maar eerder omdat er ook een andere Quest in die richting starte met die tears, dus ik dacht laten we daar eerst gaan dan kan ik ze combineren.

Mooi meegenomen is dat ik hierna ook meteen van die rotte sneeuw vanaf ben xD
 
dat is hier ook weer iets typisch game logic.
ik koop mij altijd eerst wat hittebestendige gear en wat koudebestendige gear.
combineer die en ge krijgt iets dat beide hitte en koude tegengaat. because logic?
 
dat is hier ook weer iets typisch game logic.
ik koop mij altijd eerst wat hittebestendige gear en wat koudebestendige gear.
combineer die en ge krijgt iets dat beide hitte en koude tegengaat. because logic?
Fuck frostbite op uwe benen, ne short tegen de warmte!!!
 
Terug
Bovenaan