Tennis

Tsitsipas weer het kind uitgehangen tegen Fergus Murphy.
"you're all against me"
Jongen die serve clock loopt automatisch... :LOL:

Deze versie van Goffin mag voor mijn part nog eventjes verder blijven tennis spelen. :tongue:

Je ziet ook gewoon dat het hem deugd doet en dat hij met plezier op de baan staat.
Niks moet precies maar alles mag. Spelen zonder enige druk maakt hem extra gevaarlijk.

Mooi dat hij op zijn oude dag nog eens heropleeft. Had ik echt niet meer verwacht.

Hij is net weer van trainer veranderd zeker? Niet meer die boezemvriend van hem dacht ik?

Mooi dat hij op zijn oude dag nog eens heropleeft. Had ik echt niet meer verwacht.

Hij is net weer van trainer veranderd zeker? Niet meer die boezemvriend van hem dacht ik?
Ja het was blijkbaar op tussen die twee. Hij wist niet meer hoe hij Goffin terug op niveau kon krijgen waardoor hij beslist heeft een andere trainer te nemen in de hoop op beterschap.

Soms helpt dat omdat iemand die u niet kent bepaalde zaken kan zien of opmerken die iemand waarmee je jaren mee samenwerkt niet (meer) opmerkt hé en wie dan ook eerder een nuchtere kijk heeft op wat er allemaal mis loopt.

Goede wedstijd weer maar te weinig bp's kunnen benutten. David wordt ook wel overpowered op deze courts. Kwam er tegen Zverev nog mee weg door goed te retourneren en vooral goed over te nemen maar bij Fritz lukte het vandaag niet. Maar QF in een ATP1000 is wel heel goed natuurlijk.

Ik had er nochtans wel goede hoop op, want vorige ontmoetingen waren steeds close. Maar idd, een heel goede week! Hij heeft ondertussen wel afgezegd voor Stockholm.

Demanet en GA Bailly krijgen wildcard voor kwalicaties in Antwerpen. Ik zie dat Gilles Arnaud ondertussen weggezakt is naar plaats 869... Hij staat zelfs achter zijn broer die slechts 1 tornooi speelde (en won) en 808e staat. Geerts rechtstreeks in de draw voor de kwalificaties die heel mager bezet is.

Ik had er nochtans wel goede hoop op, want vorige ontmoetingen waren steeds close. Maar idd, een heel goede week! Hij heeft ondertussen wel afgezegd voor Stockholm.
Ja Goffin speelt gewoon niet deze week. Niet in Antwerpen maar blijkbaar dus ook niet langer in Stockholm. Een weekje (of 2) rustpauze aldus.
Bergs, Collignon en Blockx spelen deze week normaal gezien wel (in Antwerpen)

Bergs, Collignon en Blockx spelen deze week normaal gezien wel (in Antwerpen)
Alle drie staan ze op de hoofdtabel en ze vermijden in de eerste ronde een reekshoofd. Bergs heeft er zin in, want hij wil het weekend halen! Aan ambitie geen gebrek want top-10 is een doel aan het worden...
Vandaag spelen Geerts, Demanet en Bailly kwalificaties. Een 0/3 is logisch, maar misschien kan Geerts nog wel winnen van Guinard.

Onclin speelt vandaag finale in M25 van Sintra en Coppejans is punten aan het sprokkelen en wil 15 punten scoren in Monastir.

Onclin was idd. sterk teruggevallen, finale verloren wel. Coppejans zelfs niet gezien dat hij een M15 speelde, is wel de snelste manier voor hem om weer iet of wat een deftige ranking te krijgen.

Tomic intussen voor het eerst in 6 jaar nog eens een (Challenger) finale in Fairfield, ik zie hem nu wel niet winnen tegen Tien maar met de Lord weet je nooit.
In zijn QF wou hij bij 5-1 achterstand in set 2 zo rap mogelijk aan set 3 beginnen en sloeg binnen de minuut 4 DF's :LOL:. Blijft een apart figuur maar met momenten nog steeds geniale slagen.

Gisteren wat uit het oog verloren, maar ik trok toch grote ogen bij de uitslag van Bailly en Demanet in Antwerpen. Ineens wint Bailly van Herbert. :crazy: Na dit seizoen verwachtte ik een harde nederlaag. Wel content voor hem en hopelijk geeft het Bailly een boost in het koppeke. Voor Demanet had ik dezelfde verwachtingen, maar die maakte het Seyboth Wild bijna 3u heel lastig. Hij moet de match van z'n leven hebben gespeeld. Iemand naar Antwerpen geweest?

Ik weet niet of je zelf tennist? Ik kan je hoe dan ook meegeven dat tennis soms een raar spelletje is..

Ik ben zelf een B speler geweest en kon dus bijgevolg redelijk goed op een balletje slagen.

Ik ben ervan overtuigd dat Demanet en Bailly extra energie kregen wegens:
  • WC
  • Niets te verliezen en dus vrij spelen
  • Thuis spelen (wellicht voor vrienden en familie)
Op 1 wedstrijd kan het verschil tussen spelers met meer dan 400 plaatsen op de atp ranking soms minimaal zijn.

Voeg daar nog eens wat onderschatting en mss wat minder motivatie van de hoger gerangschikte speler aan toe en het kan plots spannend worden..

Ik heb in het verleden ook wedstrijden gewonnen van veel betere spelers, omdat het op mijn club was, er publiek voor mij aanwezig was.. Zo'n dingen kunnen helpen. Ik zou het veel moeilijker hebben op een tornooi ergens op mijn eentje in pakweg Roemenië of om het realistischer te houden ergens in Poperinge ofzo..

Die Seyboth Wild is nu eenvoudig aan het winnen van Lajal.. Wil dat dan zeggen dat Demanet eenvoudig Lajal zal verslaan? Uiteraard niet :)

Ik denk dat Bailly hier heeft meegelezen de voorbije maanden hoe we zijn resultaten zaten af te zeiken en nu de puntjes op de i zet. :LOL:
Speelt altijd wel beter tegen goede spelers, zelf het spel maken tegen technisch beperkte(re) grinders ligt hem minder goed maar helaas zijn die ruim in de meerderheid op het itf-circuit.
Altmaier is normaal te sterk maar zet voorbije weken heel wisselvallige resultaten neer.

Ik ging normaal woensdag maar heb interclub padel en zaterdag ook. Misschien do of vr.

Ik denk dat Bailly hier heeft meegelezen de voorbije maanden hoe we zijn resultaten zaten af te zeiken en nu de puntjes op de i zet. :LOL:
Dat is zoals Djoko. Hij speelt alleen maar beter hoe meer colablikjes hij tegen zijne kop te verduren krijgt.

Van Assche is echt nog maar een schim van vorig jaar.
Is in Challengers aan het strugglen om een paar rondes te overleven, nu nog eens ATP en direct kansloos er uit.

Had van Collignon nu toch iets meer tegenstand verwacht tbh, 12 DF's in 7 service games djeezes zeg dat grenst bijna aan het belachelijke.

Had van Collignon nu toch iets meer tegenstand verwacht tbh, 12 DF's in 7 service games djeezes zeg dat grenst bijna aan het belachelijke.
Je speelt dan een keertje voor eigen publiek en .. :S

Anderzijds .. Bergs laat toch weer zien dat hij een goeie subtopper is geworden die goed mee kan in de top-100.
Op papier had hij een tegenstander van rond zijn niveau maar hij wint wel (voor eigen publiek)

Je speelt dan een keertje voor eigen publiek en .. :S

Anderzijds .. Bergs laat toch weer zien dat hij een goeie subtopper is geworden die goed mee kan in de top-100.
Op papier had hij een tegenstander van rond zijn niveau maar hij wint wel (voor eigen publiek)
Ik ben gaan kijken. Diaz Acosta is duidelijk een gravelspeler. Traject van de FH is te hoog en viel niet diep en heavy genoeg, waardoor Bergs continu de bal kon aanvallen door in te stappen en zo druk te zetten.

Ik was wel onder de indruk van Zizou zijn BH. Op een bepaald moment gaat die daar zwaar versnellen.. een streep.. Zizou is gewoon heel solide. Goede serve en FH, stabiele BH. Beweegt goed en zoekt het net ook vaak op met succes. Zijn positie op de ranking is correct zo rond plaats 60.

Rinderknech was heel solide. Ik dacht altijd dat die maar teerde op zijn serve.. Maar blijkt ook over een heel sterke FH te beschikken. Blockx had zeker kansen en de score komt imo iets te zwaar over. Die jongen komt er wel.

Interessante podcast vanop de European Open. Vooral een inkijk gekregen wat er misliep met GA Bailly, hij voelt dat hij op de terugweg is én verzekerde gelukkig nooit meer College Tennis te gaan spelen :D

Terug
Bovenaan