Tennis

Ook goed om zien dat Collignon meteen goed van start gaat na zijn blessure, volgende ronde tegen Shevchenko is wel een betere waardemeter.
Hij won een spannende eerste set na een tie-break, daarna moest Shevchenko vrij snel opgeven (een blessure?). Jammer want zo wil je niet winnen.

Coppejans ondertussen in de qualifying draw van Roland Garros geraakt. Napolitano, Blanch en Onclin zitten nog op het reserve bankje. Misschien dat het nog lukt voor Gauthier. 🤞
Had Goffin zich trouwens ingeschreven, had hij niet eens een wildcard nodig gehad voor de kwalificaties... van een verkwiste wildcard gesproken. :sarcastic:

Feestje is alweer gedaan.
Enkel eerste set gezien, maar Svitolina was toch weer erg sterk. Ontzettend goed seizoen tot dusver.
Jup, helaas.

Swiatek wel zelf wat laten liggen want ze heeft meer breakkansen gehad en ook overall meer punten gepakt dan Svitolina, maar ze speelt idd een erg sterk seizoen die laatste.

Soit. Iga wel weer wat hoop gegeven voor RG alleszins, want dit tot voor dit toernooi was het wel heel erg plat.

Collignon autoritair Griekspoor geklopt zonet en dus direct bij comeback finale in toch deftig tot sterk bezette challenger.

Ik zeg het al even en Blockx was hem voor maar dat is er ook los ene voor de top 50.

Laatst bewerkt:
Absoluut, maar jammer genoeg ook vaak (kleine) kwaaltjes waardoor zijn opmars wat wordt afgeremd. Zet een mooie reeks neer op de challengers, die hij eigenlijk al een tijdje ontgroeid is. Wel te begrijpen dat hij na een tijdje out te zijn geweest voor een (sterk bezette) challenger kiest. Volgende week speelt hij Geneve, R1 tegen Mannarino.

In ander nieuws, Marion Bartoli zal Vandromme coachen op Roland Garros.

Costoulas haar eerste kwali gewonnen zonder moeite, kwam uit tegen iemand die in de afgelopen 4 jaar maar 3 matchen had gespeeld. Geen idee op basis waarvan die een WC gekregen heeft, want haar hoogste positie ooit was 150e, 10 jaar geleden...

Amai, ge ziet hoeveel deugd het doet bij Goffin.
Nog maar zijn tweede overwinning van het jaar. Mooi dat het juist hier op RG nog eens lukt want dat laatste jaar was een lijdensweg aan het worden.

(en best een goeie match)

Inderdaad. Je ziet dat hij de punten wat korter probeert te maken dan in het verleden en dat hij niet meer die mobiliteit heeft die hij vroeger had, maar zijn slagen kwamen er wel gewoon uit. Veel mooie winners.

Wel echt jammer dat hij nu de pech heeft (hoogstwaarschijnlijk) tegen Damm uit te komen, toch één van de sterkste spelers en één van dé mannen in vorm die de kwalificaties moeten spelen.

We zullen zien, Damm is een serve bot van 2m03 en gravel niet zijn favoriete ondergrond.
Zijn pa was wel een heel goede dubbelspeler in de tijd.

Als ik de Q draw bekijk dan zitten daar toch een paar figuren tussen die gewoon hun 24k€ komen oprapen waar ze volgens hun ranking 'recht' op hebben.

Costoulas haar eerste kwali gewonnen zonder moeite, kwam uit tegen iemand die in de afgelopen 4 jaar maar 3 matchen had gespeeld. Geen idee op basis waarvan die een WC gekregen heeft, want haar hoogste positie ooit was 150e, 10 jaar geleden...
Meer dan waar ook zijn in Frankrijk de wegen om een WC toe te kennen ondoorgrondelijk...
Bij de mannen was er zelfs een groep aan het lobbyen voor Jules Marie, de Gilles Simon van de Action zeg maar. Gelukkig hebben ze hun zin niet gekregen...

We zullen zien, Damm is een serve bot van 2m03 en gravel niet zijn favoriete ondergrond.
Zijn pa was wel een heel goede dubbelspeler in de tijd.

Als ik de Q draw bekijk dan zitten daar toch een paar figuren tussen die gewoon hun 24k€ komen oprapen waar ze volgens hun ranking 'recht' op hebben.

Ik heb Damm lekker gejinxt , hij ligt er meteen uit :biglaugh:
En ja, een servebot, maar wel eentje die de laatste weken op gravel toch mooie prestaties heeft neergezet, dit is dus wel een verrassing imo.

Toch wat kansjes voor Goffin. We zullen zien of hij zijn niveau van vandaag kan herhalen.

Amai ja, 44 unforced errors tegen 11, zo ga je moeilijk winnen natuurlijk 😊
Die jonge Brit ken ik niet eerlijk gezegd. Heeft in maart wel 2 opeenvolgende Challenger 50 gewonnen zie ik (nu ja Onclin deed dat ook dus dat zegt op zich weinig over iemand zijn kansen op RG)

Amai ja, 44 unforced errors tegen 11, zo ga je moeilijk winnen natuurlijk 😊
Die jonge Brit ken ik niet eerlijk gezegd. Heeft in maart wel 2 opeenvolgende Challenger 50 gewonnen zie ik (nu ja Onclin deed dat ook dus dat zegt op zich weinig over iemand zijn kansen op RG)

Ik ook niet, maar na wat opzoekwerk blijkt het wel gewoon een talent die vertraging heeft opgelopen door blessures. Won inderdaad eind februari en maart even 15 wedstrijden op een rij, en één slechts van die matchen verloor hij een set. Hij deed hetzelfde al eens eind vorig jaar. Op lager niveau, maar zeker niet te onderschatten dus.

Lord Tomic is ook door in 3 sets.
Had al in maanden niet meer van een serieuze tegenstander gewonnen.
Wat een figuur toch 😆

Bailly zal zijn handen vol hebben met Budkov Kjaer.
Won in '24 Wimbledon bij de juniors en verloor US Open finale van...Jodar.
Het is er als prof nog niet helemaal uitgekomen met weinig uitschieters maar staat wel al 126.

Beetje een cringe optreden van Zizou gisteren op tv imho...

Terug
Bovenaan