Hm. Je hebt in ieder geval een uitgebreide redenering neergeschreven. En dat zijn dingen die jij mag vinden, hè. Maar je hebt het over een realiteit en feiten, terwijl je even later moet zeggen dat de feiten die je beschrijft 'twijfelachtig en onbetrouwbaar' zijn...Ik zei letterlijk zelf dat de betrouwbaarheid van de absolute waarden van de cijfers in het artikel twijfelachtig zijn.
Uiteraard zal het geen 50 percent zijn in 2030, dat was een statement van een moslim om te zeggen: al in 2030 zwaaien wij de plak!
De stijging in het percentage is een combinatie van immigratie en geboortecijfer. Doordat immigratie nu meer uit oost europa gebeurt, verandert de stijging van het percentage moslims uiteraard. Om daaruit te gaan besluiten dat er zeker een stagnatie komt is ook weer glazen bol werk waar ik niet direct in geloof. Want niemand heeft precieze cijfers over het percentage moslims, maar voor die voorspelling kent men plots het aandeel immigratie en geboortecijfer in de evolutie wel precies? Dat blijft natte vingerwerk, ook voor de beste demograaf.
Link
Quote:
<<
ls er een volledige migratiestop is, dan zouden er in Europa tegen 2050 bijna 36 miljoen moslims zijn. Dat is ruim 7 procent van de bevolking. In dat scenario zijn er 1.250.000 moslims in België of 11 procent van het land. Ter vergelijking: momenteel zijn 26 miljoen moslims in Europa, onder wie 870.000 in België (7,6 procent).
Dat er ondanks een migratiestop toch een toename is, komt vooral omdat moslims volgens de studie momenteel gemiddeld meer dan één kind per vrouw krijgen.
>>
Door de patriarchische insteek (hebdem) van de islam lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat moslimas even snel moderniseren, en zal het geboortecijfer binnen de moslimgemeenschap nog ettelijke generaties hoger blijven liggen dan erbuiten.
En dat is bij een migratiestop. We weten ook niet hoe de geopolitiek zal evolueren, dus als we met migratie rekening houden kan dat ook weer anders draaien, dus het kan de procentuele stijging vertragen zoals momenteel het geval is, maar ook weer versnellen zoals 10 jaar geleden, dat kan niemand zeggen.
Wat ik zei is dus correct: het percentage blijft gestaag stijgen.
Tot de dag dat de cijfers effectief stabiel blijven voor een paar jaar of terug dalen, hou je termen als fantasietjes, leugens en zwans dus beter voor jezelf, want het is een blijk van weinig respect voor de waarheid en weinig respect in het algemeen.
In landen waarin een moslimmeerderheid is en er geen scheiding is tussen kerk en staat, waarbij dus het geloof de wetten dicteert, zie je vaak dat mensenrechten geschonden worden op een manier dat wij dat niet zouden willen hier. Daar ben ik het mee eens.
Wat gematigd is, is uiteraard flou en subjectief. Maar ik denk dat dat inderdaad begint bij het erkennen van interpretatiemogelijkheden van de geloofstekst, en het erkennen van vrijheden van mensen, bovenop misschien ook wel het erkennen dat sommige wetten boven het Schrift staan. Tot daar kan ik ook nog volgen. Maar dan gaan we allebei een heel andere kant op.
Geval 3: de gematigde moslim in de politiek die een moslimmeerderheid vertegenwoordigt: bestaat niet op deze planeet.
-> hier zoek je opnieuw naar één eigenschap om daar een bewijs van oorzaak aan te hangen. Dat bewijs is er gewoon niet. Niet. Hoe vaak je het ook schrijft
Je kunt ook zeggen: Er is geen enkel West-Europees land met een moslimmeerderheid. Dat kan een verklaring zijn voor het feit dat de Europese mensenrechten vaak geschonden worden in moslimlanden, omdat die vaak niet onze volledige cultuur delen. Als je zou willen, zou je ook kunnen zeggen dat dat ons misschien zal beschermen tegen het religieus fundamentalisme, en dat àls er hier een moslimmeerderheid komt over 100 of 1.000 jaar (opnieuw, geen feiten, maar gevoelens), die moslimmeerderheid een van de eerste zal zijn waarbij de Europese waarden en de Islam proper in elkaar gevloeid zal zijn. Kan, hè.En vooral het punt: Als ik zo snel al één voorbeeld kan bedenken om aan te geven waar het verschil ook aan te wijten kan zijn, dan kan ik er vast ook 10 andere bedenken. En als ik zo veel andere factoren kan bedenken, betekent dat toch gewoon dat het oorzakelijk verband tussen 'moslimmeerderheid' en 'sharia' helemaal niet vaststaat? Ik zeg niet dat het er niét is, maar stellen dat het er onomstotelijk, feitelijk en realistisch wel is, daarvoor ga je toch echt bewijzen moeten hebben?
Dan kun je echt niet afsluiten met 'het feit blijft dus' dat we in Brussel naar geval 3 toewerken. Dat is gewoon geen feit. Dat is jouw idee en gevoel, oké. En dat mag je vinden.
Want je praktische voorbeeld ivm de hoofddoeken is ook enorm gekleurd, hè.
"Perspectief A: "Het geeft de vrouwen het recht hun religie altijd en overal te beleven" Vrijheid van religie, yey!
Perspectief B: "Het geeft de man het recht zijn vrouw te verplichten altijd en overal haar hoofddoek op te houden" Dat is het begin van de ondergraving van het UVRM wat betreft vrouwenrechten, veel minder yey..."
Perspectief A volgt de wet. Perspectief B niet. Van mij mag je dus zeggen dat je hetzelfde op 2 manieren kunt bekijken, maar voor mij is perspectief B gewoon niet het voorstel. Dat is geen verschil in perspectief, maar een verschil in inhoud. En zelfs cruciale inhoud.