Tennis

Zverev die het op de belangrijke momenten laat afweten. 4e set 0-3 voor en 3 breakballen voor een 0-4. Laat het uiteraard liggen en geeft uiteraard meteen zijn service opnieuw weg. Laat nog wat breakballen liggen door oftewel te pushen of gewoon geservebot door Djoko.
Hoe Djoko vandaag serveerde dat kan absoluut niet met een blessure.
 
Wat een afschuwelijk mens is die Djokovic toch. Heeft trouwens een service percentage van boven de 80% in de 3e set, die is duidelijk geblesseerd ja...
Als tennisspeler één van de beste allertijden -dat kan niemand ontkennen- maar inderdaad de mens erachter is eveneens "de grootste oetlul" allertijden.
 
Ik ben ook allesbehalve een fan van Djokovic en ik irriteer me ook aan zijn vervelende maniertjes, daarom dat ik eigenlijk bewust niet naar zijn partijen kijk behalve als het tegen Nadal is (en vroeger Wawrinka).
 
Gerard dan toch eens die grand slam zege gehaald, mooi voor hem :) .

Mertens ook finale dubbel met Sabalenka al weet ik effectief niet of dit het beste is op lange termijn, had zowel Sabalenka als Mertens nog verder verwacht in het enkel.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Goh, Muchova mept nu ook Barty eruit, dat is gewoon een goede speelster. Dat dik uurtje per keer dat ze in dubbel speelt gaat echt niet uitmaken. Het maakt uit wanneer je bijna wekelijks een tornooi speelt zowel enkel als dubbel zoals haar eerste jaar met Schuurs, toen speelde ze vaak elk klein toernooi enkel en dubbel en moest ze soms 6 matchen spelen op 3 dagen.

Sabalenka stootte op Williams, wat ook geen schande is.

Soit, Nadal is Shitstipas aan het afmaken, mooi zo. Medvedev zal andere koek zijn, die staat enorm sterk te spelen. Ik gun het Nadal zo hard om eindelijk zijn 2e AO te winnen, elk jaar is de kans kleiner maar hij verdient het. Djokovic ook de luckiest player alive zoals altijd, zijn draw is echt om mee te lachen. Semi geblesseerde Raonic in 1/8e, chokende Zverev met ingetapete buikspieren in QF, qualifier in SF. :laugh: ongezien dit
 
Djokovic ook de luckiest player alive zoals altijd, zijn draw is echt om mee te lachen. Semi geblesseerde Raonic in 1/8e, chokende Zverev met ingetapete buikspieren in QF, qualifier in SF. :laugh: ongezien dit
Straks Karatsev die Djoko eruit mept. Ik zie het niet gebeuren, maar stiekem hoop ik daarop. Hij speelt het toernooi van zijn leven dus veel te verliezen heeft ie niet.
 
We hebben trouwens weer een GS winnaar. Joachim Gérard was de beste bij de minder validen. (y)

Soit, Nadal is Shitstipas aan het afmaken, mooi zo.
Neen echt. Shitstipas vecht zowaar terug en pakt zowel set 3 als set 4.

Update: Je hebt iets te vroeg gesproken. Shitstipas heeft de match helemaal doen kantelen.
EXIT Nadal na een zware 5 setter. :cry:
 
Laatst bewerkt:
Wauw Tsitsipas, sterk!

Geluk dat ik die match heb opgenomen.

Edit: Zijn die kinderachtige namen nu echt nodig bij sommige pffff ... .
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Straf om tegen Nadal een 0-2 goed te maken... in het interview achteraf blijkbaar ook nog maar de 3e keer dat dit gebeurt.
 
Miljaar eh, met een gerust hart gaan werken bij een 2-0 voor Nadal en zie ik net dat hij verloren heeft :(

En ja, Shitsipas. Is een ongelofelijke snowflake met een rotmentaliteit, kan die net als Djokovic niet uitstaan. Oh well, Karatsev of Medvedev dan maar om het tornooi te redden :Sad:
 
Kan perfect begrijpen dat je die niet kan uitstaan (ale begrijpen minder maar accepteren en respecteren wel) maar k had gehoopt dat we hier het niveau van fakerer en shitsipas en ... konden buitenhouden, helaas :( .
 
Om het terug even over Goffin te hebben. Mij lijkt het alsof die na het omslaan van zijn enkel tijdens Rolland Garros 2017 nooit meer zijn oude niveau gehaald heeft buiten die ene zeer sterke prestatie in de Masters.
Neen, dat is eigenlijk niet correct.

2017 was heel goed tot aan die blessure, kwam na het grasseizoen terug en was weer dik in orde in de tweede helft van het jaar met die ATP Finals als toetje.
2018 begon ook redelijk, al moet ge hier met Goffin na zo een seizoen al meteen rekening houden met regression to the mean en die typische zever met de hitte gelijk tegen Benneteau, maar werd gefnuikt door de bal in het oog in Rotterdam. Na wat langgerekt gesukkel daarmee toch een degelijk gravelseizoen gedraaid en dan wat weer klassiek gekabbel van Goffin met toch een paar mooie tornooien, helaas blessure in de laatste weken van het jaar.
2019 was met die wissel van coach en die gekende twee duels met Krajinovic van wie Johansson kwam, dat was een zure periode dacht ik. Uit het niets dan toch een mooie zomer op gras en hardcourt gedraaid, en vanaf daar toch vooral verliezen opgetekend tegen de grotere namen, dat is het lot van een speler als Goffin nu eenmaal.
2020 begon zoals 2019 geëindigd was en toen was er uiteraard de lockdown waarna het niet meer goed is gekomen. Met vriendje/leeftijdsgenoot Gigounon zal dat ook niet snel beteren in 2021, vrees ik, zoals hier al gezegd is. Bizarre beslissing.

2017 was de uitschieter, zowel voor als na die blessure op Roland Garros dus aan die blessure zal het op zich niet gelegen hebben. Maar die zomer van 2019 was zeker zo goed hoor. Dat seizoen waren er ook een paar nieuwe namen bij de top en Djokovic die terug was, anders had die toen mogelijks ook de ATP Finals kunnen halen, daar zat het in 2017 wel mee ondanks zijn beste puntentotaal toen. Zulke dingen kleuren toch altijd de perceptie van uw seizoen achteraf.


Mertens ook finale dubbel met Sabalenka al weet ik effectief niet of dit het beste is op lange termijn, had zowel Sabalenka als Mertens nog verder verwacht in het enkel.
Ze stoppen na de Australian Open. Of ja, ervoor al, ze speelden eigenlijk enkel nu nog samen omdat Mertens niet tijdig een andere partner had gevonden. Dus ik neem ook ineens aan dat Mertens wel gewoon voort blijft dubbelen (op de Slams) in tegenstelling tot Sabalenka.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Ze stoppen na de Australian Open. Of ja, ervoor al, ze speelden eigenlijk enkel nu nog samen omdat Mertens niet tijdig een andere partner had gevonden. Dus ik neem ook ineens aan dat Mertens wel gewoon voort blijft dubbelen (op de Slams) in tegenstelling tot Sabalenka.
Denk ik ook. Daarmee dat Mertens in dat voorbereidingstornooi in Melbourne met Klepac speelde, vond ik al een vreemde keuze. Hopelijk probeert Mertens toch ook het dubbel te beperken. Eens een jaar focussen op het enkel en zien wat dat geeft.
 
Nu ja in een ander tijdperk was er een zekere Martina Navratilova. Die won op hetzelfde GS toch ook meermaals zowel het enkel als het dubbelspel en bleef dat combineren tot in de eeuwigheid.

Maar inderdaad, een jaartje zich concentreren op het enkelspel zou niet slecht zijn. Mertens is en zal nooit van het niveau Navratilova zijn ;)
Plus dat was een ander tijdperk.
 
Heb de match niet gezien maar als je 2 sets ophaalt tegen Nadal moet je toch al straf spelen imho. Heeft toch mentaal grote stappen gezet. Eurosport zal wel herhalen vanavond hoop ik.
 
tiens Cagnina speelt ook nog eens, met een protected ranking dan nog in Zuid-Afrika. 1ste ronde eruit weliswaar.
 
Heb de match niet gezien maar als je 2 sets ophaalt tegen Nadal moet je toch al straf spelen imho. Heeft toch mentaal grote stappen gezet. Eurosport zal wel herhalen vanavond hoop ik.
Speelde na de tweede set agressiever en maakte weinig fouten meer... Nadal moest hij vaker en vaker in de langere rally's afleggen. ES herhaalt zeker nog genoeg :D
tiens Cagnina speelt ook nog eens, met een protected ranking dan nog in Zuid-Afrika. 1ste ronde eruit weliswaar.
Zag het ook. Vorige week speelde hij er zijn eerste challenger sinds maart 2020. Ook toen geklopt door Ilkel.
 
Zag het ook. Vorige week speelde hij er zijn eerste challenger sinds maart 2020. Ook toen geklopt door Ilkel.
Hij zal toch punten moeten beginnen pakken, PR geldt maar voor 12 tornooien, 2 down 10 to go... Zou misschien toch beter ook een paar 25k futures spelen.
 
Terug
Bovenaan