En daar bovenop, de hoofddoekdiscussie, die werd hier toch vooral door "normale" partijen gevoerd? Dat is toch niet zo lang geleden? Waarom is dat per definitie iets extremistisch? Idem voor het onverdoofd slachten, dat was vroeger ook "traditie" hier he. Ik bedoel, ik heb dat zelfs nog meegemaakt bij mijn bompa als klein ventje, dat daar een varken de keel werd open gesneden.
Daarmee wil ik voor alle duidelijkheid niet zeggen dat dat iets positief is, of dat we terug moeten naar die tijd. Maar wat ik er wel mee wil zeggen dat ik "vasthouden aan iets uit het verleden", dat niet zo super lang geleden is, en dat helemaal geen uniek Islam gegeven is, niet zomaar iets vind dat je terecht als "extreem" kunt wegzetten. Maar dus vooral : Deze zaken zijn in ons politiek landdschap door de gewone, niet extreme partijen, toch ook diverse standpunten over ingenomen? Het zijn zaken die we als autochtonen ook deden. Maar nu is het plots iets extreems?
En @KoC: Zijt eerlijk, stop met uwe nest te verdraaien. In een topic over deze onderwerpen, door moslims gebracht, ben jij het die direct deze term zelf bovenhaalt. Stop met de onschuld zelve te spelen. Je zet het zelf direct weg als extremisme. Maar als ik je daar op aanspreek "Oh nee, niet gezegd". (Link naar de hele post, zodat je me niet weer kinderachtig kunt gaan verwijten van selectief te zijn :
https://www.beyondgaming.be/threads...els-in-brussels-parlement.32060/#post-1308456)
En neen, opnieuw, ik ben geen voorstander van de partij of de standpunten. Maar het wegzetten als extremisme van de start, is gewoon niet correct en gewoon een enorm groot deel van het probleem. Dit soort reacties zijn mede (neen, niet alleen) oorzaak van het gebrek aan integratie. Dit soort reacties zijn mede oorzaak dat sommige politici zich soms ook niet constructief opstellen in die soort kwesties, uit schrik voor stemmen te verliezen. Minder integratie, zwart-wit beelden & zwak beleid zorgen zelf voor radicalisering.
Wat overigens niet wilt zeggen dat we niet waakzaam moeten zijn. Maar treed in dialoog en grijp in wanneer nodig.