Tennis

Mertens doet het. Halve finale tegen Zwitserland. Good old Wawrinka voor Bergs en Bencic voor Mertens.

Handig wel voor Bergs dat er eens een teamevenement is waar ATP punten te verdienen zijn. Verdedigt zo bijna met succes zijn punten van zijn finale in Adelaide (of waar was het) vorig jaar.

Handig wel voor Bergs dat er eens een teamevenement is waar ATP punten te verdienen zijn. Verdedigt zo bijna met succes zijn punten van zijn finale in Adelaide (of waar was het) vorig jaar.
Hij heeft zijn puntjes nu inderdaad met succes verdedigd met deze HF. Dank u Mertens :)

Hij heeft zijn puntjes nu inderdaad met succes verdedigd met deze HF.

Verliest er nog 50 zie ik, en tegen Wawrinka kan hij er weinig winnen (omdat die zo laag staat), ma bon toch goed want eigenlijk vervallen die punten van die finale van vorig jaar (was Auckland blijkbaar) pas maandag en dan staat hij ook aan de start in Adelaide. Kan daar dus nog wel wat goedmaken. Hoop wel dat hij niet te veel hooi op zijn vork neemt voor de AO. Want stel ze winnen tegen Zwitserland en hij speelt hier de finale zondag zijn dat toch veel matchen op en rij als hij ook volgende week nog speelt.

Collignon overigens virtueel nu zijn hoogste positie ooit, 71e.

Collignon verloren (lijkt vooral op service mager voor zijn doen, Nakashima toch niet het service kanon als ik goed ben bijna het dubbel aces) maar uiteraard zeer knappe week gehad.

Costoulas voorlopig nog te plat tegen Jovic maar ook daar goede week gehad.

Blockx derde kraker op rij eruit getrokken gaat hem deugd doen (toch paar nipte verloren vorig jaar), en op één match van de top 100, moet nu tegen Jodar, eentje die ook op de next gen finals stond.

Verliest er nog 50 zie ik, en tegen Wawrinka kan hij er weinig winnen (omdat die zo laag staat), ma bon toch goed want eigenlijk vervallen die punten van die finale van vorig jaar (was Auckland blijkbaar) pas maandag en dan staat hij ook aan de start in Adelaide. Kan daar dus nog wel wat goedmaken. Hoop wel dat hij niet te veel hooi op zijn vork neemt voor de AO. Want stel ze winnen tegen Zwitserland en hij speelt hier de finale zondag zijn dat toch veel matchen op en rij als hij ook volgende week nog speelt.
Hij heeft zich teruggetrokken voor Adelaide, niet slecht als hij op de AO ver wil geraken. :D

Collignon en Costoulas ondanks verlies toch sterk aan 2026 begonnen. Costoulas had toch kansen tegen Jovic, dus kan zeker tevreden zijn. Vorig jaar eindelijk grote sprongen gemaakt, hopelijk brengt het haar in 2026 nog verder.

Seizoen kan niet beter starten voor Blockx, maar hopelijk trekt hij volgende week niet te vermoeid naar Melbourne met al die driesetters...

Seizoen kan niet beter starten voor Blockx, maar hopelijk trekt hij volgende week niet te vermoeid naar Melbourne met al die driesetters...

Inderdaad, hij wint zijn matchen wat natuurlijk heel goed is, maar hij heeft het wel niet makkelijk, en hij zal snel aan zijn kwalificaties moeten beginnen. Ik verwacht ook eerder een verlies tegen Jodar, die staat blijkbaar heel goed te spelen en heeft toch duidelijk minder lang op de baan gestaan deze week.

EDIT: zie nu wel net dat Jodar al kwalificaties heeft moeten spelen, maar toch, nu ook deze nacht maar 1 set moeten spelen, en heeft heel de week nog geen set verloren. Sterk. Groot talent. Klopte als enige Tien nog op de Next Gen.

Wel een eerste titel dit seizoen voor Blockx! Geen driesetter gelukkig, maar moest toch ff een 6-4 1-4 situatie rechtzetten om met 6-4 6-4 te winnen van Jodar. :clap: Komt hierdoor voor het eerst in de top-100, plek 95. :)

Laatst bewerkt:
Wel een eerste titel dit seizoen voor Blockx! Geen driesetter gelukkig, maar moest toch ff een 6-4 1-4 situatie rechtzetten om met 6-4 6-4 te winnen van Jodar. :clap: Komt hierdoor voor het eerst in de top-100, plek 95. :)
Net te laat om de kwalificaties te ontlopen (Australian Open). Misschien als iemand nog afzegt dat hij toch nog meteen op de hoofdtabel zal staan ??? maar anders zijn het kwalificaties.

Net te laat om de kwalificaties te ontlopen (Australian Open). Misschien als iemand nog afzegt dat hij toch nog meteen op de hoofdtabel zal staan ??? maar anders zijn het kwalificaties.
Dan gaan er nog 8 moeten afzeggen, dus dat zal niet meer gebeuren.

Mertens liet het wat liggen in haar match tegen Bencic (die wel gewoon 8-0 staat in haal matchen deze week...), had de controle in set 3, zette druk op Bencic haar opslag, had ook in één game 2 breakpunten, maar uiteindelijk speelde ze een dramatische tiebreak.

Jammer wel, zat nog meer in deze week.

Blockx heeft die Jodar gewoon overpowered. Kerel moet nog wat body kweken want 70kg voor 1m90 is echt wel weinig. Groot talent dat wel, US Open gewonnen bij de juniors en na slechts een paar maanden ITF-cicruit in tweede helft van vorig jaar als een komeet omhoog geschoten op de rankings.

United Cup: heb het niet van heel nabij kunnen volgen maar waarom heeft Gillé geen enkele dubbel gespeeld? Niet dat het aan Bergs lag maar als je een top 50 ATP-dubbelspeler in je team hebt, waarom dan niet gebruiken?
Er zat meer in idd. maar mentaal en fysiek was de koek op bij Mertens denk ik.

United Cup: heb het niet van heel nabij kunnen volgen maar waarom heeft Gillé geen enkele dubbel gespeeld? Niet dat het aan Bergs lag maar als je een top 50 ATP-dubbelspeler in je team hebt, waarom dan niet gebruiken?
Er zat meer in idd. maar mentaal en fysiek was de koek op bij Mertens denk ik.

Gille speelde samen met Minnen de overbodige dubbelwedstrijd tegen Tsjechië (en verloren die in de tiebreak). Ik ben wel akkoord, ik vind het ook een beetje een rare beslissing om Gille niet te gebruiken, zeker wetende dat Bergs gewoon niet echt een goede dubbelspeler is (zegt hij zelf ook). Zeker vandaag, waar het andere team ook een dubbelspeler inzet en Bergs nauwelijks rust had, had je die keuze kunnen maken. Maar uiteindelijk hadden ze even goed kunnen doorstoten, het hing van details af, zo een super tiebreak is altijd een beetje een loterij en zoals eerder aangehaald heeft Mertens haar kansen gewoon niet benut in haar enkelpartij.

Beetje zuur aangezien het gevoel er wel is denk ik dat ze heel deze United Cup hadden kunnen winnen, maar gewoon uitstekende week natuurlijk. Bergs verliest bijvoorbeeld maar 23 punten terwijl hij er 178 van Auckland had te verdedigen (beetje jammer dat Wawrinka zo laag staat natuurlijk waardoor zijn overwinning nauwelijks punten oplevert), dat is voor hem beter dan verwacht. Hopelijk valt de draw op de AO nu mee voor de Belgen.

3 matchen van Świątek gekeken, 3 ontzettende teleurstellingen. Tot haar doping ban had ik echt nooit het gevoel dat zelfs bij een achterstand het kalf verdronken was, nu heb ik zelfs bij een voorsprong het idee dat ze maar 1x iets fout moet doen en ze zal helemaal inzinken en verliezen. Vreemd dat dat al anderhalf jaar aansleept en er op mentaal vlak gewoon weinig tot geen verbetering zichtbaar is.

Ah, quali's voor AO zijn bekend gemaakt. Onclin en Bailly in dezelfde reeks, moeten tegen elkaar als ze alles winnen.

Vorige week nog van verloren, vannacht heeft Bailly dat rechtgezet. Won nu wel van Pinnington Jones, 6-4 6-4, en speelt nu tegen (16) Carballes Baena. Onclin verloor in 3 sets van Damm, 6-3 3-6 6-4. Hij bereikte vorig jaar de hoofdtabel, dus verliest wel stevig wat punten.
Vannacht komen Blockx, Coppejans, Minnen, Vandewinkel en Costoulas in actie.

Blockx heel eenvoudig, Bailly na een zware marathonpartij, Coppejans in drie sets en Minnen als enige vrouw naar de laatste Q ronde in Melbourne. 4/4 voor de Belgen, hopelijk kunnen ze het ook waarmaken in Q3.

Knap gespeeld deze nacht/ochtend van onze Belgen. Bailly echte vechtmatch zo te zien en lezen.

Blockx laat toch weer al twee matchen zien dat het echt terecht zou zijn moest die vanaf de volgende slam gewoon rechtstreeks hoofdtabel halen. Twee keer tegenstander gedomineerd (tegen Cecchinato vijf punten verloren op opslag op hele match ofzo).

Terug
Bovenaan