Drie v/d vier Belgen gisteren toch een heel deftige match gespeeld, jammer dat het voor Blockx dan wel verliest betekent want die had in set drie echt wel de kans om 2-1 in sets voor te komen in die tiebreak. Maar zeer veel positief om mee te nemen uit die match.
Collignon niks van gezien maar vind ik een verrassende uitslag, tuurlijk is Fils een talent dat indien fit los richting die top tien gaat, maar de cijfers zijn toch stevig.
Mertens als vanouds tegen de toch altijd gevaarlijke en vrij ambetant spelende Siegmund die blijft lopen normaal een solide start op een slam.
En Bergs heb ik wel bijna helemaal gezien, heel knap dat die nog wint maar die had los in drie moeten winnen eigenlijk, was die eerste 2 sets echt baas (zeker rekening houdend met het feit dat hij een paar dagen ervoor ook al twee sets op rij had gewonnen van dezelfde tegenstander) maar kijk, winnen is winnen en zo'n hapje is Humbert nu ook uiteraard niet.
Bergs nu tegen Faria waarvan ik in principe zou zeggen geen echte grasspeler maar die zat in RG wel echt in een bepaalde flow en lijkt daar nu op Wimbledon niet ver af te zitten, hoe dan ook, als je nog wil vooruitgang boeken ga je die match moeten winnen als Bergs zijnde. Dan in ronde drie Fery of Virtanen, ja als dat geen mooie R3 is om kansen te maken op een achtste finale dan weet ik het ook niet meer... . Fery wel wat grasmatchen gewonnen dit seizoen maar de enige echt knappe is imo tegen Mannarino en Virtanen ja dat is al wel wat jaren ene die al jaren ergens tussen 100 en 200 rondhangt met weinig echte uitschieters, behalve dan die nipte vijf sets winst tegen Shelton deze Wimbledon... , zelfs al is dat ook een speler voor snelle ondergronden, dat zou echt niet mogen mislopen.
Dus een match of twee op niveau set 1-2 van gisteren en dan zou een achtste finale echt wel mogelijk moeten zijn... .
----
Mensik speelt toch echt niet graag drie sets op een slam precies

.
Kokkinakis is er zo ook ene, paar keer per jaar ne vijfsetter spelen, wel ene die dan niet lang erna vaak geblesseerd is, zou meer inzitten moest die fysiek is een jaar of twee heel blijven want tennissen kan die wel... .
En Stan-Berrettini was ook wel een heerlijk matchke met momenten.
En Serena je kan er van zeggen wat je wil maar ik had ze het gisteren toch gegund de winst.