Blockx heeft de laatste tijd erg veel gespeeld en Rome is ook niet zijn favoriete ondergrond hé, pokketraag.
Maar ik zie hem deze match nog wel winnen. Hij heeft zijn niveau nu toch stevig opgekrikt.
Ik kijk nu pas voor het eerst naar de tussenstand. 2-5 in de derde set voor Blockx, dat moet hij toch kunnen afmaken.
Hij heeft het inderdaad knap al bij al makkelijk omgedraaid met solide tennis. Niet speciaal, maar gewoon oerdegelijk. En het hielp dat Cina zijn niveau serieus omlaag ging vanaf set 1. Agressief tennis werkt alleen als je de foutenlast kan beperken.
Over die vermoeidheid. Ik denk dat dat wel meevalt. Dat zei hij zelf toch ook voor aanvang van dit toernooi. Uiteindelijk is het 6 dagen geleden dat hij nog gespeeld heeft. Hij voelt zich fysiek sterk. Het zal altijd wel een beetje meespelen natuurlijk, misschien vooral morgen tegen de frisse Griekspoor. Doordat Blockx zijn wedstrijd door de regen van gisteren naar vandaag is verplaatst, heeft hij die dag rust natuurlijk niet.
En natuurlijk zal hij in de toekomst beter worden, of dat top 10, of top 20 of gewoon constant rond de 30 wordt, dat is moeilijk te voorspellen (ik mis in tegenstelling tot bij andere next gen talenten wat offensieve wapens, maar hij heeft imo wel de hoogste rally tolerance van ze allemaal). Ik wilde maar zeggen dat hij door die vele punten vanuit Madrid en zijn ranking als gevolg misschien wat te hoog ingeschat wordt op andere gravelbanen. Op zich is dat niet erg hé, die ranking en het feit dat hij tot in de nazomer eigenlijk weinig moet verdedigen, geven hem de kans om nu eigenlijk de toernooien te spelen die hij wilt en constant tegen spelers van hoog niveau te spelen en zich zo te testen.
Laatst bewerkt:
.