Tennis

Joris vergeet uit te serveren op 5-4 en verliest TB, zonde toch.
t Is nochtans de moment om een keer ver te geraken want door de vele tornooien op ATP en Challenger niveau deze week is de bezetting overal nogal matig.

t Is nog goed afgelopen maar had al een uur gedoucht moeten zijn. Morgen Matteo Gigante, 1 van de talrijke jonge Italaanse talenten, 21j. en ATP209. Niet onmogelijk maar ook geen koekebrood.

Bergs nu tegen de jonge en sterk serverende Fin Virtanen. Ik volg die al een paar jaar met zijn trickshot filmpjes op Youtube en vroeg me al langer af waarom die niet veel hoger stond. Lang in ITF-circuit blijven plakken, vorig jaar dan gestopt met de speelvogel uithangen en gelijk naar ATP132.

Heel spannend, maar Bergs heeft die 2de set net naar zich toe kunnen trekken. Zag er even heel slecht uit. 3de set was duidelijk voor Bergs. Mooie overwinning! Nu.. opnieuw.. Rodionov.. Die 2 moeten elkaars spel vanbuiten kennen ondertussen.

Tseng duidelijk een paar maatjes te klein voor Goffin. Goffin zijn backhand is toch smullen met momenten. Hij kreeg vandaag natuurlijk ook alle ruimte om uit te halen.
Daarnaast is die Tseng echt een leuke rally speler. De ideale sparring partner. Ik merkte ook op dat Goffin dat best aangenaam vond. Een echte trainingsmatch, maar dan voor echt.

Morgen tegen qualifier Napolitano. Italiaanser kan het bijna niet klinken. 1m96 groot, dus ik verwacht een serve kanon. Maar verder geen idee wie dat is.

In 2014 al eens tegen Napolitano gespeeld op gravel, en slechts 3 games verloren. Sindsdien nooit binnen de top-300 geraakt, dus mag in principe geen probleem zijn. Topreekshoofd zijn met naam heeft wel zijn voordelen, elke match al gespeeld om 21u. :)

Bergs een pakske slaag gehad. Hij kreeg 5 breakkansen en hij benut er geen enkele. Rodionov krijgt er 3 en hij pakt er 2.
Dat was dus het verschil. Je moet je kansen grijpen en dat deed hij niet.

In 2014 al eens tegen Napolitano gespeeld op gravel, en slechts 3 games verloren. Sindsdien nooit binnen de top-300 geraakt, dus mag in principe geen probleem zijn. Topreekshoofd zijn met naam heeft wel zijn voordelen, elke match al gespeeld om 21u. :)
Goffin nu toch weer op 2 overwinningen van de top-100. Daar hoort hij ook gewoon thuis als hij op dreef is zoals de laatste weken.

Mooie overwinning van De Loore, kan nu een galamatch spelen tegen Fognini. T'is niet meer de Fognini van weleer, maar toch geef ik em weinig kans.

Gille en Vliegen spelen finale van ATP500 Hamburg, ook mooi. Goed op weg om de ATP finals te halen, staan nu 6e op 600 punten voorsprong van nummers 8. Bij winst in de finale stijgen ze naar plek 5.

Wakker worden David... 6-1 op zijn doos in set 1.

Met Fognini weet je idd nooit. Misschien gaat hij in 'God mode' maar even goed heeft hij er totaal geen zin in.
Da's 1 van de spelers waar ik consequent nooit een eurocent op inzet, zelfs al heeft hij een op het eerste zicht easy loting.

Joris heeft wel allemaal zware 3-setters achter de rug.
Op vorige tornooien ging het de vierde match dan meestal mis.
Maar goed hij heeft sowieso niets te verliezen.

Weet niet wat er in de eerste set is gebeurd, maar daarna volledig onder controle: 1-6 6-1 6-2. Brengt hem op plek 100. Morgen tegen Sachko in de 1/2 finale.

Knappe zege ook van Fils in Hamburg. Zomaar ff een bagel uitgedeeld aan Ruud! 6-0 6-4 :)

Niet echt iets misgelopen in set 1 maar die Napolitano hanteert het Gulbis/Sabalenka/... gameplan zijnde op elke bal keihard meppen en hopen dat die binnen valt. In set 1 viel alles binnen, daarna niet meer :D
David heeft een entry ranking van 111 voor de US Open (cut-off was 17 juli) en is daarmee de 14de alternate m.a.w. dat wordt heel nipt voor de hoofdtabel.

Ruud imho te wisselvallig om een consistente top-3 speler te zijn/worden. Al is die Fils wel goed natuurlijk maar ik vind hem veel streken hebben voor een 19-jarige (akkoord, het is een Fransman, maar dan nog...)

Niet echt iets misgelopen in set 1 maar die Napolitano hanteert het Gulbis/Sabalenka/... gameplan zijnde op elke bal keihard meppen en hopen dat die binnen valt. In set 1 viel alles binnen, daarna niet meer :D
David heeft een entry ranking van 111 voor de US Open (cut-off was 17 juli) en is daarmee de 14de alternate m.a.w. dat wordt heel nipt voor de hoofdtabel.

Ruud imho te wisselvallig om een consistente top-3 speler te zijn/worden. Al is die Fils wel goed natuurlijk maar ik vind hem veel streken hebben voor een 19-jarige (akkoord, het is een Fransman, maar dan nog...)
Ik zie Goffin gewoon weer een wildcard krijgen net zoals op Wimbledon moest hij uit de boot vallen. Als hij op niveau is, is hij altijd wel een meerwaarde. Maar goed, liever rechtstreeks op de hoofdtabel dan (alweer) via een uitnodiging.

Wickmayer in Polen halve finale tegen Swiatek, zal haar deugd doen voor dat soort matchen doe je het toch.

Wickmayer in Polen halve finale tegen Swiatek, zal haar deugd doen voor dat soort matchen doe je het toch.
Inderdaad. Ik acht haar kansen miniem in (eerste set heeft ze alvast kansloos verloren).
Maar voor zo'n matchen speel je wel tennis.

Ze staat ondertussen toch terug in de top-100. Dat ging al bij al toch vlotjes om daar terug in te geraken.
Tegen Jan en Poppemieke won ze erg veel matchen. (laatste verloren match tegen een speelster buiten de top-100 was alweer 25 mei)

Dat was eigenlijk ook gewoon onder haar 'echte' (top)niveau he.

Wicky 1-6 2-5 achter en 3 matchpunten tegen gehad, maar ze toont vechtlust en stoomt dan plots doodleuk door naar 5-5. That is the spirit! :tongue:
1-6 5-5 aldus. Ze spelen morgen verder ..

Laatst bewerkt:
Ik denk dat die zonder veel moeite terug richting top 40 geraakt met hier en daar uitschieters. Speelt morgen nog de finale in het dubbel en schuift daar al richting de top 50 terwijl ze dat er gewoon puur voor de fun bij pakt. Misschien iets voor Mertens om te dubbelen op de OS als ze hier ook blijft door stijgen.

Goffin weer wat te laat wakker zoals hij wel eens vaker doet. Maar los daarvan, heel erg volwassen partij van Sachko. Goede speler. Hij ging volop zijn kans en Goffin speelde net onder zijn gemiddelde niveau. Kan gebeuren.

Goffin weer wat te laat wakker zoals hij wel eens vaker doet. Maar los daarvan, heel erg volwassen partij van Sachko. Goede speler. Hij ging volop zijn kans en Goffin speelde net onder zijn gemiddelde niveau. Kan gebeuren.

Sorry maar als je de top 100 ambieert (en eigenlijk eerder top 50) dan moet je deze match gewoon 2-0 winnen.

Die Sachko is 26 jaar en zijn hoogste ranking ooit is 187, dus geen toptalent.

Kan gebeuren? Imho niet.
Deze zwak bezette challenger moet hij gewoon opkuisen zonder setverlies maar zelfs dat kan hij niet meer.

Zet hem tegen Bergs of zelfs Coppejans en hij moet krabben en wie weet verliest hij zelfs. Met zijn ranking had hij top seed geweest om qualy te spelen van ATP500 Washington (denk zelfs dat hij meteen op de MD kon) maar in plaats daarvan speelt hij volgende week challenger San Marino.

Dat zegt genoeg over zijn mindset en ambitie.

Sorry maar als je de top 100 ambieert (en eigenlijk eerder top 50) dan moet je deze match gewoon 2-0 winnen.

Die Sachko is 26 jaar en zijn hoogste ranking ooit is 187, dus geen toptalent.

Kan gebeuren? Imho niet.
Deze zwak bezette challenger moet hij gewoon opkuisen zonder setverlies maar zelfs dat kan hij niet meer.

Zet hem tegen Bergs of zelfs Coppejans en hij moet krabben en wie weet verliest hij zelfs. Met zijn ranking had hij top seed geweest om qualy te spelen van ATP500 Washington (denk zelfs dat hij meteen op de MD kon) maar in plaats daarvan speelt hij volgende week challenger San Marino.

Dat zegt genoeg over zijn mindset en ambitie.
Op zich kan ik je comment wel smaken, aangezien ik meestal ook zo scherp durf reageren.

Waarom ben ik deze keer wat milder?
  • Door de halve finale hier in Verona te halen, staat hij virtueel net terug in de top 100
  • Sachka is inderdaad geen toptalent. Maar die speelde gisteren wss één van de beste wedstrijden uit zijn leven. Vergeet niet dat het niveauverschil tussen iemand die 200 staat en iemand die 100 (ex top 10) staat op 1 wedstrijd nihil kan zijn. Laat ze 10 keer tegen elkaar spelen en Goffin wint 8 keer.
  • Akkoord dat hij op papier die Challenger met 2 vingers in de neus moet winnen.
  • Op 1 wedstrijd kan hij zeker verliezen tegen Bergs, Coppejans, De Loore, Onclin of Collignon. Op 10 wedstrijden zal Goffin er 8 winnen.
  • Waarom Challenger San Marino?
    • In Europa
    • Meteen hoofdtabel
    • Grote kans om enkele wedstrijden te winnen, minstens tot kwart/halve finale geraken en dus opschuiven naar plaats 90
    • Qualy ATP 500 Washington? -> travel, jetlag, qualy spelen tegen spelers waar je in de 1ste wedstrijd zomaar kan verliezen. Resultaat: heeft je tijd en geld gekost en je hebt geen ATP punten erbij, terwijl dat momenteel broodnodig is.
    • Het siert David dus dat hij zich niet te groot voelt voor challengers op dit moment. Hij sprokkelt wat punten en vertrouwen om dan richting het einde van het seizoen terug steviger in de top 100 te staan en geen qualy nodig heeft voor de australian open.
Ik weet niet of je zelf tennist of getennist hebt en wat tornooien hebt gespeeld in ons landje?
Ik heb ook wel eens verloren van spelers die op papier slechter waren en op het terrein geen niveau etaleerde waar ik onder de indruk van was. Maar ik maakte meer fouten dan normaal, focus was niet top en speelde gewoon onder mijn gemiddelde niveau. De tegenstander zei achteraf dat hij alles goed raakte. --> Kan gebeuren.
Op een heel seizoen waren mijn resultaten beter en ging mijn ranking stijgen. De tegenstander geraakte niet zover in tornooien en bleef op het einde van het seizoen steken op zijn ranking. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet kon winnen van een hoger gerangschikte speler op 1 wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Ik had nu ook wel een vlotte zege verwacht van Goffin, hij heeft de kwaliteiten voor top-80 momenteel, maar het is wel duidelijk dat hij ondanks zijn enorme ervaring ook gewoon van challenger spelers kan verliezen met de speler die hij ondertussen is.
Wat Washington betreft, hij had daar nipt op de hoofdtabel kunnen staan, maar 6 weken geleden was dat helemaal anders en zou hij niet eens een reekshoofd zijn geweest in Q. Komt daar nog bij dat in de volgende tornooien in Toronto en Cincinnati hij niet eens in de Q draw zou geraken, dan is de keuze heel snel gemaakt om hier challengers te blijven spelen.

Het heeft hem ooit al wel geholpen challengers spelen maar als je dan een set verliest tegen Napolitano en dan nu er in straight sets uitgaat in de halve finale tegen iemand die effectief normaal gezien nooit de top honderd gaat zien, mja... . Had in de finale tegen Kopriva gekomen, dan denk ik wel dat je kan stellen dat Goffin dit tornooi had moeten pakken wil hij consequent terug die top honderd in.

De Loore gaat hem pakken, sterke week inderdaad :thumb: .

Terug
Bovenaan