terug gave beleid electronica

Ik versta de 2 kanten van het verhaal.
We werken voor sommige zaken met bol.com samen.

Onlangs nog volgende voorgehad:
verkoop van materiaal op bol.com. Krijg je doodleuk na 29 dagen een retourverzoek. Dan wacht de klant nog eens 13 dagen om het in te leveren. Die heeft het materiaal dus 42 dagen gebruikt om het dan doodleuk te retourneren. Als verkoper betaal je ook nog eens de verzend en retourkost.
Nadien is niemand die een artikel wil kopen dat 42 dagen gebruikt is geweest, dus die klant misbruikt gewoon het systeem van een bol.com, en de externe handelaar mag het gaan oplossen.
 
Uiteindelijk is die electronica toch allemaal wegwerp de dag van vandaag? Wordt dat nog hersteld? Wat met de ingebouwde veroudering (zoals die HP printertjes).

De kleine zelfstandige waar we onze vaatwas kochten vertelde dat de modellen van coolblue niet dezelfde zijn als die voor de kleinhandel, is dat waar of gewoon een verkooppraatje?
 
De kleine zelfstandige waar we onze vaatwas kochten vertelde dat de modellen van coolblue niet dezelfde zijn als die voor de kleinhandel, is dat waar of gewoon een verkooppraatje?
Nee klopt hoor. De fabriek van electrolux heeft 2 lijnen, één voor de kleine handelaars met goed materiaal en één lijn voor de online aanbieders met minderwaardig materiaal.
De typaanduidingen zijn hetzelfde buiten dat kwalitatievere een h achteraan de nummer hebben. Die h slaat op hili wat turkmeens is voor kwaliteit.
 
Nee klopt hoor. De fabriek van electrolux heeft 2 lijnen, één voor de kleine handelaars met goed materiaal en één lijn voor de online aanbieders met minderwaardig materiaal.
De typaanduidingen zijn hetzelfde buiten dat kwalitatievere een h achteraan de nummer hebben. Die h slaat op hili wat turkmeens is voor kwaliteit.
Hahaha zalig.

M'n familie had vroeger een grote multimedia Mediamarkt-type zaak, een vroegere keten zelfstandigen die deel uitmaakte van het vroegere Selexion (ge krijgt een pint als ge de naam van die vroegere keten kent).

Het probleem zijn de marges en de fabrikanten die de marges bepalen. Een kleine zelfstandige zonder al teveel personeel moet bij manier van spreken 50-60 TV's gaan verkopen per maand om er wat deftigs uit te halen om te overleven. Een mastodont als Mediamarkt koopt zodanig grote aantallen aan die het herverdeelt onder haar winkels, dus krijgen ze betere prijzen dan de kleine zelfstandige, en verkopen ze aan de advies verkoopprijs, maar met ietsje meer marge dan de kleine zelfstandige die bv. ook aan de advies verkoopprijs verkoopt.
 
Nee klopt hoor. De fabriek van electrolux heeft 2 lijnen, één voor de kleine handelaars met goed materiaal en één lijn voor de online aanbieders met minderwaardig materiaal.
De typaanduidingen zijn hetzelfde buiten dat kwalitatievere een h achteraan de nummer hebben. Die h slaat op hili wat turkmeens is voor kwaliteit.
Geloof ik nu es geen snars van.
 
Terug
Bovenaan