The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

En ik zou eigenlijk eens moeten verder doen met de main quest (zit halverwege de Lightning Temple), maar ik heb op dit moment geen goeie wapens meer. :) Sidetracked geraakt met de rebuild van Lurelin Village in het zuiden van het surface.

Ondertussen volgens play activity meer dan 35 uur gespeeld. Nog steeds niks van de main quests gedaan na mijn paraglider gekregen te hebben. Heb tot nu toe al mijn shrines geïnvesteerd in stamina vessels, maar ondertussen toch spijt van. Heb in de depths het colosseum gedaan, en een paar overworld bosses waardoor mijn basic enemies al naar black en soms silver varianten zijn gescaled. Met vier hearts one hitten die mij dus echt los (passeren ook anti-OHKO mechanisme precies).

Persoonlijk vind ik deze tot nu toe wel leuker dan BotW. Beiden zijn top, maar ik vind de mechanics in TotK beter. Nu maar eens verder doen met de main quest.

Ik weet dat er zo’n statue was in BotW dicht bij Hateno Village, maar aan die kant van de map nog niet geweest. Misschien wel een goed idee om dat eerst te doen en wat hartjes te verzamelen.

Als dat ergens in de Depths te vinden is, dan ga ik het nog niet tegengekomen zijn. Dat heb ik tot nu toe grotendeels links laten liggen (buiten de camera quest) omdat ik niet direct veel incentive vind om dat te exploren.

Dat ding in Lookout Landing gevonden, maar moest er wel eerste tempel voor gedaan hebben. Ben wel benieuwd naar welke volgorde iedereen gedaan heeft. Game stuurt u duidelijk eerst naar Rito Village, maar nu is het gewoon kiezen denk ik. Ga voor Gerudo gaan als tweede, vond ik in BotW ook een van de betere.

Sinds eind januari terug begonnen met deze game, op en af, vooral de Depths en Sky Islands verder zitten verkennen. Toch veel moeite om echt "hooked" aan het spel te geraken. :) Dat was bij BotW toch anders (uitgespeeld in 2 lange periodes aan 1 stuk).

Heb op zich ook wel interesse in de HD-versie dat op de Switch 2 komt... Ik speel tegenwoordig op een QHD-monitor meestal en dan is TotK en BotW toch redelijk "wazig". Ik ga deze ff parkeren tot het najaar om dan verder te gaan met de HD-versie op een Switch 2.

Echoes of Wisdom zal het tussendoortje worden voor de komende maanden. Gisteren mee gestart en ben precies toch meer fan van die "klassieke" Zelda-formule.

Benieuwd hoeveel ze gaan vragen voor de update. Voor Switch 2 versie is het alvast een download code.. dus een echt superieure versie bestaat alvast niet. 30euro voor 4K update.. yeah fuck that. BoTW krijg je zelfs niet de dlc? Pffff.

Benieuwd hoeveel ze gaan vragen voor de update. Voor Switch 2 versie is het alvast een download code.. dus een echt superieure versie bestaat alvast niet. 30euro voor 4K update.. yeah fuck that. BoTW krijg je zelfs niet de dlc? Pffff.
Ik dacht dat je de upgrades sowieso kreeg als je een Switch Online abonnement had? Of ben ik daar nu verkeerd in? Heb al zo een abonnement sinds het begin dat ik een Switch had, vnl. om de SNES/N64-klassiekers te kunnen spelen, dus dan zouden de HD-versies van BotW/TotK voor mij in principe geen "meerprijs" zijn...

If not, dan is het natuurlijk wel klote om te moeten bijbetalen... En idd wel stom dat de "standalone/native Switch 2"-versies niet verkrijgbaar zijn als hardcopy... Anders verkocht ik mijn huidige TotK hardcopy wel door om de kost van nieuwe Switch 2 hardcopy te drukken...

BotW lig ik nog niet van wakker, dat spel heeft voor mij sowieso weinig replay value (en TotK zal waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan).

Edit: in de video in dit nieuwsbericht zeggen ze idd op het einde dat je de HD-versies "gratis" krijgt als je Switch Online + Expansion pack (~40 euro/jaar) hebt.

Laatst bewerkt:
Ik dacht 10 euro?

Wel schandalig dat in de BOTW switch 2 versie zelfs de DLC niet zit. Hoe oud is dat spel al niet ondertussen
..

Ik vergelijk met de og Switch versies. Te vinden voor gemiddeld 55 euro nieuw. Switch 2 versie da's 70. En dan nog eens het abbo voor de dlc van BotW..

Gewoon beetje lelijk dat zo'n succesvolle opzichzelf staande games gemolken worden op deze manier. Arme Ubi/EA praktijken :p

Ik vergelijk met de og Switch versies. Te vinden voor gemiddeld 55 euro nieuw. Switch 2 versie da's 70. En dan nog eens het abbo voor de dlc van BotW..

Gewoon beetje lelijk dat zo'n succesvolle opzichzelf staande games gemolken worden op deze manier. Arme Ubi/EA praktijken :p

Met de switch 2 heb ik terug wat switch games 2de hands gekocht. Gemiddeld kost een game nog geen 30€ dan.

De upgrade versies zijn allebei verschenen in de Nintendo Store voor 10 euro:

Dus de beste optie die je hebt, is BOTW en/of TOTK fysiek in bezit hebben als Switch 1 cartridges en dan deze eventuele upgrades. Ik vind dat goed meevallen eerlijk gezegd voor dit soort Zelda-games waar je toch tientallen uren zoet mee bent, maar dat zeg ik ook als iemand die fysieke games zo goed als altijd tweedehands koopt. Dat de upgrades voor games als Mario Party en Kirby dan 20 euro kosten, vind ik wel schandalig...

Inderdaad het valt eigenlijk nog.. euh nah 10euro is nog steeds teveel. Maar inderdaad wel veel beter dan de 30 da'k dacht :p

Kirby is een echte expansion zoals Bowser's Fury voor zover ik mee ben.. dus kan wel dat geld waard zijn. Moet Fury eigenlijk nog spelen maar volgens mede Mario buddies was dat een volledig opzichzelf staand spel waard.

Inderdaad het valt eigenlijk nog.. euh nah 10euro is nog steeds teveel. Maar inderdaad wel veel beter dan de 30 da'k dacht :p
Sure, we hadden het allemaal liever gratis gezien.

Maar ik speel tegenwoordig regelmatig op een QHD-monitor (vroeger uitsluitend handheld) en dan stoor ik mij toch enorm aan de wazigheid van TOTK... BOTW hetzelfde probleem.

Hoop dat Nintendo in de toekomst niet dezelfde kemel schiet met die quirky 900p rendering van TOTK/BOTW, want dat upscaled slecht en maakt de wazigheid volgens mij erger... Zelfs als je output mode op 720p zet voor op een QHD (1440p) monitor, dan blijft het nog enorm wazig, terwijl dat verhoudingsgewijs mooi zou moeten upscalen.

Dus ja, voor mij persoonlijk zal de TOTK-upgrade toch heel welkom zijn.

Ik zal uiteindelijk ook wel zwichten ze.

Het had hun gewoon gesierd om een mega succes een beetje gratis te ondersteunen ter promotie van hun nieuwe console.

10 euro vind ik dan nog ok voor de update, mss gaat da de moment zijn om totk eindelijk te hervatten en uit te spelen! De switch 1 is hier ondertussen al de deur uit, nu aftellen naar de 2!

Terug
Bovenaan