Tennis

Ja die is inderdaad ook wel echt (terug) de juiste weg ingeslagen. Zou idd zeker meer (of zelfs uitsluitend) challengers moeten gaan spelen.

Blockx, next gen atp finals ook leuk en verdient als nummer vier daar, laatste jaar wel dat hij daar kan meedoen en met oa Tien, Fonseka en Mensik wel aartsmoeilijk om dat te gaan winnen maar kom dat hij zich maar smijt in december :D .

Punten voor ranking ook (en veel)?

Neen, geen ATP punten in de Finals, enkel centen (en veel) ;)

Voor de Next Gen was de start fee vorig jaar $150000 + daarbij nog extra $$$ per gewonnen match en bonussen voor semi's, finale en uiteraard winnaar die dan ruim een half miljoen schept.

Ik las gisteren ergens dat de kans dat Tien, Fonseca en Mensik alledrie meedoen, wel eerder klein gaat zijn... Maar hopelijk hebben ze het mis, want het is toch een schone kans voor Blockx om zich tegen te meten.

Fonseca sowieso niet, speelt dit jaar enkel nog een exhibitietornooi in Miami liet hij weten.
Mensik is wat op de sukkel met blessures de laatste weken, zou me verbazen dat hij speelt maar geen idee eigenlijk.
Bailly maakt wel kans om bij de 8 besten te komen als er een paar afzeggen. Zou financieel ook wel een opsteker zijn.
Cut-off is de ranking van komende maandag.

Blockx staat deze week echt wel heel goed te spelen, en als die on fire is, is dat vlotjes top-100 materiaal. Ik dacht dat hij misschien wel richting die top-100 kan stormen op deze manier, maar hij moet nog 22 en 100 punten verdedigen de volgende twee weken. Hopelijk pakt hij morgen de titel! :)
Ik ken de regels niet goed genoeg. Welke kansen hebben Colignon en Blockx om de hoofdtabel te halen van de Australian Open (dus geen kwalificaties)?

Blockx heeft alvast R2 bereikt van Metz. Hij won tegen ne kwalifier. Daarmee heeft hij die 22 punten reeds verdedigd. Als ik hem was zou ik morgen verliezen (om efkes te rusten :tongue: ) en dan kan hij volgende week terug met frisse moed spelen.

Ik ken de regels niet goed genoeg. Welke kansen hebben Colignon en Blockx om de hoofdtabel te halen van de Australian Open (dus geen kwalificaties)?

Blockx heeft alvast R2 bereikt van Metz. Hij won tegen ne kwalifier. Daarmee heeft hij die 22 punten verdedigd. Als ik hem was zou ik morgen verliezen (om efkes te rusten :tongue: ) en dan kan hij volgende week terug met frisse moed spelen.

Colignon staat 74e, dus sowieso volgens mij? Ongeveer top-100 staat op de hoofdtabel, en daaronder doen ze kwalificaties. Voor Blockx zal het dus kantje-boordje worden gelet op zijn 102e rank.

Collignon is gewoon een zekerheid, zakt wss nog naar plaats 83, maar dat is ruim voldoende. Blockx zou tegen 8 december rond plaats 97-99 moeten staan, wil hij kans maken. Hij kan deze week nog wel punten winnen, maar volgende week nog eens 100 punten te verdedigen die hem (zonder te spelen) rond plek 113 brengen, en dan zijn het kwalificaties.

Blockx wel eerste ronde atp metz gewonnen en tweede ronde tegen qualifier dus liggen kansen voor minstens kwartfinale op atp tornooi deze week... .

Iga Świątek blijft toch zo teleurstellend ondermaats presteren dit jaar.

Misschien ben ik als fan teveel verwend geweest de laatste jaren dat ik zo negatief ben, maar ik kan me niet ontdoen van de indruk dat ze echt wel beter kan en het nog altijd niet goed zit in het koppetje.

Tweede keer finals dubbel winst voor Mertens :thumb: .
Met dezelfde partner als enkele jaren geleden hé. Dat is echt een topduo. Ze voelen elkaar perfekt aan.

Is voor mij toch een ATG intussen in het dubbelspel, want ik zie haar nog wel enkele GS winnen om eerlijk te zijn.
Ze komt net te kort in het enkelspel. In het dubbel al jaren één van de beste speelsters.

Belgische vrouwen met youngsters Vandromme en Vandewinkel in het enkel en Costoulas in het dubbel (en Kempen in het dubbel al is die iets ouder) toch ook mooi terug richting wereldgroep.

Vandromme klopt daar toch de ervaren Friedsam en Vandewinkel heel vlot top honderd speelster Seidel. Sterk werk.

Laatst bewerkt:
Rinderknech serieus zijn niveau omhoog gehaald tweede deel van de tweede sets en Bergs zelf wat minder secuur op zijn eigen opslag. Maar uiteindelijk doet Zizou het wel gewoon. Knap van de twee Belgen. Davis Cup toch op deze manier iets om naaruit te kijken met deze twee gasten die echt wel boven zichzelf uit kunnen stijgen op zo een teamwedstrijden.

Terug
Bovenaan