Tennis

Altijd een underrated speler gevonden die Pool maar dat eerste matchpunt had ie toch echt wel moeten benutten.

Knap van Fonseca om op zijn 19de een ATP500 te winnen. Niet normaal wat een power die gast.

David voor de derde keer in 10 dagen tegen Comesana in QR2 Parijs en met nieuwe blessure opgegeven. Staat er nog op voor Metz maar onzeker of hij die speelt. Intussen naar plaats 122 gezakt dus geen AO main draw.

Vacherot en Rinderknech de twee neven die onlangs de finale masters 1000 gespeeld hebben tegen elkaar zijn op masters Parijs terug tegen elkaar aan het spelen en tis weer spannend die eerste bevestigd toch wel gewoon na zijn zeer verrassende tornooiwinst enkele weken terug.

Colignon morgen tegen Wawrinka ;)
Ik wist niet dat die laatste nog actief was maar goed ouwe vossen zijn geslepen.

Zizou zoals verwacht kansloos tegen Sinner, wel 8 op 11 breekpunten gered maar zelf geen enkel afgedwongen. Niettemin een leermomentje voor hem.

Colignon morgen tegen Wawrinka ;)
Ik wist niet dat die laatste nog actief was maar goed ouwe vossen zijn geslepen.

Speelt overal met WC's tegenwoordig maar is toch niet te onderschatten. In echt fysieke matchen heeft hij het wel lastig.
Vacherot en Rinderknech de twee neven die onlangs de finale masters 1000 gespeeld hebben tegen elkaar zijn op masters Parijs terug tegen elkaar aan het spelen en tis weer spannend die eerste bevestigd toch wel gewoon na zijn zeer verrassende tornooiwinst enkele weken terug.

Zo zie je maar dat tennis voor een groot stuk een mentaal spelletje is. VV wordt straks 27 maar was tot nog toe grotendeels een meeloper op het Challenger circuit. Het is nu niet dat hij op die paar weken er ineens massa's technische skills heeft bij gekregen. Staat op een wolk te tennissen en heeft veel vertrouwen. Het zit ook allemaal wel wat mee, vindt de lijnen als nooit tevoren.

We zullen zien volgend jaar of het geen Karatsev bis is.

Zo zie je maar dat tennis voor een groot stuk een mentaal spelletje is. VV wordt straks 27 maar was tot nog toe grotendeels een meeloper op het Challenger circuit. Het is nu niet dat hij op die paar weken er ineens massa's technische skills heeft bij gekregen. Staat op een wolk te tennissen en heeft veel vertrouwen. Het zit ook allemaal wel wat mee, vindt de lijnen als nooit tevoren.

We zullen zien volgend jaar of het geen Karatsev bis is.

Is dat niet een voorbeeld dat de verschillen buiten de top-30 (?) heel klein zijn en dat het afhangt van mentale sterkte tot geluk of vorm van de dag?

Is dat niet een voorbeeld dat de verschillen buiten de top-30 (?) heel klein zijn en dat het afhangt van mentale sterkte tot geluk of vorm van de dag?
Deels wel, maar om consistent top 30 te blijven moet je op alle vlakken goed zijn en vooral blijven. Ik twijfel er toch aan of Vacherot dat zal worden.
Je ziet soms spelers open bloeien wanneer ze door goede resultaten weg kunnen van de Challengers en ATP beginnen spelen. Van de Zandschulp is ook zo'n voorbeeld maar die is te wisselvallig. Idem Griekspoor maar die is intrinsiek wel beter dan VdZ.
Zijn er nu twee die ik toevallig volg omdat ik wat mensen uit hun entourage ken maar er zijn zeker nog andere voorbeelden.

Vacherot klopt nu ook gewoon Norrie in straight sets die in zijn vorige match Alcaraz klopte, wat een weken voor de Monegask... .

Speelt overal met WC's tegenwoordig maar is toch niet te onderschatten. In echt fysieke matchen heeft hij het wel lastig.
Wawrinka had zijn dagje niet. Colignon maakte er vrij eenvoudig gehakt van.
Het is altijd wel extra motiverend om tegen zo'n bekende en goeie ex-topspeler te spelen. :tongue:

Colignon vs Blockx in de HF van het challenger toernooi in Bratislava.
Die twee gaan elkaar nog wel meer tegenkomen in de toekomst :)

Blockx is nu ook Goffin voorbij. Die laatste is op de nieuwe ranglijst straks pas 4de Belg. Dat is even wennen.

Shelton zal helaas toch altijd een beetje subtopper blijven vrees ik. Net niet scherp genoeg, net niet genoeg spreiding, backhand net niet genoeg.

Zie hem nochtans heel graag spelen, maar tegen een Sinner/Alcaraz kan hij niet mee.

Colignon vs Blockx in de HF van het challenger toernooi in Bratislava.
Die twee gaan elkaar nog wel meer tegenkomen in de toekomst :)
Heel sterke match van Blockx, om in forehand rally's Collignon te ownen moet je wel goed zijn.
Die DF's moeten er wel uit bij Raph, is toch een constante bij hem. Hij komt er vaak mee weg maar niet altijd.

Blockx staat deze week echt wel heel goed te spelen, en als die on fire is, is dat vlotjes top-100 materiaal. Ik dacht dat hij misschien wel richting die top-100 kan stormen op deze manier, maar hij moet nog 22 en 100 punten verdedigen de volgende twee weken. Hopelijk pakt hij morgen de titel! :)

Dan denk je van ja, Zverev niet slecht bezig in Parijs, ging zowaar zijn punten gaan halen aan het net wat heel on-Zverev is. Komt ie tegen Sinner en krijgt 6-0 6-1 op zijn doos. Wat een speler zeg 😍

Enkel de highlights kunnen zien en en die geven de indruk van een spannende match, wat op basis van de statistieken totaal niet zo was.
Blockx 8 bp's v 0 voor Droguet, total points won 58-43
Ook indrukwekkende serve stats: 85% 1st serve points won en 81% 2nd serve!

David speelt dit seizoen niet meer door knieproblemen, wordt volgende maand 35 en zal volgend jaar bij de meeste ATP tornooien qualies moeten spelen. Geen idee of hij het nog lang zal kunnen opbrengen want opnieuw Challengers spelen zie ik hem eerlijk gezegd niet meer doen.

Na Brussel is Bailly punten gaan sprokkelen in M25's met een titel en finaleplaats. Wel goed om een eerste keer in de top-200 te belanden, nu 195e, én zeker van AO quallies. Hopelijk focust hij zich nu op challengers. Ondanks dat zijn progressie traag lijkt (dank u College Tennis :rolleyes:) dit jaar toch sprongen gemaakt want begin van het jaar had hij nog moeite in M15's en was hij nummer 802.

Terug
Bovenaan