Golf

HCP 36 was vroeger max dat je kon krijgen dus je startte daar ook mee.
Nu is het in theorie 54 HCP maar als je theorie en baanpermissie hebt heb je al 52 HCP

@Sancho ik denk wel als je al kan golfen dat je ook in Belgische clubs wel direct baanpermissie gaat krijgen als je aantoont dat je al een deftige swing hebt.
Ikzelf heb al na 4 lessen van half uur baanpermissie gehad (ik had een serieuse push) en moest gewoon aantonen dat ik een paar ballen ver kon slaan en deftig chippen

Ja dat is op zich wel mogelijk bij de club waar je vaak naartoe gaat. Maar zou het toch wel fijn vinden om een aantal verschillende courses te kunnen doen. Dus ik denk dat de lijdensweg binnenkort zal beginnen, ik zal er proberen aan te denken om hier af en toe eens een update te posten hoe "vlot" het gaat 😅 .

Edit: al ineens een update se!
Mij aangesloten bij de federatie als club free golfer. Startende op HC54 mag ik morgen de course van Ranst al eens gaan proeven se! Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Succes!

Ik blijf het na al die tijd nog steeds een fascinerend "spelletje" te vinden.

Zou ook dringend de draad terug moeten oppikken, vorig jaar paar keer gespeeld maar veel te weinig.
 
Ranst was een leuke upgrade! Toch al eens de kans gehad om eens goed "door te slaan".

Ondertussen aan de lessen begonnen bij Beats of Golf, gisteren de eerste achter de rug. Op zich op het eerste zicht wat saai maar als wel wat bijgeleerd ivm met mijn grip en stance.
 
Morgen nog eens op terrein gaan.
Vorige week had ik veel dat ik mijn ballen topte. Zitten oefenen op range en daar ging het wel weer goed.
We zullen morgen zien :D
 
Thomas Pieters: Ik ga nooit spelen voor de LIV Gold Tour. Geld is niet zo belangrijk.

Een paar maanden later .. Hey Thomas hier is alvast 14 miljoen, het enige dat je moet doen is uwe kribbel zetten en dat is alles.
Thomas Pieters: OK deal ..
 
Thomas Pieters: Ik ga nooit spelen voor de LIV Gold Tour. Geld is niet zo belangrijk.

Een paar maanden later .. Hey Thomas hier is alvast 14 miljoen, het enige dat je moet doen is uwe kribbel zetten en dat is alles.
Thomas Pieters: OK deal ..

Mjah ik zou zeggen mss dat hij denkt geen masters of pga te kunnen winnen en liver direct paar miljoen te krijgen maar hij is nog maar 31 jaar en staat 34sten op de ranking.

Aan de ene kant begrijp ik de controverse wegens de banden met Saudi Arabië maar aan de andere kant is het naief te denken dat het geld in de andere tours ook niet 100% zuiver gaat zijn.




Gisteren ging het niet super. Tijdens opwarming driving range ging het vlot maar op de baan zelf weer dat ik de bal top. Een werkpunt.
Na hole 5 ging het beter maar tis maar een 9 hole course :D
 
Driving range moogt ge niet vergelijken, ge slaagt daar altijd goed vind ik.

Zachte matten waar ge gemakkelijk met uw club onder door kunt gaan en goed raakt.
 
Driving range moogt ge niet vergelijken, ge slaagt daar altijd goed vind ik.

Zachte matten waar ge gemakkelijk met uw club onder door kunt gaan en goed raakt.

inderdaad, de perfecte ondergrond waar je voeten ook mooi vlak kunnen staan.
Op baan zie je stukken gras vliegen en je bal maar 15 meter verder rollen :D
 
Eens een rondje kunnen doen in Edegem, was al wel een ander niveautje. Dus ook niet al te best gescoord.

Ondertussen zitten al mijn lessen via Beats of golf erop en heb ik 30 april mijn praktijkexamen. Wish me luck!
 
inderdaad, de perfecte ondergrond waar je voeten ook mooi vlak kunnen staan.
Op baan zie je stukken gras vliegen en je bal maar 15 meter verder rollen :D
Dan heb je vet geslagen.

Zowel bij toppen als vet slaan bevindt het dieptepunt van je swing zich voor de bal. bij toppen ga je het gras niet of quasi niet raken. Als je echter echt een plak gras ziet wegvliegen met een bal die met moeite 15m rolt, dan heb je vet geslagen. Toppen en toch nog een plag gras voor je bal wegslaan is niet mogelijk, je club zit bij toppen al terug in opwaartse beweging dus gaat na balcontact geen gras meer raken.
 
Dan heb je vet geslagen.

Zowel bij toppen als vet slaan bevindt het dieptepunt van je swing zich voor de bal. bij toppen ga je het gras niet of quasi niet raken. Als je echter echt een plak gras ziet wegvliegen met een bal die met moeite 15m rolt, dan heb je vet geslagen. Toppen en toch nog een plag gras voor je bal wegslaan is niet mogelijk, je club zit bij toppen al terug in opwaartse beweging dus gaat na balcontact geen gras meer raken.

yep I know. A work in progress. Ik heb wel het gevoel dat wanneer ik ze goed geraak dat ik ze supergoed geraak.
Echter zijn die momenten nog te weinig :)
Door omstandigheden ook niet meer op baan geraakt.

Wellingtongolf heeft nu ook toptracer op hun range.
Als je topgolf kent dat is hetzelfde systeem.
 
yep I know. A work in progress. Ik heb wel het gevoel dat wanneer ik ze goed geraak dat ik ze supergoed geraak.
Echter zijn die momenten nog te weinig :)
Door omstandigheden ook niet meer op baan geraakt.

Wellingtongolf heeft nu ook toptracer op hun range.
Als je topgolf kent dat is hetzelfde systeem.

Ja dat is golf, je raakt ze af en toe echt aan 105%, maar gemiddeld genomen maar aan 70% over al je slagen lol. En op kutdagen zit je onder de 50%. En toch is het spelleke zo verslavend.
 
Nog golfers hier? Ondertussen zelf een jaar aan het golfen op Witbos. Ondertussen mij voor volgend jaar lid gemaakt op Millenium. Een stuk korter bij en qua accommodatie absoluut niet te vergelijken. Mij ingeschreven voor een fitting van taylormade/Titliest volgende week. Het voorbije jaar gegolfd met een een (halve) starter set van skymax en merk wel dat ik ondertussen wat clubs mis. Eens benieuwd of het verschil voor mij reeds merkbaar is.
 
Nog golfers hier? Ondertussen zelf een jaar aan het golfen op Witbos. Ondertussen mij voor volgend jaar lid gemaakt op Millenium. Een stuk korter bij en qua accommodatie absoluut niet te vergelijken. Mij ingeschreven voor een fitting van taylormade/Titliest volgende week. Het voorbije jaar gegolfd met een een (halve) starter set van skymax en merk wel dat ik ondertussen wat clubs mis. Eens benieuwd of het verschil voor mij reeds merkbaar is.
Millenium is een pittige baan met al dat water! Daar leer je wel golfen. :D
 
Millenium is een pittige baan met al dat water! Daar leer je wel golfen. :D
Idd, ben woensdag een eerste keer geweest. Als je nu lid wordt voor 2024 zijn de wintermaanden gratis. Witbos is wel veel smaller en wat mij betreft nog technisch moeilijker.
 
Hierzo! Eind van het seizoen mijn HCP doel gehaald van 36.

Daarna de baan in Brasschaat eens gaan doen en was ook al stukje technischer dan de baan in Edegem die ik gewoon ben.
 
Hierzo! Eind van het seizoen mijn HCP doel gehaald van 36.

Daarna de baan in Brasschaat eens gaan doen en was ook al stukje technischer dan de baan in Edegem die ik gewoon ben.

Ik speel ook al 25 jaar in Brasschaat, jammer dat er slechts 9 holes zijn. Ze spreken al tien jaar van uitbreiding maar het komt er wss nooit, de plannen waren er maar de buurtbewoners hadden klacht ingediend dus plannen opgeborgen.

Laatste jaren nog steeds op een zeer laag pitje, te weinig tijd. Maar zoiets verleer je natuurlijk niet
 
Hier de start to golf gedaan in Puyenbroeck en bevalt me wel enorm. Nu aan het kijken om de overstap te maken naar Waregem om daar het start to golf pakket af te leggen gezien het 15 min van mijn deur is terwijl Puyenbroeck al bijna een uur rijden is.
 
Terug
Bovenaan