Tennis

Beetje een cringe optreden van Zizou gisteren op tv imho...

Bijna altijd toch.
Zegt dan af voor Hamburg om rust te nemen met het oog op RG, maar gaat dan wel TV optredens en verschillende fotoshoots doen in de dagen ervoor.

Dimitrov er ondertussen meteen uit in de kwalificaties. Tja. Na 59 opeenvolgende Grand Slam main draws is het gedaan. Blijft toch een raar verhaal. Niet zoals bij bijvoorbeeld Goffin dat die al jarenlang steeds minder wordt. Die stond 2 jaar geleden hier nog in de kwartfinales en vorig jaar nog in de 8e van Wimbledon. Aan het begin van het jaar verloor hij veel matchen, maar het was telkens nipt tegen toch wel goede spelers en nu kan hij geen kwalificatiematch meer winnen (kon ook gewoon serveren voor de match in set 2 en 3). Ok, Faria is geen cadeau in een eerste ronde. Na Wimbledon zal hij uit de top 300 zakken, daar kom je niet meer van terug. Pijnlijk verhaal.

Laatst bewerkt:
Ja en ik moet zeggen ik vond Dimitrov niet zo slecht spelen. Maar de resultaten liegen er idd niet om.

Vandromme komt goed terug in set twee tegenstandster krampen tot en met maar vergeet set twee af te maken voor de regenpauze zonde... .

En ze verliest, zwaar zonde... .

Laatst bewerkt:
Coppejans vecht zo voor 4-2 voorsprong in set drie laat zich dan te gemakkelijk op 0-40 komen op eigen opslag verliest dat spel en boeken toe.

Bailly krampen tot en met in set drie.

Jammerlijke dag zo voor de belgen.

Ik moet wel zeggen Bailly in de rally bijzonder deftig niet te begrijpen dat die soms tegen "nobody's" verliest. Opslag wel nog werk aan.

Enfin zonde ik had bij alle drie onze Belgen het gevoel dat er meer inzat vandaag.

Laatst bewerkt:
Die serve blijft toch een liability bij Bailly en ik ben bang dat dit niet meer gaat veranderen. Is op zich technisch niet eens zo slecht maar hij haalt er veel te weinig free points mee en als je top 100 wil halen is dat wel een must. Goed je kunt ook een mooie carrière uitbouwen er net buiten maar toch...

Coppejans azo choken man, hoe is dat toch mogelijk in een Slam Q. In 2015 haalde hij nog de hoofdtabel toen als 21-jarige. Achteraf gezien was dat ook zijn top want de ranking van toen (97) heeft hij nadien nooit meer geëvenaard (zelfs niet in de buurt gekomen). Wel grappig die Schoolkate is eigenlijk een halve Hollander (dubbele nationaliteit) uit Vlissingen.

Bijna altijd toch.
Zegt dan af voor Hamburg om rust te nemen met het oog op RG, maar gaat dan wel TV optredens en verschillende fotoshoots doen in de dagen ervoor.
Ik wou het nog niet zeggen... Heb eens gecheckt en hij heeft ocharme 22 matchen gespeeld de voorbije 5 maanden... Als je er dan al "door" zit, ok dan...

Goffin is wel frustrerend om naar te kijken nu wisselt goeie punten af met rommel.

Beter dan afgelopen maanden dus, toen was het enkel rommel :crazy:
Maar ja, het is minder dan eergisteren. Zijn opslag is natuurlijk ook gewoon een gigantisch probleem. Dat is dramatisch. Het eindigt hier dus waarschijnlijk vandaag. Mooi dat hij nog een match heeft kunnen winnen, maar met zijn niveau van 2 dagen geleden had hij imo de hoofdtabel kunnen halen.

Zijn tegenstander vandaag ook wel een niveautje hoger dan die van vorige ronde natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Niet echt onverwacht maar wel jammer want die tegenstander in QR3 had hem ongetwijfeld beter gelegen. Soit.
Morgen 14u loting voor de main draw.

Ziet er naaruit dat niemand van de Belgen de kwalificaties gaat overleven. Toch wel wat teleurstellend.

Ondertussen de loting geweest.
  • Bergs een hele moeilijk. Tegen Machac, imo sterker dan Bergs. Toch als die fit is. Tweede ronde ook gewoon tegen Zverev waarschijnlijk (ook wel geruchten dat die rugproblemen heeft ma bon).
  • Blockx mag beginnen tegen een Q, tweede ronde helaas meteen een klepper. De Minaur. Die is wel gewoon al heel het gravelseizoen niet top aan het spelen, dus onmogelijk is het nu ook niet, als zal hij - als hij de eerste ronde overleeft - natuurlijk nog altijd serieuze underdog zijn, zeker in 3 sets.
  • Collignon in de eerste ronde tegen Vukic. Natuurlijk zeer haalbaar, maar ook hij moet meteen tegen een klepper in ronde 2. Ben Shelton. Daar geldt hetzelfde als bij De Minaur. Die is zeker niet top dit gravelseizoen, maar ja...
Al bij al toch moeilijke lotingen weeral. Alledrie moeten ze sowieso in ronde 2 al tegen een top 8 speler. Natuurlijk opent dat ook deuren als je die kan kloppen, maar de kans is zo ook groot dat ze er alledrie snel uitliggen. Als ge ziet naar de mogelijkheden voor vele andere niet-reekshoofden, is dit toch wat kut imo. Het tweede kwart is bijvoorbeeld veruit het zwakste en daar zit dan niemand van de 3 Belgen in.

Naar die van de vrouwen heb ik nog niet in detail gekeken.

Laatst bewerkt:
Gadamauri zet zijn opmars verder. Wat een tie-break zeg 😆
Virtueel 259 nu, nog een kleine jump en Wimbledon Q komt binnen bereik.
Geen idee hoe hij op gras speelt eigenlijk, lijkt me eerder een typische gravelman.

Gadamauri zet zijn opmars verder. Wat een tie-break zeg 😆
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? Ik weet dat hij jaren geleden als jonge snaak vrij snel aan de oppervlakte kwam. Hij was 19 toen er in de krant zoiets stond als: Een nieuw tennistalent staat op. Maar daarna jarenlang het grote 'niets'. Hij was gewoon van de aardbol verdwenen. :tongue:

Ik heb even zijn resultaten gecheckt en het is op het eerste zicht een gevalletje van: Jarenlang ter plaatse trappelen en pas recent een extra stap kunnen zetten. An sich ook niet zo abnormaal. Niet elke speler staat er 'meteen' hé.

Hij lijkt ergens "ne" klik gemaakt te hebben na zijn eerste titel op het ITF circuit vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? Ik weet dat hij jaren geleden als jonge snaak vrij snel aan de oppervlakte kwam. Hij was 19 toen er in de krant zoiets stond als: Een nieuw tennistalent staat op. Maar daarna jarenlang het grote 'niets'. Hij was gewoon van de aardbol verdwenen. :tongue:

Ik heb even zijn resultaten gecheckt en het is op het eerste zicht een gevalletje van: Jarenlang ter plaatse trappelen en pas recent een extra stap kunnen zetten. An sich ook niet zo abnormaal. Niet elke speler staat er 'meteen' hé.

Hij lijkt ergens "ne" klik gemaakt te hebben na zijn eerste titel op het ITF circuit vorig jaar.
Combinatie van factoren denk ik. Heel lang in het vagevuur ITF-circuit blijven hangen. Daar zit echt van alles gaande van jonge gasten on the rise die daar in 6-12 maanden klaar mee zijn tot spelers die om whatever reden zijn teruggevallen en hun carrière willen herlanceren en anderen op hun retour die nog wat centen proberen mee te pikken of nog wat in het circuit willen blijven meedraaien bij gebrek aan beter alternatief buiten het tennis.
Zitten echt veel grinders tussen en Gadamauri is ook niet de man van de lange rally's die geduldig een punt opbouwt, krijgt het nogal snel op de heupen en gaat het dan proberen forceren.

Sommigen beginnen zelf beter te spelen eens ze betere tegenstanders hebben zoals op de Challengers nu. Je moet er natuurlijk wel het klassement voor hebben en in het begin je Challengers wat strategisch uitkiezen zoals in kwalificatieweken van een slam of Masters 1000 wanneer de kwaliteit van de bezetting eerder mager is.
Ook redelijk wat blessures gekend en bij mijn weten niet financieel gesteund door Tennis Vlaanderen.

Bergs twee keer nipt set verloren, is niet super slecht aan het spelen maar ook niet top.

Edit: En 3-0 verloren, jammer.

Laatst bewerkt:
Toch knap hoor, van Blockx. Vorig jaar nog uitgeschakeld in de 1e kwalificatieronde voor RG en dit jaar reeds 2e ronde van het hoofdtoernooi.

Inderdaad die heeft echt zotte stappen gezet geen moment in de problemen heel de match onder controle, al vond ik Wong nu ook niet zo indrukwekkend, maar dan nog heel propere match van Blockx.

Zizou zal mentaal nog niet voldoende uitgerust zijn geweest... Maar Machac was ook wel geen cadeau natuurlijk.
Blockx mag zich opmaken voor De Minaur!

Zizou zal mentaal nog niet voldoende uitgerust zijn geweest... Maar Machac was ook wel geen cadeau natuurlijk.
Blockx mag zich opmaken voor De Minaur!
Zizou is gewoon geklopt naar waarde. OK te veel unforced errors maar een goeie tegenspeler dwingt dat ook af.

Inderdaad die heeft echt zotte stappen gezet geen moment in de problemen heel de match onder controle, al vond ik Wong nu ook niet zo indrukwekkend, maar dan nog heel propere match van Blockx.
Hij heeft inderdaad nu vrij snel grote stappen gezet maar bij de junioren was hij wereldtop.
Het is nu ook weer niet dat hij helemaal uit het niets komt hé. :)

Zizou is gewoon geklopt naar waarde. OK te veel unforced errors maar een goeie tegenspeler dwingt dat ook af.

Inderdaad, dit was gewoon te verwachten. Machac staat ook een beetje onder zijn kwaliteiten gerangschikt imo. Bergs had echt een kutloting, met na een eventuele overwinning dan ook nog Zverev in R2.
Dat staat los van dat Zizou al maanden de matigheid zelve is en gewoon te weinig goede matchen speelt. Eigenlijk sinds zijn heupblessure niet meer op niveau geraakt.

Toch knap hoor, van Blockx. Vorig jaar nog uitgeschakeld in de 1e kwalificatieronde voor RG en dit jaar reeds 2e ronde van het hoofdtoernooi.

Die Wong was wel echt zwak. De ideale tegenstander voor een gewoon solide Blockx. Eentje die al meteen begint te forceren en dan fout na fout begint te maken. Jammer dat Alex nu al meteen tegen De Minaur moet (en als hij die kan kloppen tegen Mensik...). Wel één van die hoger geplaatste reekshoofden die niet aan een succesvolle gravelcampagne bezig is, maar in een best of 5 wordt dat toch aartsmoeilijk.

Overigens staat Fritz al meteen met de rug tegen de muur. Basavereddy (de zoveelste van de 2025 Next Gen klas die nu lijkt door te breken) speelt de wedstrijd van zijn leven en Fritz is nog niet top na zijn blessure. Ik heb het gevoel dat de trend van "vreemde" uitslagen die we hebben gezien dit gravelseizoen bij de mannen ook op RG zal voorgezet worden.

Mertens vlot tegen Tatiana slice Maria. Bijzonder dat die met dat spel en op die leeftijd nog rond plek 50 rondhangt.

Jodar ook weer maar eens indrukwekkend.

Terug
Bovenaan