Tennis

En we hebben definitief een nieuw idool na Federer :love: . Mentaal zo fucking sterk. Die volley in t laatste spel... .

Dik verdiend. Niks cadeau gekregen van Djoko, dit was echt zijn eigen verdienste.
Sjiek gedaan! :clap:

Jammer van die krampen op RG maar 2de keer goeie keer.

Zizou (ATP 175) heeft nu toch weer een paar goeie overwinningen achter de rug, waardoor hij snel terug richting top-150 gaat. Dat is toch zo'n beetje zijn plaats op de wereldranglijst.

Zijn beste zege sinds Antwerpen 2020 toen hij Ramos-Vinolas (toen 45e) klopte en het Khachanov (17e) lastig maakte. Volgende ronde Huesler of Rodionov... tijd dat hij zijn eerste QF haalt op ATP niveau! ;)

Met wat vertraging...alleen maar superlatieven voor Carlito uiteraard, verbaast me in se ook niets want ik volg hem al sinds zijn 15de, alleen niet gedacht dat het allemaal zoooo snel zou gaan... Toch zie ik ook Djoko nog slams winnen...

Slechte dag voor de Ymer-broertjes, Mikael 18 maanden geschorst en Elias verliest in de 1ste ronde van Leo Borg die zowaar zijn eerste ATP-overwinning behaalt.

Mooie dag voor de Belgen in Amersfoort, 3 op 4 in R1, alleen Colson redt het net niet..

18 maanden is wel heftig voor missen van whereabouts, Brooksby ook al, er zit nog een speler op 2 gemiste en Rune heeft er ook al eentje gemist, gewoon omdat hij de deurbel vanop zijn balkon niet had gehoord... Flipkens had er dit jaar trouwens ook al 2 gemist (en ook een reden waarom ze op Wimbledon gestopt is). Zuur, zeker als je recht in je schoenen staat.

Goeie Geerts die het tweede reekshoofd klopt, nu tegen De Loore. :) Jammer van Colson, is niet slecht bezig de laatste weken.
GA Bailly ook nog eens gewonnen (M15 Uslar), was al ff geleden. Broer Pierre Yves speelt er in de eerste ronde tegen een qualifier.

Dat is zuur he pas op, zeker mee akkoord een Ymer die vlot top honderd stond, en dus nog quasi zeker was van een paar slams en wat hoofdtabels atp zelfs al zou hij weinig winnen. Maar je wéét toch dat dat de regels zijn zeker... . Dat je er dan ééntje wat nonchalanter mist, ja dat kan ik begrijpen, een tweede vind ik al veel moeilijker te begrijpen. Maar een derde? Nee, daar is mijn verstand te klein voor. Pro of contra die regel (pro, ik zelf).

Zeker ook pro de regel hoor, maar voor een reizende tennisser met elke week veranderingen van schema, snap ik wel dat het eens mis kan gaan. Als ik het goed begrijp gaat het over mogelijkheid tot controle élke dag tussen 1 welbepaald uur. Ik snap dat dat stress meebrengt zoals Rune aankaart.

Zijn beste zege sinds Antwerpen 2020 toen hij Ramos-Vinolas (toen 45e) klopte en het Khachanov (17e) lastig maakte. Volgende ronde Huesler of Rodionov... tijd dat hij zijn eerste QF haalt op ATP niveau! ;)
Bloed, zweet en tranen heeft het hem gekost. Maar het is Zizou gelukt. 7-6 4-6 7-6 :tongue:

Het heeft veel moeite gekost maar Bergs naar de kwartfinale in Gstaad. Rodionov dwong hem tot TB in de derde set. Lichtpuntje van zijn jaar voorlopig.

Mooie overwinning idd. ze kennen elkaar intussen wel, 3 keer tegen elkaar in 2 maanden, Surbiton, Ilkley en nu Gstaad. Loopt lekker op ook voor de Zizou qua punten en prize money in zo'n ATP tgov. de Challengers. Je loting moet ook wat meezitten natuurlijk. Nu Stricker of Kecmanovic.

Geerts verslaat De Loore na marathonpartij, Joris constant aan het mopperen wat totaal niet van zijn gewoonte is
Straks dubbelen ze nog samen...

Zeker ook pro de regel hoor, maar voor een reizende tennisser met elke week veranderingen van schema, snap ik wel dat het eens mis kan gaan. Als ik het goed begrijp gaat het over mogelijkheid tot controle élke dag tussen 1 welbepaald uur. Ik snap dat dat stress meebrengt zoals Rune aankaart.

Anderzijds kun je ook redeneren, als het maar 1 uur per dag is, waarom ga je net dan op je balkon gaan staan als er op dat moment niemand anders is in de kamer die de bel kan horen.

Maar die straffen zijn er effectief wel wat over, zeker indien je ze afzet tegen een totale carrièreduur op ATP-niveau, je wordt haast even erg gestraft als een matchfixer en dat enkel op basis van vermoedens en niet op bewijs.

Ik zou voorstander zijn van getrapte sancties, bijvoorbeeld na 2 keer missen al 3 maand voorwaardelijk opleggen, dan gaan ze er minder hun voeten aan vegen en meer oppassen. Pas na 3 keer binnen 12 maanden effectief gaan straffen (6 maand effectief en vorige overtredingen telkens na 12 maanden laten wegvallen). Maar goed ja, wie ben ik :p

Toch weer 2 zeer slechte verliezen van Gille/Vliegen en Coppejans.

Gille/Vliegen als 2e reekshoofd 1e ronde eruit tegen een enkelspeler en een middenmoot dubbelspeler.

Coppejans 2e ronde eruit als 4e reekshoofd in de challenger van Tampere. Moest 1e ronde nog 3 sets spelen tegen een speler 360e op de ranglijst en 2e ronde in straight sets eruit tegen nummer 276. Laat weer een kans liggen om ver te raken in een zwak bezettr challenger, halve finale hier was de absolute minimum.

En zeggen dat zowel Gille/Vliegen als Coppejans normaal gezien vertrouwen zouden getankt moeten hebben...

Wat een triest figuur die Toth :laugh: Dat ze die mark wegveegt vind ik al triestig, maar dat ze daarna nog eens herhaaldelijk gaat juichen nadat Zhang opgeeft is echt wel disgusting. Zegt veel over haar als persoon.

Ze heeft zich ondertussen wel geëxcuseerd, maar dat is ook enkel en alleen omdat ze doorheeft dat de hele tenniswereld nu tegen haar is. Eerder zei ze namelijk nog dat ze alle ophef niet snapte.

Ik lees dat hij een 4-1 (dubbele break) heeft laten schieten in de derde set! :wallbash: Dat is wel heeeeel jammer. Maar is het beste wat hij dit seizoen al laten zien heeft, meer van dat Zizou!

Zizou jongen hoe kun je dat weggeven, da's wel zonde, timing van de dubbele fouten kon niet slechter. Zulke matchen moet je kunnen closen op ATP niveau.
Positieve is dat hij het niveau op zich dus wel aankan, nu dus nog consistentie, de nagel waar we al 100 keer op geklopt hebben...

Geerts en Onclin kansloos eruit.
Voorlopig lijkt het 200 niveau wel een plafond.

Terug
Bovenaan