The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Denk wel dak alles in huis heb om er aan te beginnen xD

345515517_194524696347514_7860912376009815090_n.jpg

Nog wakker gebleven tot 12 gisteren. Effe vlug opgestart maar toch moeten afgeven. Lange werkdag vandaag :(

eerste paar uurkes en toch niet teleurgesteld.
de feel zit weer goed, wel wennen aan de switch komende fsn ps5.
maar draait verbazend vlot.

Ik speel op de Switch Lite en speelt even vlot als BOTW. Heb nu een 8 tal tempels gedaan, dit is gewoon BOTW deel 2 met verbeteringen (gevarieerde tempels, Quality of life changes) en nieuwe powers die veel creativiteit toelaten. Als je de vorige goed vond, ga je deze ook goed vinden. In het andere geval, weet ik het eerlijk gezegd niet :)

Laatst bewerkt:
Heb wel moeite met de performance en visueel toch wel storend hoe wazig het eruit ziet, zeker op handheld. Op de grote tv ziet het er eigenlijk ook slecht uit en zie je steeds een seconde de low quality textures voor de iets betere kwaliteit textures later te zien zijn.
En dan nog de framedrops erbij..

ja die wazigheid inderdaad, eerst dacht ik dat het aan mijn ogen lag, na een lange dag.
maar nee, het is de technische limitatie van een nintendo switch.
ze hebben hier duidelijk gekozen voor een low poly Render, die toch enigszins een degelijke framerate heeft.

Ondanks de textures ... Nintendo snapt nog steeds als de beste hoe je een leuke game maakt. De drang om te ontdekken, de grootte van die kaart, de intro, de mechanics, ... daarvoor heb je dus een Nintendo in huis. Die hardware is gewoon zeer dringend aan vervanging toe, maar storend, nope? Ik geniet hier nu al meer van dan van Forbidden West.

Amai, zo weinig hype voor dit spel. Had hier echt pagina's lang verwacht.

Ik twijfel zelf ook een beetje. Ik vond BOTW enorm leuk, maar ben op een bepaald moment gestopt met spelen. Ik heb 3 van de 4 beasts gedaan (met wat tussenpozes). Dus 'k weet ook niet goed of ik nu wel TOTK wil spelen als ik BOTW nog niet eens uitgespeeld heb. Aangezien het toch grotendeels hetzelfde is, kan ik mssn beter eerst BOTW uitspelen...

Heb het nu toch al ong 10 uur gespeeld en het is gewoon meer als hetzelfde. Nieuwe abilities enz bijgekomen maar het is nu ook niet dat alles ineens heel anders aanvoelt ofz. Als je BOTW nog niet hebt uitgespeeld zo ik daar gewoon in verder gaan en later mss totk ophalen als die ooit ergens goedkoper wordt. Het is zeker een toffe game maar niks baanbrekends tov botw.

Klopt helemaal, zitten wel wat verbeteringen in bv: pijlen is geen issue meer, als je een schatkist opent kan je huidige gear droppen als je geen slot meer vrij hebt, recepten kan je nu allemaal herbekijken en zo nog van die kleine dingen.

Ik zit nu een paar uur ver en ik geniet ervan, maar ik vond BOTW ook goed. Gewoon rustig alles verkennen, totaal geen haast om dit snel uit te spelen.

Ik zit er nu ook een tiental uur in en net een major dungeon gedaan: wacht nog steeds om mijn klassiek Zelda. Het is leuk maar het is wat de majoras mask van de switch generatie. Een verbetering op elk vlak dan zijn voorganger maar grotendeels more of the same.

Er zijn terug dungeons dus dat is al iets. Al halen ze belange het niveau niet van de vorige games, maar wel 100 keer beter dan die troep van botw. Nu zitten er ook tenminste bazen in in plaats van 5 keer ganon.

Zelfde kritiek als op botw eigenlijk : te veel bloat , te veel sandbox. Liever een kleinere wereld met meer te doen en minder repetitieve fetch quests.

Technisch is hetzelfde als een Wii u titel en dat vind ik wat jammer. Het water ziet er wat beter uit en de framerate is wat stabieler maar het blijft dezelfde engine en graphics van 2017.

8.5/10 voor mij tot nu toe maar denk ook dat die niet mening niet veel meer gaat veranderen. Bij botw had je ook alles gezien qua gameplay elementen na de eerste paar uur.

Prachtige open world sandbox games, maar doe maar liever een ocarina of time, majoras mask of windwaker.

Ik ben games die die Ubisoft formule volgen een beetje beu eigenlijk. Elden ring en botw hebben die natuurlijk veel beter uitgewerkt dan gelijk welke andere game maar de fatigue zet hier wel in. Maar zelf daar zie je dat er quantity > quality gekozen werd met redelijk wat “onafgewerkte” gebieden en gerecycleerde content.

Laatst bewerkt:

Net vanuit Sky Island afgedaald naar de begane grond van Hyrule. Toch wel wat kippenvel gekregen. Hopelijk haal ik hier net zoveel voldoening en plezier uit als met Breath of the Wild. Voorlopig vond ik het spelen met de constructies en dergelijke best wel leuk. Vind wel dat de wapens na hun 'fusion' er een beetje belachelijk uit zien, maar goed :D

Terug
Bovenaan