Werk Telewerk database

DwightSchrute

Well-known member
Aangezien telewerk een belangrijke factor is in het huidige werkklimaat lijkt het me positief om een lijst op te bouwen waar iedereen telewerkrichtlijnen van andere bedrijven kan raadplegen. Veel users, waaronder mezelf, verkiezen om anoniem te blijven. Toch is het mogelijk om uit de omgeving regels op te pikken. Schrijf maar hieronder welke info je hebt of laat het me weten via een bericht.

Indien anders vermeld, staan hieronder het aantal thuiswerkdagen (1 dag per week = 1 dag thuiswerk per week):

Bank - en Verzekeringen
Axa Hoofdkantoor - 1 dag per maand
Axa Kantorennetwerk - 4 dagen per week

Luchthavens
Brussels Airport - Minimum 1 dag, maximum 3 dagen per week

Nutsbedrijf
Fluvius - 4 dagen per week

Overheidsdiensten
VDAB - 4 dagen per week

Supermarkten
Aldi - 2 dagen per week
Lidl - Verplicht thuiswerk tot 01/09 (regeling na corona volgt nog)

Telecom
Telenet - 3 dagen per week
 
Laatst bewerkt:
Voor de supermarkten, hoe gaat dat in z'n werk? 2 dagen thuis rekken vullen en aan de kassa zitten?

on a serious note: het is mss handig om de rollen ook te vermelden waar dit wel/niet mogelijk is
 
Brussels Airport wordt min 1 dag en Max 3 dagen per week.
VDAB volgens mij 4 dagen
Sciensano is voltijds (maar geen idee of dat zo gaat blijven).

edit: Net vacature doorgekregen van Sciensano, en het is "minimum 2 dagen".
 
Laatst bewerkt:
Minder interesse in telewerken dan ik dacht :confused:
Gho, als je hier de naam van je werkgever neerzet en dan vervolgens eens gaat piepen in het 'Ergernissen op het werk' topic... Het zal maar gebeuren dat iemand van zo'n HR-dienst op dit forum terecht komt en dan wat gaat rondklikken... Kan je nog serieuze vodden mee krijgen.

Hier wordt het twee dagen kantoor en drie dagen thuis. Voor mij zal het eerder drie dagen werk en twee dagen thuis worden. Ik ben het thuiswerken spuugzat en ik merk dat het me gemakkelijker afgaat om op kantoor te zitten. Ik heb die druk wat nodig. Ook gaan ze hier beginnen met flexplekken. :puke::puke::puke::puke:
 
Ik heb mijn eigen werkgever er niet bij gezet. Diegene die ik heb doorgestuurd haal ik uit info van vrienden en familie. Zo komt niemand mijn/uw werkgever te weten ...
Daarnaast is het ook mogelijk om via privébericht een bericht te sturen (anonimiteit gegarandeerd).
 
Gho, als je hier de naam van je werkgever neerzet en dan vervolgens eens gaat piepen in het 'Ergernissen op het werk' topic... Het zal maar gebeuren dat iemand van zo'n HR-dienst op dit forum terecht komt en dan wat gaat rondklikken... Kan je nog serieuze vodden mee krijgen.

Hier wordt het twee dagen kantoor en drie dagen thuis. Voor mij zal het eerder drie dagen werk en twee dagen thuis worden. Ik ben het thuiswerken spuugzat en ik merk dat het me gemakkelijker afgaat om op kantoor te zitten. Ik heb die druk wat nodig. Ook gaan ze hier beginnen met flexplekken. :puke::puke::puke::puke:
Bij ons willen ze momenteel 1d/week op kantoor. Het zou dan ook 'flex' zijn & I hate that!
Nooit fan van geweest, zal het ook nooit worden. Dan kom ik gelijk liever nooit nog op kantoor dan dat flex gezever.

Infra gewijs zit ik ook veel liever hier dan op kantoor.
Hier heb ik 2 externe schermen, op kantoor slechts 1. Hier staan ze op redelijke hoogte (& kan ik dus normaal zitten), op kantoor moet ik m'n stoel vrijwel volledig gaan achterover leggen zoals in een strandstoel om niet boven m'n schermen uit te torenen (is that even a word?).

Anyway ... nee, ik kijk er niet naar uit.
 
Bij ons willen ze momenteel 1d/week op kantoor. Het zou dan ook 'flex' zijn & I hate that!
Nooit fan van geweest, zal het ook nooit worden. Dan kom ik gelijk liever nooit nog op kantoor dan dat flex gezever.

Infra gewijs zit ik ook veel liever hier dan op kantoor.
Hier heb ik 2 externe schermen, op kantoor slechts 1. Hier staan ze op redelijke hoogte (& kan ik dus normaal zitten), op kantoor moet ik m'n stoel vrijwel volledig gaan achterover leggen zoals in een strandstoel om niet boven m'n schermen uit te torenen (is that even a word?).

Anyway ... nee, ik kijk er niet naar uit.
Kan je geen doos onder je scherm zetten? Ik had dat ook voor op het werk en dat lost het voor mij op
 
pre-covid: 1d thuis
covid: 5d thuis

van werk veranderd naar consultancy
op de bench: 5d thuis
bij een petrochemie klant: 5d thuis (hybrid model van 2kantoor-3thuis komt invoege in de komende weken)

net een ander contract getekend:
logistieke sector: 1d thuis, verder onbekend
 
ICT

5/5 dagen thuis sinds maart 2020.

Eind oktober 1 dag terug, en dan zal men beslissen welke definitieve regeling er word gevolgd.
Maar management had al laten doorschijnen 1 dag kantoor, 4 thuis.
Alsook dat de mensen die nood hebben aan meer kantoorwerk dat ook zouden kunnen regelen.
 
Terug
Bovenaan