Tennis

Volgens sporza toch ook last van heup (niet 100% zeker voor AO), dus "als zijn lichaam het houdt" is echt wel voorwaardelijk precies.

Had altijd in 2 sets moeten winnen want heeft 3 matchpunten laten liggen waarvan 1 die hij nooit had mogen laten liggen... Thompson was ballbashing galore maar Nadal duidelijk last van zijn heup in 3e set en een MTO als gevolg.

Ik vrees dat zijn lichaam gewoon op is :headshake:

Laatst bewerkt:
Sowieso als de problemen nu opspelen in een best of 2 tegen met alle respect Jordan Thompson dan is dat weinig veelbelovend voor een best of 3 op de AO.
Maar Nadal is een medisch mirakel dus moet je van niets verschieten.

Darcis heeft logisch gekozen voor de 3 hoogst geklasseerden tegen Kroatië, David, Zizou, Joris en Sander/Joran.

Coric doet niet mee bij de Kroaten, zij spelen met Gojo, Ajdukovic, Cilic en Dodig/Pavic.

Loting van AO kwalificaties... niet echt heel gunstig met Onclin, Blockx en Coppejans meteen tegen een reekshoofd. Als De Loore en Bergs hun eerste ronde winnen (haalbaar!) dan spelen ze in de tweede ronde tegen elkaar.

Onclin - Kovacevic (ATP110)
Goffin - Travaglia (ATP193)
Blockx - Svajda (ATP142)
De Loore - Tu (ATP225)
Bergs - Kolar (ATP174)
Coppejans - Tirante (ATP123)
Bonaventure - Bolsova (WTA168)

Geen Nadal op de AO. Hij heeft een lichte spierscheur opgelopen door een gebrek aan matchritme.
RG komt wel niet in gevaar.

3 wedstrijden gespeeld en al terug forfait moeten geven voor het volgende tornooi. :headshake:

Grote Rafa-fan hier, ik zou geld willen betalen om hem nog één seizoen te zien schitteren maar erg optimistisch ben ik toch niet.

Kimmer grootste verrassing, zelfs matchpunt tegen gehad maar met een gutsy forehand weggewerkt.
Van de andere Belgen had ik wel een overwinning verwacht vandaag, maar zeker ben je natuurlijk nooit.
Morgen zal normaal gezien wel minder zijn...

Schwartzman raakt al niet meer door Q1 op een slam, ok het is zijn ondergrond niet maar het is intussen al meer dan een jaar gene vetten. Vraag me af wat er aan de hand is.

Ik weet niet of er iemand Jules Marie volgt op zijn YT-kanaal? Long story short, vroeg zijn carrière afgebroken wegens geldproblemen en blessures, daarna een crowdfunding gedaan, op zijn 30ste herbegonnen en via ITF en Challenger opgewerkt naar plaats 220 ongeveer. Begin december nog naar Koeweit afgereisd voor een ITF15 om net voldoende punten te hebben voor de qualie cut-off.
Vandaag Paire geklopt (die er weliswaar weer met zijn pet naar gooide).

Kimmer had ik ook niet in de tweede ronde verwacht, zeker goede overwinning! Goed ook van Bonaventure om na half jaar weer te winnen, al waren de stats heel slecht. Wel teruggekomen van 0-3* en 1-3* in beide sets, dus fighting spirit was er wel. :)
Benieuwd naar De Loore vs Bergs, speelden ooit in 2015 tegen elkaar en toen won Joris makkelijk. Ik gok nu toch dat Bergs zal winnen.

Twee keer net niet, jammer maar niets aan te doen. Blockx heeft alvast bewezen zijn wildcard te hebben verdiend. Hem zien we hier ongetwijfeld nog terug.

David set en break achter maar daarna precies toch de klik kunnen maken. Nu Diallo in Q3, is geen cadeau als tegenstander op hard court

Zizou battle of the serve&forehands gewonnen tegen Joris wiens pijp uit was in set 2. Zijn tegenstander Sweeny (lokale wild card speler ATP257) ken ik niet maar toch sterk dat hij in Q3 staat. In principe haalbaar maar met Zizou weet je nooit.

Intussen is de loting voor de main draw ook al gebeurd.
Tsitsipas-Berrettini lijkt me een leuke R128.

Mooi van Goffin. Harris was natuurlijk ook iemand met een harde 1ste opslag. Goffin heeft een goede return, maar kreeg het in Antwerpen ook al moeilijk tegen servebot Perricard.
Ik zie het hem wel over de streep trekken op voorwaarde dat hij scherp staat vanaf het begin van de wedstrijd.

Bergs zou dit eenvoudig moeten winnen idd.

Twee keer net niet, jammer maar niets aan te doen. Blockx heeft alvast bewezen zijn wildcard te hebben verdiend. Hem zien we hier ongetwijfeld nog terug.
Toch iets teveel onnodige fouten van Blockx in de 2de set. Wilt de rally's soms te kort houden en voor de winner gaan, terwijl hij best een goede baseline speler is die kan wachten op de fout van de tegenstander.

Onclin speelde heel goed, die komt er ook wel. Hij moet wat meer regelmaat in zijn prestaties krijgen. Opslag zag er iets beter uit dan normaal.

Ik weet niet of er iemand Jules Marie volgt op zijn YT-kanaal? Long story short, vroeg zijn carrière afgebroken wegens geldproblemen en blessures, daarna een crowdfunding gedaan, op zijn 30ste herbegonnen en via ITF en Challenger opgewerkt naar plaats 220 ongeveer. Begin december nog naar Koeweit afgereisd voor een ITF15 om net voldoende punten te hebben voor de qualie cut-off.
Vandaag Paire geklopt (die er weliswaar weer met zijn pet naar gooide).
Ik volg zijn YT kanaal al enkele maanden. Steekt zeer goed in elkaar en aangenaam om te volgen.

Jules Marie is geen top 100 tennisser en zal dat wss ook nooit worden, maar toch geen cadeau om tegen te spelen.

Zijn strategie is in principe om geen fouten te maken. Hoe langer de rally, hoe beter. Wachten op de fout van de tegenstander. Goede verdediging. Mooie lob en passing shot. Speelt met veel variatie: drop shots, slice FH en BH, traag spel en af en toe wat versnellen. Verschillende effecten op de bal zetten.
Ook zijn opslag meestal een zachtere slice/kick, maar recent durft hij ook wat hardere vlakke te versturen.

Hij is te goed voor ITF. Niveau Challenger om hier en daar wat rondes verder te geraken.

Volledig eens met uw analyse wat Marie betreft. Ik zie hem een beetje als een 'Gilles Simon light'. Altijd een 'vervelende' tegenstander, zelfs al ben je beter, sla je harder,... je moet altijd opletten voor zijn consistentie.

Coppejans blijkbaar elleboogblessure.

En Bergs ook opgave in set drie, jammer voor hem... . Bonaventure ook opgave gehad vorige ronde al ook jammer voor haar... .

Goffin wel door, benieuwd naar wat hij uitsteekt tegen Humbert, zou voor een goeie Goffin geen probleem mogen zijn, benieuwd hoe de huidige Goffin het ervan afbrengt, vorige tornooi ook wo gegeven tegen Thompson onze fransman, tweede ronde Coria of Zhang, benieuwd of hij ronde drie haalt Goffin :).

Hoop ik nog op: Tweede ronde Monfils-Murray waarin Murray Monfils vernedert. Benieuwd wat een Cilic kan, was in zijn beste dagen toch echt wel een pletwals soms. Musetti-Van Assche in ronde twee zou ook leuk zijn. Tiafoe-Coric kan een leuke eerste ronde worden. De Minaur-Raonic idem. Dimitrov-Kokkinakis in ronde twee voor Australisch publiek. Kan Thiem zijn betere vorm halen tegen Auger-Aliassime.

Vrouwen: Swiatek-Kenin kan al een stevige match worden voor de nr 1. Kerber staat op de draw :o , Giorgi-Azarenka ga ik kijken voor de lange rally's en het tactisch vernuft. Rybakina-Pliskova idem (al doe ik Rybakina dan wel een beetje tekort, toegegeven), en Hunter-Errani ook benieuwd naar om één of andere reden. :D

Winnaars: Sinner en Pegula.

Laatst bewerkt:
Tsitsipas-Berrettini lijkt me een leuke R128.
Het wordt Tsitsipas vs. Bergs... Berrettini geeft forfait met een voetblessure. Hopelijks is Bergs genoeg hersteld van zijn zonneslag.
AO al begonnen vannacht zonder al te grote verrassingen, al had Rublev in set 5 een supertiebreaker nodig tegen Seyboth Wild en verloor Cilic in 4 sets.

Het wordt Tsitsipas vs. Bergs... Berrettini geeft forfait met een voetblessure. Hopelijks is Bergs genoeg hersteld van zijn zonneslag.
AO al begonnen vannacht zonder al te grote verrassingen, al had Rublev in set 5 een supertiebreaker nodig tegen Seyboth Wild en verloor Cilic in 4 sets.
Inderdaad Bergs is opgevist als Lucky Looser. Hopelijk is hij inderdaad goed hersteld want dit is een leuk cadeautje voor hem. Tegen Tsitsipas heeft hij alvast niks te verliezen.

Terug
Bovenaan