Zal bij jouw werkgever de verhouding kantoor/tele wijzigen na de pandemie?

Zal bij jouw werkgever de verhouding kantoor/tele evolueren na de pandemie?

  • We zullen meer telewerken dan voordien

    Stemmen: 53 70,7%
  • We zullen minder telewerken dan voordien

    Stemmen: 1 1,3%
  • Geen verschil

    Stemmen: 20 26,7%
  • Nog niet bekend/beslist

    Stemmen: 1 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    75
Bij ons was telewerk al wel toegestaan, maar werd daar niet zo frequent gebruik van gemaakt (zeker door mij niet).
Door corona is iedereen wel de voordelen gaan inzien en de meerderheid verkiest thuis werken boven op kantoor werken.
Ik denk dat bij ons telewerk dus vooral de bovenhand zal krijgen, of daar (op lange termijn als corona vollédig gedaan is) concrete afspraken over gemaakt zullen worden, dat is nog niet duidelijk al vermoed ik dat dat niet al te strikt zal verlopen. Vooral team meetings zullen wel fysiek gaan verlopen dan maar voor de rest verwacht ik de nodige vrijheid.
 
Laatst bewerkt:
Van elke dag naar kantoor vroeger zijn we nu full-time aan het thuiswerken met een terugkomdag per maand die ook nog eens optioneel is. Mij hoor je niet klagen, maar zoals met alles zal ook dat hoogstwaarschijnlijk nog eens om de zoveel tijd herbekeken worden.
 
Bij nieuwe werkgever zal het na Corona drie dagen kantoor en twee dagen thuis zijn. Voor mij op zich een goede verdeling, mits ik zelf de dagen zou kunnen kiezen; woensdag en vrijdag thuis zou ideaal zijn.
Wel een groot nadeel is dat er hier alleen maar flexplekken zijn. :puke:
 
Wel een groot nadeel is dat er hier alleen maar flexplekken zijn. :puke:
Same here. Totaal geen fan van. Ze zijn er hier ook in geslaagd om te reduceren van twee schermen naar een scherm. Elke keer ik naar kantoor ga, voor de weinige keren dat dit al gebeurd, is het helemaal opnieuw organiseren.
 
Hier zijn ze de kar van het hybride werken opgesprongen.
Enkel nog maar naar kantoor voor taken die zich niet lenen tot thuiswerk (teamvergaderingen om bvb de collega's te kunnen blijven zien).
Daarbovenop een flexibele uurregeling waarbij we op weekdagen moeten werken en zien dat we onze job doen (resultaatgericht).

Vroeger was telewerk (1 a 2 dagen per week) al de norm, nu zal het eerder omgekeerd zijn (1 a 2 dagen naar kantoor).

Volledig telewerk was leuk in de eerste twee maand, maar op dit moment ben ik dat wel echt beu.
 
Same here. Totaal geen fan van. Ze zijn er hier ook in geslaagd om te reduceren van twee schermen naar een scherm. Elke keer ik naar kantoor ga, voor de weinige keren dat dit al gebeurd, is het helemaal opnieuw organiseren.
Hier zijn er per flexplek twee extra schermen voorzien dus wij komen wel toe. :unsure:
Op mijn vorig werk gingen ze ook ombouwen naar flexplekken, maar dan zonder voorziening voor een tweede scherm. Daar kwam protest tegen, maar op de ondernemingsraad zeiden ze: "Hoe, waarom hebben jullie een tweede scherm nodig? Jullie komen toch alleen maar terug om te vergaderen? :wallbash:"

Ik haat dat. Ik wil gewoon mijn vaste plek die ik naar mijn zin kan inrichten. Zo voel ik mij gelukkiger en kan ik beter werken. Flexplekken heeft alleen een meerwaarde voor reizend personeel, maar voor werknemers die op één vaste locatie zitten? Meerwaarde nul komma nul!
 
Ik haat dat. Ik wil gewoon mijn vaste plek die ik naar mijn zin kan inrichten. Zo voel ik mij gelukkiger en kan ik beter werken. Flexplekken heeft alleen een meerwaarde voor reizend personeel, maar voor werknemers die op één vaste locatie zitten? Meerwaarde nul komma nul!
Flexplekken zijn alleen maar een meerwaarde voor de portemonnee van de werkgever. Aangezien een deel van het personeel altijd wel ziek/afwezig is, is het financieel gezien niet slim om uw kantoor te in te richten op 100% aanwezigheid van het personeel.

Ben heel content van mijn werkgever, maar ook wij hadden enkel maar flexplekken. Vroeger deed ik 4 dagen kantoor / 1 dag tele, dus dat was 4 dagen op 5 een ergernis. Zorgde er altijd voor dat ik op tijd op kantoor was zodat ik een plek naar mijn goesting kan pakken. In de toekomst zal het zwaartepunt bij telewerken liggen, dus die ergernis is quasi opgelost nu :clap:
 
Terug
Bovenaan