Tennis

Wel een tweede slam gepakt nu Mertens, ook mooi uiteraard... . Toch zou ik haar liever voornamelijk zien enkelen.
 
Heel nice idd om op deze manier voorlopig te stoppen. Blijkbaar ook nummer 1... al is het onduidelijk want ook bij die dubbelranking staan vraagtekens.
 
Wat een eikels in dat publiek zeg. Das dus echt opzettelijk iemand het verlies inschreeuwen. En dan Tsitsipas zijn vader die constant zit te coachen. Je zou voor minder lastig worden.
 
Vroeger had je dat toch niet zo erg in Melbourne, maar dit jaar me ook al enorm zitten ergeren aan het publiek.
Anyway, hier ook Medvedev supporter zondag... voor een keer.
 
Djoko had gehoopt dat Tsitsipas de finale zou spelen denk ik. Die laatste is erg wisselvallig, terwijl Medvedev een héél constant niveau haalt.
Het is soms saai maar hij maakt altijd bijzonder weinig fouten en speelt zéér solide.
En Medvedev zijn speelstijl ligt Djoko NIET zo goed. Die eerste won trouwens 3 van de laatste 4 partijen onderling.

De beste Djoko zal wel winnen van Medvedev maar hij zal top moeten zijn. Als er één iemand is die kans heeft om hem te kloppen dan is het Medvedev wel. En daar hoop ik stiekem op. Djoko mag wel eens op zijn doos krijgen in ZIJN Australië.
 
Dat zou heel mooi zijn! Medvedev die daar zondag met de trofee staat. Hij speelt idd heel solide en het lijkt vaak zo gemakkelijk te gaan. Had vandaag wel ff een dipje in de derde set, maar dankzij stevige services uit de problemen gebleven. Wist niet dat hij Djokovic zo vaak al wist te kloppen... dat geeft ons moed. :biglaugh:
 
Hoe komt het eigenlijk dat de punten van Melbourne nu niet verwerkt worden in de ranking? Het was toch zo in deze 'frozen ranking' dat wanneer je het tornooi speelde, je die punten moest verdedigen? Als ik de live ranking bekijk, gaan er bij geen enkele speler punten af? Er komen er alleen maar bij... terwijl vorig jaar de AusOpen toch nog normaal kon doorgaan??
 
Hoe komt het eigenlijk dat de punten van Melbourne nu niet verwerkt worden in de ranking? Het was toch zo in deze 'frozen ranking' dat wanneer je het tornooi speelde, je die punten moest verdedigen? Als ik de live ranking bekijk, gaan er bij geen enkele speler punten af? Er komen er alleen maar bij... terwijl vorig jaar de AusOpen toch nog normaal kon doorgaan??
T/m 15 maart is het nog 24 month ranking, is verlengd geweest
 
The FedEx ATP Rankings were adjusted in early summer from the traditional 12-month ranking to a Best of 22-month ranking with the goal of preserving the principles of merit, fairness and mobility despite the disruption caused by COVID-19. (The FedEx ATP Rankings were frozen from 16 March, just days after the Tour was suspended, until 24 August.)

In October, due to ongoing COVID-19 concerns, ATP announced that it would move to a Best of 24-month ranking, extending the current ranking approach through and including the week of 1 March 2021. All events continue to be non-mandatory through this period.

In January, based on a revised calendar, the ATP Board approved a two-week extension of the ‘best of’ ranking system through the week of 15 March, 2021.
 
Verdient voor Osaka wel, momenteel gewoon de sterkste die er rondloopt bij de vrouwen imo.
 
Zoals ik het begrijp is het in die 'Best of 24' zo dat wanneer er in die 2 jaar 2 keer hetzelfde tornooi in voorkomt (vb. AO '20 en '21) dat dan enkel het beste resultaat telt. Ik denk niet dat ze vanaf 15 maart in één keer weer naar 12 maanden zullen gaan maar geleidelijk afbouwen. Maar helemaal zeker ben ik niet want alles verandert regelmatig...
 
Handig voor Kenin dus... 2000 punten van de AO 2020, terwijl ze die dit jaar kon verdedigen, blijven bij haar beste 16 resultaten staan. Ik snap dat je de rankings nu berekent over 24 maanden, maar als je hetzelfde tornooi kan spelen, moeten die punten komen vervallen vind ik. Rankings zijn op deze manier helemaal scheef getrokken. Ach ja, nu begrijp ik waarom niemand punten verliest, dat was het punt, merci! :wink:
 
Toch fantastisch hoe iemand met een buikspierblessure zo goed kan spelen. Hiermee gaat djoko zeker veel fans bijkrijgen, de heldhaftigheid spat ervan af /s

Of ge zijt ne fucking idioot die excuses zoekt als het eens 2 seconden niet u richting uitgaat en probeert van u tegenstanders uit balans te brengen.

Ik hoop dat hij zijn buikspieren in 20 verschillende richtingen scheurt bij het heffen van de trofee :unsure: zou het hem van harte gunnen
 
Medvedev zou vandaag niet tegen Osaka gewonnen hebben denk ik, vermoedelijk zelfs niet van Goffin :unsure: .

Nee jammer seg, Medvedev echt niet goed, Djoko bwa cva maar toch.
 
Terug
Bovenaan