Tennis

Ja, lelijke manier om zo te winnen natuurlijk. Maar we zullen maar blij zijn, want ik denk eerlijk gezegd niet dat Mertens het had gered. Ze stond niet goed te tennissen.

Sfeer is precies toch niet zo uitbundig als bij de mannen, herinner me nog een Davis Cup ontmoeting ook in Oostende, was toch helemaal anders.

Viel me ook wel op, maar misschien omdat het vrijdag is?

Collignon rekent in 1u15 af met Van Assche, nochtans ook geen koekenbakker (wel weer 6 DF's...). Morgen tegen Gaston of Landaluce.

Paar games van Collignon daarstraks gezien, walste over Van Assche, die inderdaad nog ook geen nobody is. Ging vlot, lekker aanvallend, relatief weinig fouten, buiten inderdaad zijn typische DF's. Landaluce trouwens echt een interessante test morgen. De zoveelste uit een reeks jonge Spanjaarden die eraan zitten te komen en de laatste weken echt sterk bezig is. Geraakte in Miami ook gewoon ver. Collignon moet toch minstens de finale proberen halen om puntenverlies te beperken, maar het zal dus niet makkelijk zijn.

Viel me ook wel op, maar misschien omdat het vrijdag is?
Ja misschien, ik zal het straks zien of het vandaag anders is.
Er is nochtans genoeg volk aan zee en Tennis Vlaanderen heeft redelijk wat tickets weggegeven.
Zaterdag en zondag zijn in principe wel beter dan vrijdag en zaterdag maar wellicht wilden ze de concurrentie met Parijs-Roubaix vermijden.

Zonder de communautaire toer te willen op gaan, kan me ook niet van de indruk ontdoen dat onze Waalse vrienden wat heviger supporteren dan de Vlaamse. De Yellow Aces zijn de facto een Vlaamse ploeg terwijl het bij de mannen altijd toch meer Waals getint was met Goffin en Darcis. Dat is nu recent wel aan het veranderen maar bij de mannen is er toch altijd meer animo.

Belgische finale in Monastir morgen, Onclin tegen Logé.

Collignon zeer vlot naar een nieuwe finale (tegen Prizmic waarschijnlijk, nog zo een next gen talent).
Colson die zowaar in een halve finale van een Challenger 125 staat. Ok, dat niveau is daar wel om te lachen voor een toernooi met zoveel punten, ma toch. Die stijgt even 120 plaatsen op de ATP ranking :biglaugh:
Dan Bergs en Blockx die het goed deden in Monte Carlo.
Vandromme die al 9 wedstrijden na elkaar heeft gewonnen en dus weer in de finale staat
De Belgische vrouwen die 2-0 voorstaan tegen de VS.

't Is me wel een week zo :laugh:

Laatst bewerkt:
Collignon toch ook wel echt stevig weer, zonder de minste problemen Van Assche en Landaluce kloppen.

Benieuwd naar Roland Garros voor mannen als Blockx, Colignon en vrouwen als Vandewinkel en in de kwalificaties Vandromme.

Mertens heeft forfait gegeven voor de 4de partij. Een correcte beslissing naar mijn mening.
Ze speelde gewoon niet goed deze week.

Minnen maakt het ook netjes af. 3-1 winst.

Het is een vrij goeie week (geweest) voor het Belgische tennis :)

Kempen viel wat door de mand in het dubbel maar je kunt het haar ook niet echt kwalijk nemen, boven haar niveau en het Amerikaanse duo was ook wel sterk.

Maar ons Greetje zeg, zo sterk spelen! Jovic duidelijk moeite met de Europese gravel en te hoge foutenlast ook.
Sfeer zat goed vandaag, ook veel meer volk. Maar waarom dat per se een Hollander moest zijn als publieks-opzweper is mij een raadsel....

Whoppa, straffe week van Jeline, al was het niet de meest sterk bezette W75, maar toch twee titels op rij... Geen enkele match in de problemen gekomen. Straf om in de finale geen enkele game te verliezen. :bow: Komt voor het eerste de top-200 binnen op plaats 189.

Whoppa, straffe week van Jeline, al was het niet de meest sterk bezette W75, maar toch twee titels op rij...

Niet sterk bezet klopt, maar het is vooral de manier waarop ze door dit toernooi is gewalst dat toch wel indruk maakt. Ze heeft nu 10 matchen op een rij gewonnen. Net zoals bij Collignon wat betreft challenger toernooien, tijd voor een niveautje hoger zou ik zeggen.

Collignon heeft verstek laten gaan voor Oeiras. Neemt rust met het oog op Madrid, goede keuze. Hij heeft nauwelijks punten te verdedigen de komende maanden, hij moet zich dus geen zorgen maken om rechtstreekse startplaatsen in de grote toernooien. Ideaal moment om het op een hoger niveau te gaan proberen.

En de jonge Belgen blijven schitteren Blockx vlotjes voorbij Hanfmann op atp Munchen.

Die match tijdens het koken met één oog bekeken. Hanfmann wel héél zwak voor eigen publiek, Blockx moest echt niets doen. Paar keer balletje over het net en dan wist hij dat Hanfmann wel een fout ging maken :laugh:

Nu Blockx wel officieel voorbij Collignon op de ranking en dus 2e Belg. Gaat wel snel bij hem nu. Doet zich een partij tegen Shelton cadeau. Mooi voor de ervaring. Als hij stunt (ik acht de kans heel klein) zoveel te beter, als hij gewoon verliest na een goede partij, ook prima want dan kan hij een paar dagen rusten voor Madrid. Hij heeft veel gespeeld de laatste 10 dagen.

Vacherot trouwens ook nog steeds een verhaal he. Vorig jaar als kwalificatiespeler buiten de top 200 staande compleet uit het niks een masters 1000 winnen en dan vorige week halve finale als Monegask in Monte Carlo, andere drie halve finalisten de top drie van de ranglijst. Ondertussen de top 20 in en heeft tot oktober nauwelijks iets te verdedigen... . Wat een half jaar heeft die al gehad... .

Laatst bewerkt:
Vacherot trouwens ook nog steeds een verhaal he. Vorig jaar als kwalificatiespeler buiten de top 200 staande compleet uit het niks een masters 1000 winnen en dan vorige week halve finale als Monegask in Monte Carlo, andere drie halve finalisten de top drie van de ranglijst. Ondertussen de top 20 in en heeft tot oktober nauwelijks iets te verdedigen... . Wat een half jaar heeft die al gehad... .
Idd. vooral gezien de leeftijd is die plotse vooruitgang heel uitzonderlijk. Hard slaan kon hij altijd al maar met een veel te grote foutenlast (zo zijn er veel). Op een of andere manier heeft hij die weten onder controle te krijgen. Afwachten nog of dit geen Karatsev-bis verhaal wordt maar ik denk het niet.

Blcokx ging goed mee met Shelton, alleen spijtig dat hij geen enkel break-kans kon grijpen (heeft zelfs 2 setpunten gehad). Soms heb je op de goeie momenten wat geluk nodig maar dit was er vandaag niet.

Blcokx ging goed mee met Shelton, alleen spijtig dat hij geen enkel break-kans kon grijpen (heeft zelfs 2 setpunten gehad). Soms heb je op de goeie momenten wat geluk nodig maar dit was er vandaag niet.

Eerste set van Blockx was zwak. Zelfs een zeer matige Shelton was daar duidelijk een maatje te groot. Maar die tweede set van Blockx was echt weer zeer sterk. Shelton moest daarin toch echt zelf wel goed spelen om te winnen en ge zag ook echt de opluchting bij hem toen hij won. Die 2 setpunten die hij niet verzilverde waren wel vooral sterk gespeeld van Shelton.

Maar zoals ik gisteren al zei, het is op zich goed dat hij een paar dagen rust heeft nu, want in het weekend moet hij alweer aan de bak in de kwali's van Madrid. Hij is veel aan het spelen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan