Tennis

Had graag GMP tegen Djoko zien spelen maar de pluimen zijn voor die andere serve bot die nog eens 8cm groter is.

Coppejans eruit tegen Karatsev (die daar ook niet echt op zijn plaats is). Al met al wel goede repetitie voor volgende week. Nu hopen op een wat goede loting voor hem...

Idd, hopen op een goede loting voor Kimmer. Hij reist samen met Vandewinkel af naar Melbourne, die is momenteel eerste alternate voor de kwalificaties.

Blockx-Spizzirri (50-50)
Coppejans-Martineau (70-30)
Onclin-Burruchaga (40-60)
Collignon-Landaluce (30-70)

Zizou met Busta en Comesana al 2 lastige klippen genomen in de Auckland Q
David slechte loting tegen Munar in Adalaide

Collignon mag al naar huis. Niet onverwacht uiteraard, die Landaluce is geen pannenkoek.
Bizar scoreverloop bij Onclin maar hij trekt het uiteindelijk wel binnen!

De twee waar ik het meest van verwacht dit seizoen, Collignon en Blockx, staan na de AO op 0-2. :(
Enkel Coppejans kon vannacht winnen. Moest in de tweede set ff een break rechtzetten om daarna aan te klampen en de tiebreak te winnen. Derde set werd makkelijk: 2-6 7-6(5) 6-1. Tweede ronde tegen Vacherot.

Bij de vrouwen zijn Vandewinkel en Bonaventure al out en Benoit speelt zelden op hardcourt, dus de kans dat zij de eer redt, ligt laag.

Benoit, het hele jaar door speelt ze op gravel, alleen Petange op carpet eind 2024 als laatste tornooi... Geen voorbereidingstornooi gespeeld en als enige de eerste kwalificatieronde overleven. :biglaugh:

Blockx op het slechtst mogelijke moment gebroken, spijtig want zat meer in denk ik. Die Spizzirri is echt niet beter.

Cruz Hewitt blijkbaar zoon van, kreeg een WC en is op zijn 16de alvast niet afgegaan tegen oude rot Basilashvili. Ik ga die eens beginnen volgen.

Wederoptreden van Lord Tomic op zijn home soil was geen lang leven beschoren. Had ook niets anders verwacht tegen Kovalik maar bon. Hij mag weer Challengers en futures gaan spelen.

Van Rijthoven wat kwam die daar doen zeg. Elke GS zijn er wel een paar die hun PR schromelijk misbruiken om wat geld te komen scheppen.

Coppejans en Onclin allebei op één match van hoofdtabel in Australië, zou voor beiden toch een hele leuke start van het seizoen zijn!

Ook Bergs prima begonnen aan dit jaar, Minnen deftige week gehad.

Al bij al best prima, Collignon en Blockx is wat jammer maar die komen er wel allebei (enfin die "zijn" er al tot op zekere hoogte natuurlijk) :) .

Ik zou eerder van Collignon en Blockx zo'n start van het seizoen hebben verwacht, maar des te beter voor Coppejans en Onclin. Onclin toch de meest verrassende na een minder 2024.

We vergeten nog Goffin, die is 2025 zwakjes begonnen, al kan ik me niet echt herinneren dat hij in Australië de pannen van het dak speelt. Zal wel keren zeker?

Vooral Onclin verbaasde me tegen Kovacevic. Die moet in set 3 helemaal zijn ingestort want haalt het nog altijd op points won (100-99). Mackie wordt nu wel een lastige klus. Die is wat teruggevallen (stond vorig jaar nog ATP37) maar blijft een goede speler.

Coppejans sterk geserveerd vooral, geen enkel breekpunt tegen en 91% 1st serve win. Nu tegen Monteiro, kan wel wat maar is een wisselvallige speler. Altijd ander spel ook tegen een leftie.

Sowieso voor beiden is het tornooi al geslaagd denk ik. Al dik 43000€ in de pocket. Daar mag je al veel Challengers voor afschuimen...

We vergeten nog Goffin, die is 2025 zwakjes begonnen, al kan ik me niet echt herinneren dat hij in Australië de pannen van het dak speelt. Zal wel keren zeker?

Ik durf daar niets meer over zeggen :D . Vorig jaar begon hij na een heel slechte reeks ook ineens te winnen. In 2024 vrij vroeg zijn seizoen afgesloten (eind oktober al) en mist wat ritme denk ik. Is een speler die dat nodig heeft dus wel spijtig dan hij er nu 2 keer op rij zo snel uit ging (2 keer kansloos dan nog).

Vooral Onclin verbaasde me tegen Kovacevic. Die moet in set 3 helemaal zijn ingestort want haalt het nog altijd op points won (100-99). Mackie wordt nu wel een lastige klus. Die is wat teruggevallen (stond vorig jaar nog ATP37) maar blijft een goede speler.
Onclin heeft nu 12 (!) matchen op een rij gewonnen. Die zit echt in de winning mood ;)

Onclin doet het zowaar drie pittige matchen gehad maar staat op de hoofdtabel en met de tegenstanders die hij had ook zeker niet gestolen.

Coppejans net niet, hopen op wat geluk en toch nog een Lucky loser plekje.

3 straffe matchen van Onclin, telkens eerste set verloren. Goede mindset!
Ik vrees voor Kimmer om als LL opgevist te worden. Wordt er niet geloot tussen de 4 hoogst geplaatste verliezers?

Bergs eerste ATP halve finale! Bouwt rustig verder, top! 👍🏽

Wordt er niet geloot tussen de 4 hoogst geplaatste verliezers?
Idd. zo is dat

p.29
Lucky Losers are those players who have lost in the final round ofthe Qualifying competition or, if more Lucky Losers are required,those players who have lost in the previous qualifying rounds.Lucky Losers shall be selected based on the rankings used for thedetermination of qualifying seedings as follows:
The order of the four (4) highest ranked players shall be randomlydrawn, thereafter the order shall follow the players' rankings, unlessthere are more than two (2) main draw withdrawals at the time theQualifying competition is finished in which case the size of therandom draw will be the number of withdrawals plus two (2).
The Lucky Loser list will be posted each day at least one (1) hourprior to the sign-in deadline which will be one-half (½) hour beforethe first point is played in the first match. Such list shall not beavailable for sign-in on the preceding day

3 straffe matchen van Onclin, telkens eerste set verloren. Goede mindset!
Ik had het ergens wel verwacht gehoopt dat Onclin er bij ging zijn. Hij blijft op zijn huidige wolk spelen.
Hij komt van ver maar als hij zo blijft spelen dan staat hij weldra weer in de top-200.

Zeer netjes van Onclin! 3 zwaar bevochten wedstrijden. Nu quasi kansloos tegen Opelka.. Alhoewel.. Opelka heeft wel recent moeten opgeven met een blessure in de finale tegen Lehecka.. Je weet nooit wat er gebeurt als Onclin een set weerstand kan geven of zelfs kan afsnoepen.. Kan de rug van Opelka wedstrijden >2h aan?

Bergs en Goffin hebben het beter getroffen.

Bergs is 2025 heel sterk gestart. Zal hem deugd doen. Hopelijk kan hij fris genoeg starten tegen Diaz Acosta met al die wedstrijden in de benen.

GA Bailly is zijn seizoen in alle luwte begonnen... exit tweede ronde in de M15 van Monastir. Na Antwerpen had ik er goede hoop op, maar hij zou M15's moeten winnen en niet verliezen van Donnet, nr. 810. Hopelijk volgende week beter, dan steken we het maar op het missen van matchritme. 😇

Terug
Bovenaan