Tennis

Logica zegt dat Collignon dit gewoon vlotjes gaat winnen en dat het niet echt een match gaat worden.
Hij heeft er in de eerste set nog een match van willen maken, maar daarna vlotjes de titel gepakt. 25 punten en eerste keer in de top-200 waarschijnlijk. :) Het kan dit jaar alleen nog maar beteren voor hem.

Trouwens, altijd wel ferm om zien hoeveel volk er daar op het Centre Court zit voor een W35 en M25. :)

Zou idd. net binnen top 200 moeten komen met 302 punten
Wel een gigantisch verschil set 1 vs. set 2...
Begin was te slordig met veel ue's, gelukkig wel service op niveau, daarna klasseverschil wel duidelijk.
Heel spijtig dat BNP heeft afgehaakt als Rising Star sponsor, toen waren er 7 à 8 tornooien elke zomer.
Daar hebben gasten als Coppejans, De Loore, Geerts, Cagnina,... zich gelanceerd. Altijd veel publieke belangstelling ook.
Het leeft zeker wel, daar zit het probleem niet, helaas ontbreken de centen...

Bonaventure speelt blijkbaar qualies op de USO. Was die niet gestopt omdat ze tennis haat?

Edit: heeft sinds januari 1 matchke gespeeld, 3 weken terug 1-6 0-6 gedaan op een ITF.
Toch wansmakelijk die PR voor gratis geld te kunnen oprapen wanneer je eigenlijk al gestopt bent.

Bonaventure speelt blijkbaar qualies op de USO. Was die niet gestopt omdat ze tennis haat?
Neen ze overwoog te stoppen maar ze is daar later op terug gekomen.
Dat was een impulsieve reactie en inderdaad een wat idiote uitspraak (dat ze tennis haat).

Echter begin dit jaar heeft ze dan een knieblessure opgelopen (maanden out) vandaar dat ze dit jaar amper gespeeld heeft.

Update linkje (even opgezocht)
Na burn-out ook fysieke tegenslag

Bonaventure was gewoon ff tennismoe midden 2023 en had zich goed voorbereid op de Aus Open van '24, helaas met gekende zware knieblessure. Ze wou al veel eerder haar comeback maken dit jaar, maar de knie bleef op training slecht aanvoelen en dan is er nog eens een kleine operatie aan te pas gekomen. Traint al lange tijd om terug in vorm te geraken en speelde W100 in Gran Canaria zonder succes. Daarna met succes nog matchen gespeeld in de Bundesliga. Gebruikt dus die PR met haar volste recht!!!
Coppejans staat er ook met zijn PR, zonder 1 match te spelen.

Belgen mogen alleszins niet klagen met hun loting, De Loore in QR2 tegen een WC en daarna wacht mogelijks coming boy Fonseca in QR3.
Coppejans lastig in te schatten na 7 maanden afwezigheid maar in principe niet kansloos tegen tegen de jongere broer van Hugo Dellien, een 100% gravel speler die pas op zijn 24ste de top 1000 binnen kwam. In Davis Cup tegen Bolivië heeft Bemelmans daar nog tegen gespeeld.
Had het sowieso veel slechter kunnen treffen qua tegenstander.

Nu ja als jij en ik getest worden is de kans volgens mij erg groot dat wij gepakt zijn. Dope zit in veel voeding en middeltjes en cero cero cero = ...

Maar als topsporter heb je toch een bepaalde verantwoordelijkheid tov alles wat je lichaam binnenkomt.
Allé dat is mijn mening.

Zizou goed op dreef in Winston Salem, Michelsen wordt nu wel een heel harde noot om te kraken.
Ook aangenaam verrast door David, Munar, achtereenvolgens Darderi en Rinderknech eruit gespeeld, zijn we niet meer gewoon van hem op een ATP event.
Toch een gemiste kans van Joris tegen die Spizzirri, nobele onbekende voor mij. 51% first serve is gewoon veel te weinig omdat net dat normaal zijn sterkste punt is. Hij kan samen met Coppejans het vliegtuig naar huis nemen....

En intussen blijft Bailly maar op de dool, verliest in ronde 1 van de Lambermont 15K tegen een zekere Noah Schlagenhauf, geen ITF enkelklassement en 1371 in dubbels...

Roddick slaat nog altijd vlotjes serves van 200+
Die gast is eigenlijk veel te vroeg gestopt.
En Sabatini, 54j my good lord..., geef die 15j. jonger en iedereen gelooft het

Sinds Goffin gebroken heeft met Gigounon, gaat het precies alleen maar beter... Hijikata eenvoudig verslagen en nu tegen Sonego. Hij wordt ook opnieuw beste Belg.
Die Spizzirri klopte nu ook Fonseca in Q3, had er ook nog nooit van gehoord, maar speelde vooral Amerikaanse M25 tot voor kort.

Ik hoop echt dat David kan winnen van grunter Sonego, vind ik echt een van de meest irritante gasten op de Tour.

Spizzirri heeft het volledige ITF junior circuit aan zich laten voorbij gaan en komt recht uit het College tennis, daarmee dus dat we hem niet kenden.
Als hoogst geklasseerde in het College circuit (ITA) heb je blijkbaar recht op een paar wildcards voor Amerikaanse challengers en ook de US Open qualies. Tot nog toe brak hij weinig potten met zijn wc's maar nu dus wel, zij het met 2 nipte overwinningen.
Van wat ik er van heb gezien ben ik niet echt mega onder de indruk. Het is een typische hc hard hitter. We hebben al meer Amerikanen gezien uit het College circuit die uit het niets komen en dan even snel weer verdwijnen.

Krijgt van mij voorlopig nog voordeel van de twijfel maar zou best kunnen dat het op een andere ondergrond en buiten de VS heel wat minder is.

3 op 3 voorlopig met Minnen, Mertens en Goffin naar ronde 2. Sterke zege van Goffin tegen 22e reekshoofd Tabilo. Hij kwam meteen 0-3 achter maar kwam terug om de eerste set in een tiebreak te pakken. Daarna de betere speler. :) 7-6 6-1 7-5 en nu tegen Coric of Mannarino.

Wekelijks eerste ronde verlies: Bailly. 1-6 6-3 6-2 tegen speler buiten top-1000. :(

Knap van David, Tabilo is nu wel een gravelspeler dus die seeding was mss. wel wat misleidend. Volgende tegenstander zal wss. Mannarino worden, oude krijger maar een ambetanterik om tegen te spelen met zijn leftie serve en rare slagen.
Tsitsipas en FAA zijn al naar huis en Sinner is precies ook aan het vechten met zichzelf (zie het wel goedkomen nog).
Die Spizzirri dus zoals verwacht er direct uit in straight sets.
En nog meer goed nieuws, ook van Ostapenko zijn we al af. :giggle:

Tabilo won dit jaar al tornooien op hard en gras, dus meer dan alleen een gravelspeler. Tweede ronde wordt idd rondje van de 'oudjes', Goffin won 5 van de 8 ontmoetingen maar de laatste twee matchen waren wel voor Mannarino.

Laatst bewerkt:
Bergs weer een marathon ervan gemaakt vannacht, hopelijk recupereert hij goed voor zijn tweede ronde. Voor de rest weinig verrassingen de eerste ronde bij de mannen. Mss Tsitsipas, al wist je op voorhand dat Kokkinakis lastig ging zijn.
Bij de vrouwen is de fluke finale van 3 jaar terug ook al naar huis. Raducanu en Fernandez hebben sindsdien toch echt amper nog iets gepresteerd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan