Tennis

Weinig Belgen actief deze week.
Onclin en Geerts hoofdtabel in Meerbusch, Colson staat daar in 2de QR en Coppejans in Banja Luka.

Bailly speelt volgende week de ITF25 in Koksijde, nog eens een kans om hem live aan het werk te zien.

4 van de 11 naar de tweede Q ronde in Eupen, veel namen die je vaker tegenkomt, maar op Internationaal niveau (voorlopig) weinig potten breken. Op de hoofdtabel slechts 1 Belg rechtstreeks geplaatst, Beaupain, de 4 anderen zijn wildcards, waaronder Pierre Yves Bailly.

Jammer, veel respect voor haar vechtlust :niceone: . Moet niet makkelijk zijn als geboren Oekraïnse momenteel... .

Paar losse bedenkingen...
-Evans wint Washington en gaat er nu direct uit tegen wc Diallo in Toronto. Steeds meer van die gasten van 2m08 en meer trouwens op de tour. Ik word er niet bepaald vrolijk van eerlijk gezegd. Vroeger had je Dr. Ivo en Isner en dat was het zowat.
-Felix AA en Schwartzman geraken dit jaar ook niet echt in een goede flow
-Je bent ervoor of niet maar de vechtlust van Murray is toch ook iet speciaal. Voor de centen hoeft die het al lang niet meer te doen.
-Verdasco zou misschien eens kunnen overwegen om de handdoek te gooien. Haalt geen resultaten meer en kan NOG slechter tegen zijn verlies dan vroeger...Van Lopez weten we waarom die zo lang heeft moeten tennissen :D maar Verdasco is normaal toch al lang binnen.
-Tomic speelt Dellien kansloos naar huis in Santo Domingo, ok komt terug uit blessure maar was toch een top-100 speler en is zeker niet slecht. Even goed verliest de Lord morgen 6-2 6-1 in 35 minuten tegen een nobody (zoals vorige week)

-Tomic speelt Dellien kansloos naar huis in Santo Domingo, ok komt terug uit blessure maar was toch een top-100 speler en is zeker niet slecht. Even goed verliest de Lord morgen 6-2 6-1 in 35 minuten tegen een nobody (zoals vorige week)
Deze week heeft hij er blijkbaar iets meer zin in, gisteren weer gewonnen en nu in QF 1st seed Coria tegen wie hij het wel zal kunnen schudden.
Maar de Lord virtueel op ATP293 nu, komende van 813 een jaar geleden, mooie sprong niettemin.

Dat is ook nieuw voor mij, net touch telt dus niet wanneer het voorbij de singles post is.
Ik had in 1ste instantie dezelfde reactie als Raonic ('wtf, the net is the net' :D )

Paar losse bedenkingen...
-Felix AA en Schwartzman geraken dit jaar ook niet echt in een goede flow
Van Felix AA had ik na zijn sterk najaar ook meer verwacht! Moet nog heel veel punten verdedigen... zie je ook aan zijn race ranking, 52e :oink:
Dat is ook nieuw voor mij, net touch telt dus niet wanneer het voorbij de singles post is.
Ik had in 1ste instantie dezelfde reactie als Raonic ('wtf, the net is the net' :D )

Had het ook gezien, maar kende die regel ook niet. Is in het verleden toch ook al verkeerd toegepast dan!

Ik zag dat G.A. Bailly en Blockx de finale van de Summer Cup hebben gewonnen van Frankrijk. :clap: Bailly won in de voorrondes en finale week al zijn matchen, Blockx moest één keer het onderspit delven.

Coppejans nam vandaag dankbaar het cadeautje van Gombos in ontvangst. Gombos mocht serveren bij 5-3 voor de 1e set maar gaf op.
Gombos die vorige ronde nog Paire eruit knikkerde.

Gouden kans voor Kimmer om nog eens een finale te spelen, speelt in de halve finale tegen een qualifier, wel een piepjonge gast die een héél goed tornooi aan het spelen is.

Finale betekent dat hij terug de 2e hoogst gerangshickte Belg wordt, tornooiwinst zou zelfs mogelijks (een zeer lage) seeding kunnen worden voor de US open qualies.

Kimmer-humor 1:03:05 'sorry man, you would have killed me anyway again'

Stond echt wel barslecht te spelen, zal morgen sowieso beter moeten idd.

Is voor zover ik kan zien hamstringblessure bij Gombos, je ziet het zo gebeuren

Laatst bewerkt:
As we speak wint Lord Tomic hier zowaar set 1 tegen Coria, wat gaan we nu krijgen....

die Argentijn krijgt het gewoon gigantisch op zijn heupen van zijn rare ballen :D

Laatst bewerkt:
Ik zag dat G.A. Bailly en Blockx de finale van de Summer Cup hebben gewonnen van Frankrijk. :clap: Bailly won in de voorrondes en finale week al zijn matchen, Blockx moest één keer het onderspit delven.
Nog geen draw voor Koksijde maar op basis van de acceptance list zou GA Bailly op de main draw staan en zijn broer qualies.
Wie daar ook opstaat is ene Thiemo de Bakker, ATP40 op zijn 21ste in 2010, intussen 34 jaar en voor zover ik kan zien tussen 2019 en 2023 geen enkel tornooi gespeeld.
Ook Blockx moet normaal hoofdtabel zijn en ik hoop dat ze die Alessio Basile een WC geven., deze week in Eupen als wc 1st seed uitgeschakeld
Voor de rest niet echt een indrukwekkende draw, er is veel keuze natuurlijk deze week.
Ben nog weg tot donderdag dus ik hoop dat er tegen dan nog wat Belgen over zijn...
Misschien kan Colson nog eens een run doen.

De Bakker blijkbaar 2 zware polsoperaties achter de rug en gesukkeld met een hernia maar sinds eind 2022 weer aan het tennissen. Ik had hem paar weken terug ook op een draw in Jakarta zien staan, maar toen eigenlijk niet bij stil gestaan dat hij al lange tijd niet meer gespeeld had.

Colson en Gadamauri zijn de laatste weken vrij goed in vorm, zouden hier minstens kwartfinale moeten kunnen halen. Hopelijk hebben Blockx en vooral Bailly wat vertrouwen getankt in die Summer Cup en kunnen ze verrassen.

Kimmer-humor 1:03:05 'sorry man, you would have killed me anyway again'

Stond echt wel barslecht te spelen, zal morgen sowieso beter moeten idd.

Is voor zover ik kan zien hamstringblessure bij Gombos, je ziet het zo gebeuren
Kimmer inderdaad hoerechance gehad door die jammerlijke blessure van Gombos.
Maar hij mag ook wel eens chance hebben. :tongue:

Gombos natuurlijk verre van een krabber. Staat volgens mij een pak te laag gerangschikt. Maar het zou idd typisch Kimmer zijn om nu tegen nr 400 van de wereld 2-6 2-6 te verliezen :p

Hij heeft er vorig jaar op dit tornooi nipt van gewonnen in de beslissende tiebreak, dus simpel wordt het niet ;) Hij begint er over half uurtje aan.

Terug
Bovenaan