Tennis

Blockx blijkbaar nog niet klaar om te spelen in Karlsruhe volgende week, zijn eerst volgende tornooi is de challenger in Amersfoort van 15 juli.

In Brussel toch 1 Belg van de 13 in de kwartfinale geraakt. Martin Van der Meerschen klopte Legout, nr 708, die eerder Colson makkelijk wist te kloppen. Van der Meerschen speelt nu tegen Houkes, benieuwd of hij meer games kan winnen dan Bailly. :oi22:

Bergs-Cazaux R1
Van verloren op de US Open vorig jaar, maar ondertussen toch een andere Bergs op de court, dus 50-50.

Van Uytvanck tegen Starodubtseva, een qualifier.
Mertens is sinds lang geen reekshoofd en speelt tegen Hibino. Minnen lootte wildcard Watson.

Op zich allemaal haalbaar.

Kom kom kom.
Ik ben gewoon kritisch.
Over Bergs ook altijd kritisch geweest maar die is er nu wel aan het doorgeraken.

Ik heb even Goffin zijn seizoen onder de loep genomen, + het vorige seizoen.

Vorig seizoen 34 matchen gewonnen, 23 verloren.
Het merendeel van de gewonnen matchen is in qualifying draws.
De gemiddelde ranking van zijn gewonnen matchen is amper 223,8!
Slechts 3 overwinningen tegen top 100 spelers. Ranking 69, 96 en 87.

De gemiddelde ranking van zijn verloren matchen: 109,5.
Deze wordt dan nog naar beneden gehaald door een paar nederlagen tegen top 10 en top 20 spelers op grote tornooien in het begin van het seizoen. Er zaten ook howlers tussen tegen ranking 162, 188, 222, 165, 186, 319, 226, 291 en 143.

Kijken we naar dit seizoen dan is het exact hetzelfde verhaal, vooral veel overwinningen in qualifying.
29 matchen gewonnen, 18 verloren. 2 top 100 overwinningen tegen nr 81 en 66. Die 66 is een vertekend resultaat dan nog want dat was tegen Mpetschi Perricard die met een fluke een week eerder plots een ATP 250 won en zo de top 100 binnen kwam.
Bij de verloren matchen nederlagen zoals: 191, 156, 136, 141, 157, 150.

Gemiddelde ranking gewonnen spelers: 169,3. Halen we hier de 3 laagst gerangschikte spelers uit dan daalt deze naar 150.3.
Gemiddelde ranking verloren spelers: 90,61. Halen we hier de 3 hoogst gerangschikte spelers uit daalt deze ranking naar 106,4!!

Hoera, hij heeft net het wereldtornooi van Ilkley gewonnen!
De best gerangschikte speler in dat tornooi was nummer 125. Dus het is eigenlijk maar logisch dat hij hier wint?

Dat hij in qualifying in een best of 5 verliest van een jonge gast met geen ATP tour ervaring en al helemaal niet op gras, ja dat is een blamage.

t Is eerst nog Galan blijkbaar tegen Griekspoor ipv PCB

Dus Murray is de enige hoop maar volgens mij gaat die wel 'zijn' Wimbledon willen spelen, desnoods met elvendertig inspuitingen

Jammer voor Bergs. Hij is blijven knokken. Hij stond snel 2 sets in het krijt. Dan set 3 en 4 gewonnen in de tiebreak.
In de super tiebreak in set vijf 0-6 achter nadien weer liggen knokken maar dan finaal die super tiebreak verloren met 8-10.

Hij had het wel verdiend maar het verschil was extreem klein tussen die twee vanaf set 3.

Niet gezien en kan helaas ook niet herbekijken want de slams zitten niet in het Tennis TV abo.
Aan het scoreverloop en de stats te zien lagen er toch verschillende kansen en Cazaux was nu ook niet zo'n heel lastige loting maar goed ja, het lag heel dicht bij elkaar.

Murray is er weer een ego-show van aan het maken. In om het even welk ander tornooi zou hij dat niet moeten proberen en is imho ook een gebrek aan respect voor de tegenstander (Machac), organisatie en ook de last-minute vervanger (David?) maar daar trekt de grote Andy-show zich natuurlijk geen hol van aan.

Murray is er weer een ego-show van aan het maken. In om het even welk ander tornooi zou hij dat niet moeten proberen en is imho ook een gebrek aan respect voor de tegenstander (Machac), organisatie en ook de last-minute vervanger (David?) maar daar trekt de grote Andy-show zich natuurlijk geen hol van aan.
Murray heeft finaal afgezegd dus Goffin speelt vandaag om 18u.
Maar inderdaad dit was niet fair van hem om er zolang mee te wachten.

Niet gezien en kan helaas ook niet herbekijken want de slams zitten niet in het Tennis TV abo.
Aan het scoreverloop en de stats te zien lagen er toch verschillende kansen en Cazaux was nu ook niet zo'n heel lastige loting maar goed ja, het lag heel dicht bij elkaar.
Bergs had blijkbaar last van een lichte rugblessure die hem hinder bezorgde. Hij was niet 100% fit al riep hij dat niet in als excuus. Het was alvast lekker spannend.

De vader van Bergs maakte exact dezelfde analyse als jij trouwens :)

Laatst bewerkt:
Who is the GOAT? Djokovic Federer of Nadal? :oi22:

GRfZJSWX0AAAoDl

Rublev voor de verandering zich nog eens tot bloedens toe gemept, kerel heeft hulp nodig (en/of een schorsing) man man.

Goffin goed begonnen voorlopig blijkbaar zowaar!

Bon, mag ik het woord blamage nog boven halen voor ik hier verketterd wordt?

2-0 voor in sets, 5-0 voor in de 5e set, 5-4 30-0 voor in de 5e set.
En verliezen.
Tja...

Ja, het is wat het is, ik mis een beetje het vuur en de intensiteit van vroeger. Op GS niveau is dat echt wel onontbeerlijk, dat blijkt nu nog eens.
Ook zijn reactie doet me de wenkbrauwen fronsen.
Hoe kun je nu al vermoeid zijn in set 4 als je pas halfweg set 2 start?
Zou goed kunnen dat hij met zijn kleine in zijn hoofd zit en er niet 100% meer bij is (naar ik via-via vernam was dat geen makkelijk traject).
Maar goed ja in feite lag hij er al uit en was die lucky loser een geschenk.

“Tennis is soms een harde sport”​

“Het was zwaar, dat verlies van die derde set”, vertelde een aangeslagen Goffin aan Tennis Belgium. “Ik begon wat gespannen en vermoeid te raken. Ik voelde dat het me aan het ontsnappen was. Hij is bovendien een speler die weinig weggeeft. Ik heb bovendien niet goed geserveerd. In het begin van de vijfde set ben ik wat agressiever gaan spelen en ging het plots snel. Daarna is hij toch nog niet gekraakt. Telkens ik de intensiteit wat liet zakken, begon hij er weer in te geloven. Ik voelde dat hij in de rally niet meer miste, daarom ben ik in het begin van de supertiebreak voor iets te veel gegaan en heb ik wat foutjes gemaakt. Het is spijtig, maar zo is tennis nu eenmaal, een harde sport soms.”
Voor Goffin volgen nu normaal de toernooien van Newport, Atlanta en Washingon. “Ik ben ingeschreven, maar ik ga nog verder overleggen met mijn team en zien hoe ik me voel”, besloot Goffin.

Het was wel de Goffin van in zijn topdagen, voorsprong weggeven. Ik snap niet hoe je als ervaren 33 jarige ex-top-10, toch nog 5-0 kan weggeven op gras. In zijn kopje was hij nooit een uitblinker. Spijtig.

De 25-jarige Zizou Bergs (ATP-82) is de enige Belg die zal aantreden in het enkelspel, zowel bij de mannen als bij de vrouwen.

Bij de vrouwen gaat die los voor de titel meedoen! :D

Bailly probeerde zijn beste college tennis te tonen in een Nederlandse M15... tweede ronde exit tegen een onbekende Marokkaan met een beste ranking van 915 en momenteel nummer 1132.
Collignon aan de slag in Marburg en na twee vlotte zeges kwartfinale tegen Milev. Ook Gadamauri haalt er kwartfinale.

Bailly probeerde zijn beste college tennis te tonen in een Nederlandse M15... tweede ronde exit tegen een onbekende Marokkaan met een beste ranking van 915 en momenteel nummer 1132.
Collignon aan de slag in Marburg en na twee vlotte zeges kwartfinale tegen Milev. Ook Gadamauri haalt er kwartfinale.
We hebben het de voorbij maanden idd. al herhaaldelijk aangehaald, het is triestig gesteld met Bailly zijn evolutie. De verkeerde keuzes van zijn entourage stapelen zich op. Idem met zijn broer trouwens. Zo zonde dit!

Als je dan ziet waar gasten als Fonseca en Landaluce (die gisteren vlotjes Geerts klopte) al staan. En dan zwijgen we nog over Dodig, Prizmic en vooral Mensik die al top 100 is intussen. Allemaal gasten die Bailly in zijn junior-jaren versloeg.

De Loore moet ook dringend weer punten beginnen pakken. De voorbije weken was het vaak net niet maar daar koop je niets voor natuurlijk. Later deze maand vervallen zijn 75 punten van Zug '23 en als er niets of weinig in de plaats komt duikelt hij enkele tientallen plaatsen lager en komen de US Open qualies in gevaar.

Ziet er naar uit dat op korte termijn het meeste stijgingspotentieel bij Blockx en Collignon ligt.

Ja echt jammer wat Bailly betreft, maar ik stel me wel vaker de vraag waarom het in België heel vaak misgaat na de Junioren? Zowel bij de mannen als vrouwen. Zijn toch al een aantal spelers geweest die top waren in de Juniors maar nergens op de pro tour. Was jij ook al eens niet kritisch door vaak foute aanpak?

Blockx en Collignon lijken idd meeste kans te hebben momenteel. Onclin had in het voorjaar van '23 echt goede resultaten, maar sindsdien zelden uitschieters en zakt ook bijna uit de top-300.

Terug
Bovenaan