[TCG] Pokémon

Ik zie effe door de bomen het bos niet meer. Hoe bewaren jullie de zeldzamere kaarten?
Ik doe ze nu voorlopig in van die sleeves die bij een ETB zitten.
Ik lees soft sleeves, penny sleeves, toploader, ...

Ik ben aan het proberen de Phantasmal Flames te completen. Heeft elke kaart op de 'Card List' ook een holo versie?
Aanraders voor een goede binder? Heb liefst eentje waar normale en holo naast elkaar kunnen.

Als je een Elite Trainer Box hebt, dan staat de ganse set in dat boekje en kan je per kaart aan de vakjes erboven zien hoeveel varianten er zijn.

Normaal gezien voor Engelse sets zijn er reverse holo's voor de common, uncommon en rare kaarten. Voor speciale sets, zoals Prismatic, Black Bolt en White Flare, wordt er soms ook een pokebal/masterbal variant gemaakt.

Ik gebruik zelf de sleeves van UltraPro en binders van VaultX. Voor de gewone sets de basic, voor mijn duurdere kaartjes de stevigere met rits. Ik kijk ook per set hoe groot ik mijn binder wil (9 of 12 vakken/pagina). De sleeves van de set gebruik ik om de commons en uncommons in mijn map te steken, de penny sleeves voor de rares, reverse en de rest. Voor de kaarten van waarde, heb ik ooit eens in afslag toploaders gekocht van UltraPro.

Mijn bulk bewaar ik in de doos van de ETB. De rares en hoger sleeve ik, de reverse als ik er zin in heb en de voorraad sleeves groot genoeg is. Ik ben wel zo zot om alles te sorteren. 🙈

Hoe je uw binder wilt bouwen, dat bepaal je natuurlijk zelf. Als je eentje van 12 vakken pakt, is dat natuurlijk visueel mooier en kan je naast een dubbele rare een placeholder steken (energycard, dubbel, sleeve van de set,...) om alles visueel mooi te houden.

Aanvullingen altijd welkom, ik leer graag bij. 😃

Laatst bewerkt:
Ik zie effe door de bomen het bos niet meer. Hoe bewaren jullie de zeldzamere kaarten?
Ik doe ze nu voorlopig in van die sleeves die bij een ETB zitten.
Ik lees soft sleeves, penny sleeves, toploader, ...

Ik ben aan het proberen de Phantasmal Flames te completen. Heeft elke kaart op de 'Card List' ook een holo versie?
Aanraders voor een goede binder? Heb liefst eentje waar normale en holo naast elkaar kunnen.
Voor deze set: Alle kaarten tot en met nr. 94 hebben een holo versie met uitz. Van de EX. Pokémon.

Als je de masterset spaart gewoon in een sleeve (koop wat goeie Penny sleeves, vele zijn fan van de iets duurdere maar stevigere dragon shield sleeves, maar penny sleeves doen ook hun werk) en steek deze dan in de binder. Als je niet zot doet natuurlijk (bvb. een emmer water overgieten :p) zal er niets mee gebeuren..

Je kan altijd nog zotter doen double sleeves etc. maar in mijn visie niet nodig.

Qua binder ik denk dat de populairste merken ultra pro en vault X zijn het is maar wat je verkiest.
Voor lange stockage gebruik ik een zipper binder, voor een tradebinder eentje met rekker (omdat dat sneller open en toe te doen is).
Voor je mastersetbinder , zorg dat je binder groot genoeg is om alle kaarten er in te steken.

Laatst bewerkt:
Voor deze set: Alle kaarten tot en met nr. 94 hebben een holo versie met uitz. Van de EX. Pokémon.

Als je de masterset spaart gewoon in een sleeve (koop wat goeie Penny sleeves, vele zijn fan van de iets duurdere maar stevigere dragon shield sleeves, maar penny sleeves doen ook hun werk) en steek deze dan in de binder. Als je niet zot doet natuurlijk (bvb. een emmer water overgieten :p) zal er niets mee gebeuren..

Je kan altijd nog zotter doen double sleeves etc. maar in mijn visie niet nodig.

Qua binder ik denk dat de populairste merken ultra pro en vault X zijn het is maar wat je verkiest.
Voor lange stockage gebruik ik een zipper binder, voor een tradebinder eentje met rekker (omdat dat sneller open en toe te doen is).
Voor je mastersetbinder , zorg dat je binder groot genoeg is om alle kaarten er in te steken.
Om aan te vullen op dit, als je een Vault X met zipper koopt, kan je er in theory zelf een emmer water over gooien...

Binders zijn ook niet zeer duur en heel kwalitatief. Ook niet mee in zitten duurdere kaarten in te steken.
Als deze toe is met de zipper vallen ze er zeker niet uit ( sowieso niet ) en ze kreuken ga je ook echt niet zo maar doen.

Meer bescherming zijn toploader binders, maar das een heel gedoe en vaak een overkill, zeker als je maar 1 hele dure hebt en de rest 5 euro is ofzo.

Dank voor de tips!

Nu 1000 penny sleeves en wat toploaders gekocht. En de Vault X XL.
De toploaders louter als voorzorg, want heb momenteel nog niks van hits gehad :unsure:

Die Vault X XL heeft 12 kaarten per pagina en plek voor 624 kaarten, dus denk dat hier zowel de ME: Phantasmal Flames als de ME: base masterset in passen. Deze lijkt mij ideaal!

TCG collector ook eens account maken!

Was een beetje om te lachen 😅 al geprobeerd misschien ? En vault x zoveel beter dan ?

Nee maar ze verkopen het wel zelf zo:

Exo-Tec​

Premium Protection. A non-slip and water-resistant outer shell that is built to last.
Finished with strong, colour-matched stitching for a beautiful end product.

PS: Kweet niet of ik het in bad zou durven gooien... maar tegen de regen zal het sowieso wel goe zijn hahaha

Mensen, koop die nieuwe Collector's Chest NIET.

Zaten 2 Surging Sparks packs in van mij in plaats van Destined Rivals, echt teleurgesteld :(

Blijkbaar toch één 'zeldzaam' kaartje volgens tcgcollector, de 146/132 Marshadow uit Mega Evolutions.

Meer geluk bij Phantasmal Flames met een Ultra Rare Mega Charizard 109/94 en Ultra Rare Dawn 118/94.

Dat is het zo een beetje :unsure:

Laatst bewerkt:
Die met de mega Luc en Gar?
Jup.

Klacht ingediend bij Pokémon en rap respons gekregen:

"Please note that Pokémon TCG item packaging is for illustrative purposes only. If an item comes with certain booster packs, those booster packs will be noted on the product description or visible through clear packaging.

Some products may contain a number of packs from a certain expansion (for example, “Pokémon TCG: Sword & Shield—Fusion Strike booster packs”) while others contain “additional Pokémon TCG booster packs," which may come from any expansion. As long as the correct number of booster packs were included in the product, you received everything properly."

Met andere woorden: zolang het in tekst niet erop staat, doet de afbeelding er niet toe.

Met andere woorden: zolang het in tekst niet erop staat, doet de afbeelding er niet toe.
Klopt, staat zelf vaak op sealed producten dat inhoud kan verschillen.

Online zie ik overal wel JTG, DRI en Mega :S

Staat links onder op de chest "content may vary".

Collectors_Chest_Fall_2025-Mega_Evolutions_Gardevoir_Lucario_600x600.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kijk beter ook eerst wat reviews voor ik iets koop.
Zit nu met 3 booster pakjes Paradox Rift uit zo een Cynthia Garchomp ex box. Daar heb ik voor de rest nog niets van.
Misschien iemand die wil ruilen voor booster pakjes PFL, MEG, JRI of DRI?

Ik kijk beter ook eerst wat reviews voor ik iets koop.
Zit nu met 3 booster pakjes Paradox Rift uit zo een Cynthia Garchomp ex box. Daar heb ik voor de rest nog niets van.
Misschien iemand die wil ruilen voor booster pakjes PFL, MEG, JRI of DRI?
Ja in die grotere collection boxen gaje da wel al eens vaker voor hebben.
Op zich niks mis met paradox, heeft ook leuke kaarten, maar als je echt specifiek een set wil collecten ja dan..

Terug
Bovenaan