Tennis

De Minaur totaal geen moeite met de killer van Goffin...
Lehecka ligt er ook wel heel snel uit.
Tja die lotingen... Jesper De Jong krijgt als lucky loser een 41-jarige voorgeschoteld in een best-of-3 en nu met Cina weer een qualifier in R64. Zheng, door wie hij geklopt werd in QR3, mocht tegen Prizmic en ligt er intussen al kansloos uit (heeft 5 spelletjes gehaald...)

Die Fransoze chauvins ook...Mannarino-Humbert en Gaston-Monfils op Ph. Chatrier 😆. t Zal vol zitten, dat wel!

Hij heeft er op het einde nog wat voor moeten knokken, maar Collignon gaat uiteindelijk vrij eenvoudig naar de tweede ronde. Net zoals Blockx wat geluk met de loting van de eerste ronde, maar ook het ongeluk om in R2 tegen een klepper uit te komen. Hoogstwaarschijnlijk Shelton voor Rapha.

Het thuisvoordeel zal op een grote baan ook minder een rol spelen helaas.

rg-r1-15-c-ruud-def-r-safiullin-6-2-7-6-5-5-7-0-6-6-2-v0-qerepg7vyb3h1.jpeg

Ik dacht Kouamé gaat wat overhyped zijn maar toch netjes Cilic geklopt.

Medvedev zijn gravelslam zit er ook op. Heel grillig scoreverloop daar.

Ik dacht Kouamé gaat wat overhyped zijn maar toch netjes Cilic geklopt.

Medvedev zijn gravelslam zit er ook op. Heel grillig scoreverloop daar.

Zijn ontzettend veel spelers die hard aan het afzien zijn van de hitte. Medvedev was in set 1 al aan het klagen. Dat is ook waarom je vaak een raar scoreverloop ziet. Veel spelers die sets "tanken" als ze vroeg gebroken worden.

Blockx speelt morgen op de middag. In de loden hitte dus. De Minaur kijkt er naaruit, hij kan er (helaas) goed tegen. Ook Shelton in uitstekend in de hitte (zegt hij zelf) en Collignon is daar vreselijk niet zo goed in gezien zijn historie met krampen. Die match is wel pas voor donderdag en dan wordt er onweer voorspeld. Misschien wat minder zon dus.

Benieuwd wat die Boisson gaat klaarspelen seffes. In tegenstelling tot Vacherot heeft die in haar jaar sinds de HF op RG weinig tot niets klaargespeeld eigenlijk. Als ze vandaag zou verliezen, zakt die ook weer helemaal terug tot plaats 150.

Blockx geeft forfait... zijn enkel geblesseerd op training vandaag. Zag er blijkbaar niet goed uit.

Ontzettend zuur dit want dit zou ook zomaar kunnen betekenen dat hij het grasseizoen gaat moeten missen. Het zit de jongen niet mee qua blessures.

Blijkbaar met zijn enkel vast geraakt in een zeil... Niet weer hé... Ongelofelijk dat zoiets nog altijd kan.

Laatst bewerkt:
Blockx enkel verstuikt tijdens training geef forfait voor tweede ronde, zot spijtig... .

Benieuwd wat die Boisson gaat klaarspelen seffes. In tegenstelling tot Vacherot heeft die in haar jaar sinds de HF op RG weinig tot niets klaargespeeld eigenlijk. Als ze vandaag zou verliezen, zakt die ook weer helemaal terug tot plaats 150.
Matchbal tegen nu…

Is er bij jullie ook altijd vertraging van geluid op Eurosport? Ze slaan en 0,2sec luider hoor ik de slag 😩

Navone kan deftig tennissen maar als mens zwaar zwaar gebuisd de achterlijke paljas.

Mensik ligt daar af te zien als een beest maar is fkes gaan checken na de match hoe het is? Nee hoor.

Tis uw eigen schuld he lul dat ge het zelfs tegen een totaal totaal kapotte Mensik niet kunt redden.

Navone kan deftig tennissen maar als mens zwaar zwaar gebuisd de achterlijke paljas.

Mensik ligt daar af te zien als een beest maar is fkes gaan checken na de match hoe het is? Nee hoor.

Tis uw eigen schuld he lul dat ge het zelfs tegen een totaal totaal kapotte Mensik niet kunt redden.

Hij is toch gaan kijken? Het was kort, maar het is niet dat hij hem genegeerd heeft hé. Wat kan hij doen? Ik vind het vooral raar dat de kiné niet sneller op de baan stond. Mensik was compleet kapot, die stond op instorten. Mirakel dat hij dat uiteindelijk heeft gewonnen.

De Minaur zal blij zijn. Een op papier verraderlijke draw met Blockx en Mensik wordt een makkelijke draw met een walkover en iemand die fysiek kapot zit (als hij al fit geraakt).

Hij is toch gaan kijken?
Amai ja dat was duidelijk checken hoe het was.

Nee, bijzonder wrange afsluiter van een kraker van een match vond ik dat.

Toen de scheids (terecht) regelmatig tweede opslag gaf aan Mensik ook nog gebaren naar de scheids van ja geef die is meer strafpunten etc. Met dat vingerke ostentatief seconden lang (veel langer dan het "gaan kijken" na de match) wijzen maar Mensik van buiten.

Nee voor mij alle sympathie weg voor de argentijn, als mens bijzonder tegenvallend.

Dan heb ik al heel wat andere reacties gezien op de tour.

Hoho, Rybakina er reeds uit. Had ik toch niet verwacht met haar vorm.

Zowel Ostapenko als Rybakina weg, het wordt toch een stuk gemakkelijker voor Iga zo. Al moet ze natuurlijk wel nog langs de beide Oekraïnse godinnen op het klei.

Amai ja dat was duidelijk checken hoe het was.

Nee, bijzonder wrange afsluiter van een kraker van een match vond ik dat.

Toen de scheids (terecht) regelmatig tweede opslag gaf aan Mensik ook nog gebaren naar de scheids van ja geef die is meer strafpunten etc. Met dat vingerke ostentatief seconden lang (veel langer dan het "gaan kijken" na de match) wijzen maar Mensik van buiten.

Nee voor mij alle sympathie weg voor de argentijn, als mens bijzonder tegenvallend.

Dan heb ik al heel wat andere reacties gezien op de tour.

Ik vind dat ge wat te hevig reageert op basis van wat er in de tiebreak en net na de wedstrijd is gebeurd alleszins. Dat vingerke voordien vond ik ook maar raar en lelijk, maar dat ge in een cruciaal moment vraagt aan de scheids om de regels te volgen (Mensik nam te veel tijd, krampen worden gezien als conditioneel falen volgens de regels en is dus geen reden om meer tijd te vragen) is echt niet zo speciaal. Het is topsport hé, die gast wilt winnen. Uiteindelijk is hij na de wedstrijd gewoon een hand gaan geven, hij moet daar niet 5 minuten staan kijken naar Mensik hé. Is toch logisch dat die gast enorm teleurgesteld en gefrustreerd is? Hij heeft net verloren tegen een gast die niet meer kon lopen en elk moment door zijn benen kon zakken...

Da's een beke zoals de Argentijnen die boos waren op Collignon na zijn wedstrijd tegen Cerundolo anderhalve week geleden omdat die in de beslissende tiebreak niet even toegeeft dat hij voor een foute call de bal al had gemist (terwijl dat echt wel duidelijk was). Als het om de knikkers gaat, ga je niet proberen de meest fair play gast van de Tour te zijn hé.

Tijdens de match tot daaraan toe maar ik vond hem ook na de match maar klein (scheids idem trouwens komt pas kijken op t moment dat er een medisch iemand komt aangelopen).

Tijdens de match tot daaraan toe maar ik vond hem ook na de match maar klein (scheids idem trouwens komt pas kijken op t moment dat er een medisch iemand komt aangelopen).

Ik vind hier echt niets mis mee. Gast is enorm teleurgesteld en wilt zo snel mogelijk van die baan af, dan is dit imo zeker genoeg.

Het is de scheids die imo zwaar in de fout gaat en gewoon meteen moet gaan kijken én de kiné moet roepen in plaats van zijn team ervan te weerhouden om te gaan kijken. Dat die daar minutenlang ligt is een schande. Zeker als ge ziet dat die probeert recht te staan maar het duidelijk niet kan. Is precies alsof die scheids dacht dat hij heel die tiebreak komedie zat te spelen terwijl dat natuurlijk niet het geval was.

Terug
Bovenaan