Tennis

Voor Bailly mogen het altijd tornooien in België zijn. Zijn beste zege tegen Altmaier, eerste keer in de tweede ronde van een ATP Tornooi en nu ook weer stapje dichter bij kwalificaties in Melbourne. Knappe zege, blijven gaan, want het zal ff zuur geweest zijn na de tweede set. Hij krabbelt na een moeilijke periode recht, met hier en daar vreemde nederlagen, maar dit is dan wel weer straf.

Twee dagen na elkaar een top100 speler kloppen is inderdaad niet niks. Die Altmaier is geen pannekoek, op de US Open nog Tsitsipas geklopt. Mag best wat meer aandacht voor zijn maar de pers kent hem nog niet echt. Misschien ook wegens minder mediageniek dan fellow Limburger Zizou.

Voor David zit het er al op, die speelt niet zo graag in België precies 😇. Zal zijn punten elders moeten halen maar het seizoen duurt maar een week of 5 meer. Denk enkel Basel en Metz om nog punten te pakken (als hij op de hoofdtabel geraakt).

WC waisted .. again.
Colignon gewonnen van Bergs. Een vrij goed niveau maar Bergs was natuurlijk niet 100% door Shanghai.

Collignon hele match gezien, ja daar zit toch echt wel veel in ze. Zal iets meer type zijn voor snelle (indoor) hardcourt dan gravel bv maar daar staat een kop op en heeft echt wel wapens voor het moderne tennis, zou mij niet verbazen dat dat richting tweede beste belg ooit gaat na Goffin (qua ranking etc in zijn beste dagen).

Moet imo dringend die challengers gaan laten 100 procent een atp speler.

Tweede beste Belg na Goffin? Laat hem eerst eens een paar jaar spelen, en we zullen dan spreken. Als ik mij niet vergis, waren het altijd blessures die hem parten speelden. Dus laat ons eerst zien hoelang dit duurt 👍

Ps: Zizou op De Afspraak gezien, wat een raar mannetje is dat eigenlijk :wtf:

Niks mis met af en toe is een straffe uitspraak he. Ik begrijp na gisteren in ieder geval prima hoe die de Ruuds, De Minaurs, Davidovichen Fokinas etc klopt de laatste weken. Viel echt nul komma nul af te dingen op zijn winst gisteren. Paar dubbele fouten te veel al loste hij dat keer op keer prima op, echt oprecht onder de indruk en zo goed op alle belangrijke punten ook... .

IMO echt wel het beste wat België te bieden heeft op tennisvlak momenteel en op challengers nog wat puntjes gaan rapen is niet meer nodig voor hem, daarvoor is hij te goed geworden.

Allemaal waar & zeer correct. Maar tennis gaat vooral over jaren consistency en dat moet hij nog bewijzen. Filip Dewulf speelde ook ooit halve finale Roland Garros, en dat is dan ook het enige waar hij nog over praat. Hij staat nog mijlenver van een talent als Olivier Rochus bv

Ik ben wel benieuwd naar de halve finales straks :clap:

Feit feit, één of zelfs een paar zwaluws maken de lente niet. In ieder geval veel potentieel en dat lijkt er toch meer en meer uit te komen.

Goffin mag in kwali's Basel tegen Comesana, waar hij in Brussel nog van verloor eerder deze week... .

Ps: Zizou op De Afspraak gezien, wat een raar mannetje is dat eigenlijk :wtf:
Ach. We hebben alvast tennissers met ne sterke mentale kop er op. :tongue: Zizou is af en toe ne rare maar hij weet wel wat hij wil. Hij wil soms wel eens te veel maar beter te veel willen dan te weinig in de topsport.

Colignon is nog beter en mentaal ook dik ok. Hopelijk blijft hij blessurevrij.
En Blockx komt er ook nog aan. En Bailly misschien?

Eigenlijk doet België het best wel goed in het tennis dezer dagen, naar Belgische normen (we zijn maar een klein tennislandje).

In de schaduw van Collignon, nog een Belgische succes deze week. Hanne Vandewinkel won haar eerste WTA125 titel op een dominante wijze. Geen set prijsgegeven en in de finale te sterk voor Cadence Brace met 6-4 6-3. Stijgt zo naar plek 138, haar hoogste ranking.

Zeer knappe week van Vandewinkel idd.

Op zich komt er idd wel wat aan voor België. Collignon, Blockx, Bailly, Vandromme, Vandewinkel, ... .

Goffin mag in kwali's Basel tegen Comesana, waar hij in Brussel nog van verloor eerder deze week... .
En je verzint het niet, deze keer wint David waarna hij in QR2 van Cilic verliest om dan als LL te worden opgevist en in R32 tegen...Cilic wordt uitgeloot. Dus om de logica te respecteren moet David nu winnen... 😆

Mooie finale in Brussel, normaal kijk ik ATP tornooien altijd via Tennis TV maar vandaag bij vrienden op Sporza en man, die Carl Maes slaat met momenten toch ook wat uit zijn botten hoor. Die 'analyse' over het gemist matchpunt van FAA in set 2 TB🫣

Ik volg hem ook soms niet. Blijkbaar moet je naar buiten opslaan op belangrijke momenten want statistisch is dat nu eenmaal zo. Indien iedereen dit zou doen, dan is het verrassend effect totaal weg dus dan opeens is een opslag door het midden beter.

Statistisch zal A altijd wel iets beter zijn dan B, al was het maar 48% vs 52%

Dus om de logica te respecteren moet David nu winnen... 😆
Helaas niet, in set 1 TB 2 setpunten gehad en in tweede set 1 keer gebroken, 7-6 en 7-5
Moest hier een QF verdedigen van vorig jaar dus zal een plaats of 20 verder wegzakken op de ranking.
Hoofdtabel AO is even ver weg nu tenzij hij in Parijs of Metz nog eens verrassend uit de hoek komt (wat zeker kan).

Vorig jaar was de eerste cut off #98 voor de AO, daarna vallen er altijd nog wel wat geblesseerd uit, maar wil Goffin op de hoofdtabel staan, moet hij toch nog een 150-160 tal punten gaan zoeken. Het kan altijd, maar ik zie het momenteel niet gebeuren. En zou hij zich nog kunnen opladen voor de kwalificaties?
Collignon verloor van LL Royer in Basel, volgende week speelt hij de challenger in Bratislava. Hij heeft nog 144 punten te verdedigen, dus ondanks dat hij beter ATP250 tornooien speelt, snap ik wel dat hij nu ff op veilig speelt en punten scoort om zeker te zijn van de AO maindraw.

Terug
Bovenaan