Tennis

En meteen al wat ingeklopt en opgewarmd op niveau. Op zo'n manier 2x spelen op 1 dag is absoluut geen probleem en zal De Loore zelfs goed vinden.

Fognini had er totaal geen zin in en zat al met zijn hoofd in San Marino (of God weet waar maar alleszins niet on court...). 9 (negen) punten gewonnen in set 2 en zijn statistieken gewoon een lachertje. Goed voor Joris natuurlijk na al zijn miserie. Top 100 gaat het niet meer worden maar zou goed zijn als hij dit niveau nog wat kan aanhouden en later eventueel nog wat dubbelen.
Rinderkech is een servebot (in vochtig weer 20 aces tegen Rodionov ga er maar eens aan staan...) maar zoals hier terecht opgemerkt Joris niets te verliezen

De Loore 4-6 in de derde set verloren, Rinderknech die hier een challenger vulturet. Blijf er bij dat top 100 spelers niks te zoeken hebben op een challenger tornooi. Limiet zou een ranking van 90 moeten zijn van een challenger van de laagste categorie. Onlangs speelde Gasquet zelfs een challenger laagste categorie.

De grens ligt nu op ATP50 maar er zijn verschillende uitzonderingen. Je kan als top 50 speler een wild-card aanvragen en de ATP moet die vooraf goedkeuren. Max. 2 per jaar voor een Challenger 125 en 1 per jaar voor een Challenger 100. Voor een Challenger 175 zijn er geen beperkingen. Daar mag zelfs Djokovic zich zonder problemen voor inschrijven.
Als ik kijk naar de entry list van de challengers de komende weken dan staan daar verschillende 50-100 spelers op maar nog geen top 50 gezien (protected rankings tellen niet).

Ik snap dat het vervelend kan zijn voor de lagere rankings maar het is een moeilijk evenwicht.
Anderzijds zie je dan die draws in Astana en Salinas vorige week, die waren een lachertje. In Astana was je met ranking 433 nog reekshoofd... Zo heb je er nog soms in Zuid-Amerika en in mindere mate ook Azië.

Wicky blijft heersen. Nu net 2e reekshoofd in Praag eruit gemept. Stond 1-6 1-3 achter, maar vanaf dan gunde ze Zhu nog maar 3 spelletjes in totaal.
Hier liggen weer kansen, want er blijven nog amper 3 reekshoofden over van de 8. 1,2, 3, 7 en 9 liggen er al uit. (9 verving 5e rh)

Coppejans, Goffin en Onclin ook gewonnen.

Goffin krijgt nu een herkansing tegen... Sachko :)
Coppejans komt uit tegen Roncin, wat een haalbare kaart zou moeten zijn.
Onclin knappe winst tegen Choinski (ATP148) en nu tegen Rodriguez Taverna, wat ook doenbaar zou moeten zijn.

Die Choinski op gras wat zien spelen en verbaasd me dat die top 150 staat, vond daar nu niks indrukwekkends aan eigenlijk, deftige opslag, misschien dat nog. Nu bon blijft een knappe winst daar niet van ;) .

Dat Goffin maar snel weer wat stijgt, voor hij een WC steelt voor Antwerpen van Bergs/Coppejans/De Loore, want die 3 verdienen het dit jaar wel gewoon. En dan een qualifying WC voor Onclin, Geerts en Bailly.

Noem het een afwijking maar ik blijf de avonturen van Lord Tomic van nabij opvolgen. Schommelt rond plaats 300 en speelt ITF25 en Challengers in Noord- en Zuid-Amerika waar hij af en toen eens een tweede of zowaar zelfs derde ronde haalt. Kan bijna niet anders dat hij er financieel aan toe steekt want er is ook altijd een hele entourage present. Ik vraag me af hoeveel van zijn 'millions' er nog over blijven.

Op het vlak van 'distance covered vs. points won' moet dat toch één van de meest efficiënte spelers op de tour zijn. Die kerel loopt bijna niet maar heeft wel een uitstekend positiespel. Backhands zijn 90% defensief en slice en zijn (a)typische forehand zal iedereen wel kennen. En met 1m95 is zijn serve nog altijd een wapen op hard court.

Deze week aan het werk in Lexington voor de liefhebbers ;)

Fognini gisteren efkes laten zien dat hij het nog als ALS hij er zin in heeft: 6-0 en 6-1 tegen Collarini. Blijft niettemin een mooie scalp voor De Loore.

Volgens Dewulf heeft Bergs in Zug weer een polsblessure opgelopen die hem voor lange tijd uit roulatie zou houden… Geen goed nieuws na enkele betere weken. 🙁

Ik vind het ook opmerkelijk dat Tomic op dit niveau nog zoveel kan winnen met dat spel.
Het is puur op ervaring, positiespel, punt opbouwen vanaf de baseline en af en toe uithalen met zijn FH.
Opslag is ook goed.
Maar hij gebruikt zijn lichaam niet degelijk, weigert te lopen of enige intensiteit in zijn spel te leggen.

Hij speelt nu op een manier dat geen enkele coach zou aanleren aan een tennisser.

Je kan het een schande vinden voor de sport, jammer vinden dat hij er niet alles uithaalt of juist knap vinden dat hij op deze manier geregeld wedstrijden winnend kan afronden van spelers die veel meer intensiteit aan de dag leggen.

En deze keer wint Goffin wel van Sachko. 3 sets nodig gehad. Onnodig die 1ste set nog weggegeven. Daarna orde op zaken. Hij komt nu uit tegen.. Fatic.. Het lijkt wel exact de loting zoals vorige week in Verona.
Hij staat virtueel op plaats 95.

En dan een qualifying WC voor Onclin, Geerts en Bailly.
Waarom voor Geerts? Omdat hij belg is? Toch niet vanwege zijn potentieel, prestaties of ranking..
Geef een 3de WC maar aan iemand anders; Blockx, Collignon (indien niet geblesseerd), Colson,... Of eens voor de grap aan een Cuypers (heeft nog geen wedstrijd verloren op EH1 niveau dit jaar en speelde bv. 2x Rojas naar huis). :p

Waarom voor Geerts? Omdat hij belg is? Toch niet vanwege zijn potentieel, prestaties of ranking..
Geef een 3de WC maar aan iemand anders; Blockx, Collignon (indien niet geblesseerd), Colson,... Of eens voor de grap aan een Cuypers (heeft nog geen wedstrijd verloren op EH1 niveau dit jaar en speelde bv. 2x Rojas naar huis). :p
Hmm, paar weken terug stond Geerts nog rond plek 210. Nu gedropt naar 289. Ja dan houdt het op :p

Coppejans opnieuw in straight sets verloren van die Rincon. Had er paar weken geleden al van verloren in straight sets. Zwart beest aan het worden?

Coppejans opnieuw in straight sets verloren van die Rincon. Had er paar weken geleden al van verloren in straight sets. Zwart beest aan het worden?
Ofwel is die Rincon gewoon een goede speler? Heeft 3 ITF finales gehaald, waarvan 2 gewonnen zie ik en zet vlot de stap naar de challengers. Ook dit jaar in 3 sets van De Loore en Colson gewonnen.

Coppejans is natuurlijk ook geen wereldspeler en kan zomaar 2x verliezen van een spaans talentje.

Onclin vlot gewonnen van Rodriguez Taverna. Wedstrijd binnen moeten afwerken. Regent daar al een hele tijd in Duitsland.
Als de logica gevolgd wordt, dan komt hij wellicht uit tegen Benoit Paire. Die wedstrijd zou ik absoluut willen zien, maar het viel me op dat de wedstrijden niet gefilmd werden indoor.

Goffin 2-6 3-6 tegen een 28 jarige nobody met ranking 220.
Man man man. Retire already.
Hij won onlangs nog vlotjes van exact dezelfde speler. Goffin is gewoon erg wisselvallig. Morgen kan hij van de nummer 5 winnen om de dag erna te verliezen tegen de nummer 300.

Terug
Bovenaan